Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av ciirree »

Jag väntar fortfarande på den här:

"Va??? tog vi in Lundberg men inte Murray? Avgå Kaarel!!"

Förvånande att ingen uttryckt sig om Murray i den här tråden ännu faktiskt.
medu82
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Emil Lundberg klar för Djurgården (igen)

Inlägg av medu82 »

ciirree skrev:Jag väntar fortfarande på den här:

"Va??? tog vi in Lundberg men inte Murray? Avgå Kaarel!!"

Förvånande att ingen uttryckt sig om Murray i den här tråden ännu faktiskt.
Då tog du tillfället i akt o gjorde det istället ;)

Skickat från min C6903 via Tapatalk
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

diftobbe89 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag har full förståelse för Lövenfansens besvikelse. Tänk er detta forum om vi drabbats av något liknande? Sörensen till Saik för att kunna vinna ett Guld. Jo, jag tackar....

Ska jag vara helt ärlig känner jag inget wow över denna värvning.
Vi har väl redan ett gäng spelare som bredd?
Och jag ser inte Lundberg som spets i SHL.
Inne på samma linje, förstår inte riktigt glädjen över värvningen, på förhand var ju Alvarez en mycket intressantare värvning som mer eller mindre var en stjärna i Allsvenskan, Lundberg i SHL ser jag inte som något annat än ytterligare en 4e-line spelare.
Är fortsatt tveksam till denna kille nu när jag sett honom en del matcher hos oss. Förstår inte att vi tog in honom för nästa år också.

Visserligen var skadeläget jobbigt, men ska Lundberg lyfta laget nästa år?
Skulle hellre se en satsning på en av juniorerna här och lägga krutet på spets.

Just nu tenderar lagbygget att luta mot ett liknande upplägg som denna säsong, en massa bredd under kontrakt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
diftobbe89 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag har full förståelse för Lövenfansens besvikelse. Tänk er detta forum om vi drabbats av något liknande? Sörensen till Saik för att kunna vinna ett Guld. Jo, jag tackar....

Inne på samma linje, förstår inte riktigt glädjen över värvningen, på förhand var ju Alvarez en mycket intressantare värvning som mer eller mindre var en stjärna i Allsvenskan, Lundberg i SHL ser jag inte som något annat än ytterligare en 4e-line spelare.
Är fortsatt tveksam till denna kille nu när jag sett honom en del matcher hos oss. Förstår inte att vi tog in honom för nästa år också.

Just nu tenderar lagbygget att luta mot ett liknande upplägg som denna säsong, en massa bredd under kontrakt.
Håller med.
Samtidigt kanske Lundberg ses som en billig uppgradering av en spelare som Ahlén eller som en billigare ersättare till Alvarez.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
diftobbe89 skrev:

Jag köper fortfarande att vi tog in honom när vi hade endel skador, men inte för nästa säsong, aldrig, jag ser inte vad han skulle göra bättre än Bernhardt eller vilken junior som helst, Lundberg vägrar utnyttja sin storlek och mesig i närkamspspelet, och halvdan skridskoåkning, skulle denna värvning vara tänkt på bekostnad av Ahlén eller Saviano till nästa säsong som har krigat med oss sedan HA-tiden och gjort det förbannat bra så kommer jag flippa.
Lundberg kan varken ersätta Ahlén eller Saviano, förmodligen gör Bernhardt ett minst lika bra jobb också för den delen.
Spela fult
Skriv svar