Uselt signalvärde. Sånt här säljer ju 0 biljetter till våra andra matcher. Det måste ju förstås. Bjuder vi upp till dans och ger tittarna njutning kommer de ju vilja ha mer. Denna match ger mig fan åderbråck.mb81 skrev:Vilade 6 av våra bästa spelare och hade inte så mycket att spela för. Lätt att man blir bekväm då utan att man egentligen vill det.Mattias_87 skrev:Plattmatch.
Skönt med slutspel iaf!
CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019
Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Hur fan kan man vila sin tillförordnade lagkapten? Då har man som ledare i princip sagt att "vi skiter i den här skitmatchen".mb81 skrev:Vilade 6 av våra bästa spelare och hade inte så mycket att spela för. Lätt att man blir bekväm då utan att man egentligen vill det.Mattias_87 skrev:Plattmatch.
Skönt med slutspel iaf!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kan ju finnas känningar på vissa spelare....Praetori skrev:Hur fan kan man vila sin tillförordnade lagkapten? Då har man som ledare i princip sagt att "vi skiter i den här skitmatchen".mb81 skrev:Vilade 6 av våra bästa spelare och hade inte så mycket att spela för. Lätt att man blir bekväm då utan att man egentligen vill det.Mattias_87 skrev:Plattmatch.
Skönt med slutspel iaf!
Visst kan det finnas legitima anledningar men det var träningsmatchssignaler i uppställningen.#10 skrev:Kan ju finnas känningar på vissa spelare....Praetori skrev:Hur fan kan man vila sin tillförordnade lagkapten? Då har man som ledare i princip sagt att "vi skiter i den här skitmatchen".mb81 skrev:Vilade 6 av våra bästa spelare och hade inte så mycket att spela för. Lätt att man blir bekväm då utan att man egentligen vill det.Mattias_87 skrev:Plattmatch.
Skönt med slutspel iaf!
Kanske ville Robban&Co testa det mentala men då får man fan dra på hårtorken och/eller bänka syltryggarna om farhågorna visar sig besannas.
Attityden måste vara vinnarskalle varje match. Rönnberg vet detta och Frölunda visade karaktär när man väl fick igenom den attityden till spelarna.
Vi har fullt med rejects som ser utan att åka runt och vara bittra över att de inte lirar i NHL istället för att brinna för lagkamraterna, skölden och känna harmoni och glädje på isen.
Låter man den attityden härska i CHL så kommer det garanterat ligga oss i fatet i SHL senare. Lagkänslan sitter i laget och inte i turneringen/serien.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Inget nytt, en hopplös produkt, lägg ner
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ah, du tänker på Possler antar jag...Praetori skrev:Visst kan det finnas legitima anledningar men det var träningsmatchssignaler i uppställningen.#10 skrev:Kan ju finnas känningar på vissa spelare....Praetori skrev:Hur fan kan man vila sin tillförordnade lagkapten? Då har man som ledare i princip sagt att "vi skiter i den här skitmatchen".mb81 skrev:Vilade 6 av våra bästa spelare och hade inte så mycket att spela för. Lätt att man blir bekväm då utan att man egentligen vill det.Mattias_87 skrev:Plattmatch.
Skönt med slutspel iaf!
Kanske ville Robban&Co testa det mentala men då får man fan dra på hårtorken och/eller bänka syltryggarna om farhågorna visar sig besannas.
Attityden måste vara vinnarskalle varje match. Rönnberg vet detta och Frölunda visade karaktär när man väl fick igenom den attityden till spelarna.
Vi har fullt med rejects som ser utan att åka runt och vara bittra över att de inte lirar i NHL istället för att brinna för lagkamraterna, skölden och känna harmoni och glädje på isen.
Låter man den attityden härska i CHL så kommer det garanterat ligga oss i fatet i SHL senare. Lagkänslan sitter i laget och inte i turneringen/serien.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Han var ju en av få som faktiskt lirade även om det var mer snarare än bra. JP, Hulta, till och med Alsing tillsammans med typ hela forwardsuppställningen utom Walli, Hank, Ågren och Grewe spelade mekaniskt, oinspirerat och ovärdigt större delen av matchen. SJ och Tom försökte och till och med Berglund var nere och försökte dra upp tempot från egen zon men det går inte att spela med bara 25% av laget mentalt med i matchen.Donkels-2.0 skrev: Ah, du tänker på Possler antar jag...
Till och med Holtz som annars är en fröjdig lirare såg ut som att han ville vara någon annanstans.
Ingen gick på kropp, ingen åkte skridskor (utom Hank och Ågren som såg ut som raketer jämfört med övriga) och nästan alla fuskade och petade med klubbor, bromsade in i situationerna och vek ner sig när när Tyskarna blev minsta lilla elaka i närkamperna.
Men hur kul är det att ta nästa närkamp när de så kallade lagkamraterna åker därifrån när man får ta emot 3-4 crosscheck I ryggen när man ligger på isen? Bara Grewe som visade lite Järnkamin-anda. Berglund var Tyskarna kloka nog att inte utmana på det sättet men övriga fick stryk så fort tillfälle gavs.
Även om jag älskar Hank så är det fan tjänstefel av övriga när han är den spelare som ser ut att vara närmast NHL-kvalitet jämfört med övriga.
Malmström och Rasmus var värda mer speltid än flera av våra "etablerade" lirare men sådana signaler vågar förmodligen inte ledningen skicka när läget verkar vara så mentalt bräckligt. Nä bättre då att skoja bort matchen som en träningsbetonad betydelselös CHL-trampolin då vi redan är "klara".
Oförmåga, dålig form eller misstag kan jag svälja men bristande inställning och attityd är något som får mig att se rött.
Jag har inget emot att betala för saker. Betalar för Netflix, Cmore, Spotify med mera.. saken är den att CHL går på SVT och Svtplay vanligtvis så att så många som möjligt kan se på matcherna. Den här matchen lägger dom på en kanal som långt ifrån alla kan se på. Där ligger min kritik, det är det som jag stör mig på. Och sedan stör jag mig på personer som försöker förminska andra människor.SirDIFalot skrev:Fascineras alltid över folk som rasar över att behöva betala för saker som kostar pengarna att producera.daaviid skrev:Antar att du är jävligt sarkastisk.SirDIFalot skrev:hatar att behöva betala för saker i livet!daaviid skrev:Vad i hela helvete?? Lägger dom den på en jävla betalkanal? Svin!
- minalman
- Säsongskort: Ja
Låt oss invänta lottningen.
Inte helt säker på att det alltid är de bästa lagen som vinner CHL-grupperna.
Kanske att lottas mot en gruppetta är bättre?
Inte helt säker på att det alltid är de bästa lagen som vinner CHL-grupperna.
Kanske att lottas mot en gruppetta är bättre?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Visserligen har vi nu den där omtalat breda truppen som många förespråkat.
Samtidigt såg man tydligt hur mediokra vi blev när russinen var bortplockade ur kakan.
Man behöver spets. Många pratar om Frölundas bredd ifjol och hur den avgjorde till deras fördel. Det tycker jag är svammel. Skillnaden mot oss var deras överlägsenhet i PP och BP samt att vi hade skador och sjukdomar på våra stjärnor. En frisk Josefsson och skadefri Davidsson utbytt mot en skadad Joel Lundqvist och sjuk Friberg och pendeln hade tippat över till oss, garanterat.
Med samma typ av jävulskap riktade mot båda lagen hade det nog kunnat avgöras i en game 7 overtime.
Jag tror då inte att gårdagens lag kommer skörda några framgångar i ett slutspel. Sedan var det inte fel att matcha bredden igår i en betydelselös match.
Samtidigt såg man tydligt hur mediokra vi blev när russinen var bortplockade ur kakan.
Man behöver spets. Många pratar om Frölundas bredd ifjol och hur den avgjorde till deras fördel. Det tycker jag är svammel. Skillnaden mot oss var deras överlägsenhet i PP och BP samt att vi hade skador och sjukdomar på våra stjärnor. En frisk Josefsson och skadefri Davidsson utbytt mot en skadad Joel Lundqvist och sjuk Friberg och pendeln hade tippat över till oss, garanterat.
Med samma typ av jävulskap riktade mot båda lagen hade det nog kunnat avgöras i en game 7 overtime.
Jag tror då inte att gårdagens lag kommer skörda några framgångar i ett slutspel. Sedan var det inte fel att matcha bredden igår i en betydelselös match.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Visst är det så BomBom. Frölunda vann på spetsen. Bredd för mig är många lagomspelare som bygger en stomme. Frölunda hade och har lyxen att ha bred spets. Deras fjärdekedja går liksom in som första i de flesta SHL-lag.
Vi har Josef, Berglund och Högström(där har Alsing vikarierat hittils). Rämö eventuellt! Vi behöver en till åtminstone. Där är Dick en nyckel.
Vi har Josef, Berglund och Högström(där har Alsing vikarierat hittils). Rämö eventuellt! Vi behöver en till åtminstone. Där är Dick en nyckel.
Vi blev inte mediokra för att ett par russin var bortplockade (om du nu inte kallar Hedman för ett russin) utan för att ett gäng med individer vek ner sig och då förlorade vi som ett gäng individer istället för ett lag. När Hank ser grym ut jämfört med de flesta övriga så vet man att "de flesta övriga" inte gör vad de skall.BOMBOM BOUCHARD skrev:Visserligen har vi nu den där omtalat breda truppen som många förespråkat.
Förra säsongen hade vi spelare som nyligen varit, eller blev utnämnda till, seriens bästa målvakt, Seriens bästa +/- back, seriens mest värdefulle spelare, seriens bästa rookie, seriens målfarligaste back, seriens skyttekung osv. Vi hade 2 spelare bland topp 5 i målgörare i ligan medan Frölunda inte ens hade någon nära toppen i någon av kategorierna förutom poängkungen Lasch.
Vi hade 8 spelare med bättre +/- än Frölundas bäste osv.
Frölunda vann inte på bredd och inte heller på spets utan på grund av en rad andra faktorer samt en kombination av de två förstnämnda.
Precis som Tampa och Färjestad trots spets och klass misslyckades med att vinna så visade StLouis i NHL och Finnarna i VM att det finns komponenter som slår klass och bredd. Hockey är lika delar individuella skills, taktik, lagspel/spelglädje och motivation. Ett sammansvetsat lag som har kul på isen kommer likt Mannheim att krossa ett motstånd som DIF som har ett fåtal motiverade spetsspelare när resten åker runt och har tråkigt.
En match som igår hade vi förmodligen kunnat vinna med ett fullt lag med Hanks, Ågrens och Urboms och valfri partygeneral istället för tränartrojka.
Både Mannheim igår och Frölunda i finalserien spelade för varandra, som ett lag. Vi gör stundvis inte det.
Men allt sånt där är färskvara. Frölunda hade det inte i sig vid årsskiftet för mindre än ett år sedan men efter att ha blivit totalt förnedrade av oss nere i Scandinavium så bestämde de sig för att ändra på saken och då gjorde man det både i CHL och SHL eftersom det är samma jäkla lag i båda (vilket dock folk inte verkar ha fattat).
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Håller naturligtvis inte med.
Tycker du lyfter upp undantag (Finnarnas guld, StLouis cupseger bl.a.).
Lite som att lyfta upp Hv guldåret 95 och säga att det är bra att sluta 8 i serien för då vinner man guld. Sedan argumentera med att de kunde spela utan press.
Om vi tar FBK ifjol, ska jag vara ärlig tycker jag att vi hade alla berömda marginaler på vår sida när vi slog ut dem, de var ruskigt bra.
När det väl gällde i slutspelet ifjol hade vi skador och sjukdomar som satte de största käpparna i hjulet.
Man vinner ingen match på statistik, särskilt om de statistiskt bästa spelarna är skadade eller sjuka
.
Till sist, nog är Högström, Bergfors och Josefsson russin.

Lite som att lyfta upp Hv guldåret 95 och säga att det är bra att sluta 8 i serien för då vinner man guld. Sedan argumentera med att de kunde spela utan press.
Om vi tar FBK ifjol, ska jag vara ärlig tycker jag att vi hade alla berömda marginaler på vår sida när vi slog ut dem, de var ruskigt bra.
När det väl gällde i slutspelet ifjol hade vi skador och sjukdomar som satte de största käpparna i hjulet.
Man vinner ingen match på statistik, särskilt om de statistiskt bästa spelarna är skadade eller sjuka

Till sist, nog är Högström, Bergfors och Josefsson russin.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag var med avsikt övertydlig. Du kan ta DIF året vi åkte ur istället som exempel om det passar bättre. Spets och Bredd är jävligt enkelt att slänga ur sig men det betyder inte ett skit jämfört med att ha en harmonisk trupp som tycker det är kul att lira och som lirar för varandra. Saknar du det så vinner du inte.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller naturligtvis inte med.![]()
Mycket tillfäligheter också.Praetori skrev:Åkte ur
Dessutom behöver lag inte vara dåliga för att få kvala - även om alla lag är bra måste ändå de sista kvala.
Att "gilla laget" borde vara jävligt viktigt kan man tycka. Därför viktigt att backa varandra istället för att som en del svarta får i laget gör, låtsas om att det regnar och åker tillbaks till båset. Skulle också tro att spelare som inte gör som överenskommet skapar irritation hos övriga.
Vet inte exakt vad det har med er diskusison att göra, så carry on

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel