Wishes skrev: ↑2021-11-20 18:32:42
Asså, borde man inte göra mål 5vs3 (en fotbollsspelare som frågar)
Rhett ska sätta den. Men som i fotboll, lite för nära kroppen och lutade sig för mycket bakåt
5vs3 i hockey är ju att likna med 11vs6,6 i fotboll.
Tappar vi matchen nu så vet iaf vi alla vad det beror på. Oförmågan att göra mål i PP och att man tappar fokus i försvarsspelet igen. Däremot kan man kräva ett mål i den spelformen med de spelare vi har att mönstra.
Men jag är mera nervös med en 2-0 ledning. Bara hoppa att man orkar spela 40 min till.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Rhett ska sätta den. Men som i fotboll, lite för nära kroppen och lutade sig för mycket bakåt
Tappar vi matchen nu så vet iaf vi alla vad det beror på. Oförmågan att göra mål i PP och att man tappar fokus i försvarsspelet igen. Däremot kan man kräva ett mål i den spelformen med de spelare vi har att mönstra.
Men jag är mera nervös med en 2-0 ledning. Bara hoppa att man orkar spela 40 min till.
Önskade en 4-0 ledning, då hade jag kunnat andas lite lugnare, tänkt på päronglass och kanske t o m blandat upp en GT. Ser tre negativa röda trådar de senaste säsongerna: naivt lagbygge, ständiga skador på tongivande spelare och hackande PP-spel.
Önskade en 4-0 ledning, då hade jag kunnat andas lite lugnare, tänkt på päronglass och kanske t o m blandat upp en GT. Ser ttre negativa röda trådar de senaste säsongerna: naivt lagbygge, skador på tongivande spelare och hackande PP-spel.
Nu gjorde vi ju 1-0 i PP efter 10 sek. Men ja, vi skulle gjort ett i 5mot3...