SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Linköping 1/11-2018
Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Linköping 1/11-2018
Kanske den bästa tredjeperioden vi gjort den här säsongen? Blir lite avvaktande i slutet precis efter avklarat PP. Men annars väldigt stabilt.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Så här odramatisk ska en vattendelare kännas i efterhand.
Kvällens bästa: Säcken på läktaren!
Fortfarande och för alltid älskad!
Utan dig vore vi inte ledande lag i SHL idag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Shit vad bra vi är! 

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Huvet på spiken.minalman skrev:Så här odramatisk ska en vattendelare kännas i efterhand.
Det är få lag förunnat att ha två grymma tränare i rad.#10 skrev:Huvet på spiken.minalman skrev:Så här odramatisk ska en vattendelare kännas i efterhand.
Fan va gött med 3poäng, ännu godare att Linus Klasen ryktas till DIF
DIFtomppa skrev:Fan va gött med 3poäng, ännu godare att Linus Klasen ryktas till DIF
Klasen e klar....
Sluta trolla
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jämn match. Vi något starkare. Marginalerna med bättre laget. 3 p. Skönt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Haha, kan vara den bästa kvällen någonsin på detta forum. Dom som vet dom vetEspenK skrev:DIFtomppa skrev:Fan va gött med 3poäng, ännu godare att Linus Klasen ryktas till DIF
Klasen e klar....
Sluta trolla

DIF!
Att vi tog tre poäng idag var grymt skönt, men att se Säcken på Hovet gav en känsla som ingen trepoängare kan inbringa.minalman skrev:Kvällens bästa: Säcken på läktaren!
Att vi för tillfället går som tåget är en dröm som var helt otänkbar för några år sedan. Jag såg samtliga hemmamatcher live i allsvenskan, och det är jag extremt tacksam för idag. Idrott är verkligen fantastisk ibland, och det är värt att stanna upp med jämna mellanrum och ägna en tanke åt de som gjort varje framgång möjlig. Jocke och Robert har gjort ett utomordentligt arbete, men utan Säcken hade vi idag varit ett mittenlag i allsvenskan.
Hans Särkijärvi och Fredrik Bremberg är och förblir de två största hjältarna under 2000-talet. Många har gjort mycket för Djurgården de senaste 20 åren, men dessa två har räddat vår existens. Dagens seger, och den efterlängtade serieledningen, tillägnar jag dessa två fantastiska Djurgårdare. Deras tröjor kommer aldrig att hänga i taket (tyvärr), men deras bedrifter kommer jag aldrig att glömma.
När fan ska Säcken hyllas för sitt engagemang i DIF? Kicken och ha det gott är för dåligt mot den mannen!
- Remy Lebeau
Grym seger, helt underbart. Lhc imponerar inte, och lär få svårt att hamna bland dom 6 främsta lagen.
1. Säcken är gud, räcker så.
2. Robbans smeknamn och beskrivningar av spelarna är av högsta klass. Numera går Grewe under "T-Rex".
Spännande med ny center in också.
1. Säcken är gud, räcker så.
2. Robbans smeknamn och beskrivningar av spelarna är av högsta klass. Numera går Grewe under "T-Rex".
Spännande med ny center in också.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jalla-Jalla-Mage! Never forgetRemy Lebeau skrev: 2. Robbans smeknamn och beskrivningar av spelarna är av högsta klass. Numera går Grewe under "T-Rex".
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Grymt bra match i egen zon. Sällsynt denna säsongen. Nu satt problemen i anfallszon istället. Bedrövliga avslut. Bra match av Josef-kedjan. Men med all respekt till Grewe som jag älskar, så är den kedjan helt vansinnigt läskig. Davidsson är en besvikelse och Bemström kräver en stabil center. Skulle föredra Lundin där till och med. Albin som jag gärna ser en förlängning på, även om det nu sägs att vi plockar in en finne.
Bra match!
Bra match!
Abbe vore perfekt som 13:e fw, så har vi våra fem centrar Jocke eftersträvar.Manijock skrev:Grymt bra match i egen zon. Sällsynt denna säsongen. Nu satt problemen i anfallszon istället. Bedrövliga avslut. Bra match av Josef-kedjan. Men med all respekt till Grewe som jag älskar, så är den kedjan helt vansinnigt läskig. Davidsson är en besvikelse och Bemström kräver en stabil center. Skulle föredra Lundin där till och med. Albin som jag gärna ser en förlängning på, även om det nu sägs att vi plockar in en finne.
Bra match!