Jag måste ändå ställa mig i skaran som försvarar Svedberg här.Dusinator skrev: ↑2021-09-12 13:50:35Avgörande faktorn? både Ja och nej skulle jag vilja påstå. Rent insatsmässigt så ptja, målen blir mål liksom. Men tänker mest på tryggheten som skapas. Vet inte om jag är enögd men Mantas inger ett större lugn när han spelar som gör att spelarna vet att han kanske gör lite fler räddningar på lägen som mot Svedberg blir mål.Exile skrev: ↑2021-09-12 11:50:15 Svedberg var givetvis inte den avgörande faktorn, det är dock helt ologiskt att starta honom framför Mantas...
Fixar man inte försvarsspelet så kan en målvakt som Mantas vara helt avgörande mellan ingenmansland och kval precis som förra säsongen.
Men men, det är många nya spelare och ytterligare pusselbitar som ska på plats, jag ger det till Nov/Dec, har spelet inte börjat klaffa en bit innan nyår så är risken stor att det blir kval.
Men återigen, jag är enögd och stör mig väl mer på Svedbergs misstag än Mantas misstag. Så är det nog bara....
0-1: Strandberg och Sörensen är vilsna i markeringen och deras back får nästan vandra ned i knät på Svedberg innan han avlossar.
0-2: Varken Lorito eller Cederqvist lyckas i sin markering och ingen får undan returen. Iställlet förlorar Bengtsson kampen framför mål och deras forward får flytta pucken i sidled och lyfta in pucken.
0-3: Möller får kliva in ostört, skjuta, och ta två egna returer medan Sörensen står och glor.
1-4: Passning rätt igenom vår box förbi fem(!) av våra utespelare. Alla glor puck. Avslut i krysset samma sida Svedberg kommer ifrån från en spelare Bjerselius borde markerat.
Vad på ovanstående mål är Svedbergs misstag? Målen "blir mål" för att våra utespelare är helt under isen.