SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Inlägg av Magnutz »

daaviid skrev:
Magnutz skrev:Tror att Lena fick en "När Harry Mötte Sally" i studion. Märklig känsla att höra sånt jubel ändå.
Det är ju ganska tydligt vilka lag hon håller på i serien, trots att hon ska vara neutral. Har aldrig klarat av den där.
Hade ju varit ok om Wikegård jublat upp DIF eller om Rönnqvist gjort det men de gör ju tvärtom. De tonar ner allt vi gör.

Hur som helst.. Vi behöver ha laget med. Inga dumheter och dessutom måste PowerPlay, MÅSTE POWERPLAY sluta vara så jävla uselt. Tack.

Nu, diska och ha ql.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
daaviid

Inlägg av daaviid »

#10 skrev:
daaviid skrev:
Magnutz skrev:Tror att Lena fick en "När Harry Mötte Sally" i studion. Märklig känsla att höra sånt jubel ändå.
Det är ju ganska tydligt vilka lag hon håller på i serien, trots att hon ska vara neutral. Har aldrig klarat av den där.
Jag tycker det är så löjligt när ni håller på med det där, ingen jävla skillnad oavsett vem som gör mål
Jo, så är det. Lite mer falsett när norrland gör mål.
williams

Inlägg av williams »

EspenK skrev:
Magnutz skrev:
sauron skrev:
#10 skrev:Vad håller vi på med
Tappar matchen?
Individiuella misstag - straffar sig.
Var ju hela laget som inte gick upp i press. Sen att Ekberg är en sjukt average spelare är en annan sak.
Sen bör nog mantas ta den sista.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Det går fort i hockey.

Nu känns det tufft, särskilt eftersom man ser att vi är lite sämre. Men större under har ju skett.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Blir förbannad av att se reprisen på 2-2, vad faan Ekberg, gör nåt, slit ditt hår, bit i klubban. vad som helst

Så jävla blekt agerat :evil:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

#10 skrev:
daaviid skrev:
Jag tycker det är så löjligt när ni håller på med det där, ingen jävla skillnad oavsett vem som gör mål
Nej. Det är skillnad. Hon brölar inte när vi hänger en kasse. Men, om du har nån jämförelse att bjuda på så varsågod. Jag kan ända åsikt. Tills dess vore jag jävligt tacksam om du undvek att tala om vad jag eller någon annan ska tycka.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nu har jag gett honom tid. Det räcker nu! Ekberg är troligen den största fiaskovärvningen av Jocke. Karln är helt jävla meningslös. Dålig framåt, dålig bakåt, usel puckhantering och ett markeringsspel som är i motsats mot Tom Nilsson.

Hur man gång på gång kan släppa Einar Emanuelsson. Snubben har en styrka, och det är fiskeriet. Fullständigt uselt ledarskap att inte ha motmedel. Håll era jävla gubbar för satan. Trött på att skänka poäng till det där sexfingriga slöddret.

Sluta vända upp arslet gång på gång.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Tycker Haga ska få speltid på vingen i 4:e. Grewe kan vi bänka lite. Han är slarvig.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Någon gång borde vi överraska i forechecken och faktiskt gå efter att vinna puck och inte bara tackla. Hank? Grewe? Mfl.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Inlägg av Hepsnastian »

Inga av våra backar gör det bra defensivt ikväll. Vi blir ifrån åkta i varje situation bakåt. Dom enda backarna som är bra, gör det bra framåt istället. Och det är nr7 och 56.
Delägare
Praetori

Inlägg av Praetori »

Luleå är aviga. Vi utnyttjar inte lägena eller PP och därför står det 2-2.
Ibland är hockey logiskt och enkelt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Manijock skrev:Nu har jag gett honom tid. Det räcker nu! Ekberg är troligen den största fiaskovärvningen av Jocke. Karln är helt jävla meningslös. Dålig framåt, dålig bakåt, usel puckhantering och ett markeringsspel som är i motsats mot Tom Nilsson.

Hur man gång på gång kan släppa Einar Emanuelsson. Snubben har en styrka, och det är fiskeriet. Fullständigt uselt ledarskap att inte ha motmedel. Håll era jävla gubbar för satan. Trött på att skänka poäng till det där sexfingriga slöddret.

Sluta vända upp arslet gång på gång.
Mm, han hade något på gång ett par matcher, men vem har inte det?
Otroligt blek senaste matcherna.

Norell har haft motsatt utveckling. Bättre och bättre sista 10 matcherna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
daaviid

Inlägg av daaviid »

Men det får väl ändå finnas någon måtta i hur mycket en studio ska snacka ner ett lag? Det är ju imponerande hur dom hittar alla superlativ åt Luleå och kattskit åt DIF. :lol:
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

När Högga var borta så spelade Ekberg med Petterson och bildade första backpar. Då tyckte jag att Ekberg kom igång och fick självförtroende. Hade en liten poängproduktion också

Men när Högga kom tillbaks så flyttade man ner Ekberg direkt
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

daaviid skrev:Men det får väl ändå finnas någon måtta i hur mycket en studio ska snacka ner ett lag? Det är ju imponerande hur dom hittar alla superlativ åt Luleå och kattskit åt DIF. :lol:
Har sagt det förr, för många Djurgårdare i studion. Livrädda att vara partiska. Tyvärr.

Rönnkvist är nog mest bitter, vette fan om han ens är Djurgårdare.
Skriv svar