Simon Gysbers är klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Re: Simon Gysbers är klar för Djurgården

Inlägg av Kall-El »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:
Puckey skrev:Englund sköter det väl okej när han får komma i fart, men han är alldeles för vek när det gäller att plocka bort spelare framför kassen. Antingen kommer de till avslut trots uppvaktningen, eller också åker han ut i två minuter. Tacklas kan han utan tvekan, men han behöver tuffa till sig på rätt sätt i de mer stillastående duellerna.
Englund komma i fart? Det har jag nog aldrig sett. Runt kassan tycker jag däremot han är helt okej.

Edit: Eller skrev du fel namn? Låter mer som Holm.

Där slog du huvudet på spiken varför jag inte tror på någon större framtid i DIF för en spelare som Holm. En back som inte kan hålla rent ordentligt framför mål tilltalar mig inte alls.
Ja, det är ju inte där hans styrka i spelet ligger. Långt ifrån den egenskapen jag värdesätter högst hos backar dock. Om man i 9 fall av 10 kan hålla borta sin forward från kassen eller om man gör det i 7 fall av 10 känns som en sån liten sak i det stora sammanhanget när man utvärderar en spelares alla egenskaper.
Förmågan att stå rätt och förmågan att hålla rent framför mål anser nog jag är a och o för en back. Har man inte de baskunskaperna kommer det uppstå problem. Ungefär som att bygga ett hus, men strunta i att isolera det. Då blir det jävligt kallt under vintern.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Hm, han får nog ta över smeknamet Trucken. Rundqvist får lämna ifrån sig det nu. Det blir för krånligt annars.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:
Puckey skrev:Englund sköter det väl okej när han får komma i fart, men han är alldeles för vek när det gäller att plocka bort spelare framför kassen. Antingen kommer de till avslut trots uppvaktningen, eller också åker han ut i två minuter. Tacklas kan han utan tvekan, men han behöver tuffa till sig på rätt sätt i de mer stillastående duellerna.
Englund komma i fart? Det har jag nog aldrig sett. Runt kassan tycker jag däremot han är helt okej.

Edit: Eller skrev du fel namn? Låter mer som Holm.

Där slog du huvudet på spiken varför jag inte tror på någon större framtid i DIF för en spelare som Holm. En back som inte kan hålla rent ordentligt framför mål tilltalar mig inte alls.
Ja, det är ju inte där hans styrka i spelet ligger. Långt ifrån den egenskapen jag värdesätter högst hos backar dock. Om man i 9 fall av 10 kan hålla borta sin forward från kassen eller om man gör det i 7 fall av 10 känns som en sån liten sak i det stora sammanhanget när man utvärderar en spelares alla egenskaper.
Förmågan att stå rätt och förmågan att hålla rent framför mål anser nog jag är a och o för en back. Har man inte de baskunskaperna kommer det uppstå problem. Ungefär som att bygga ett hus, men strunta i att isolera det. Då blir det jävligt kallt under vintern.
Det är alltså därför britter är toksämst på hockey. Då fick vi förklaringen.

Angående Gysbers, självfallet kallas han bärsen!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

android skrev:Hm, han får nog ta över smeknamet Trucken. Rundqvist får lämna ifrån sig det nu. Det blir för krånligt annars.

Blev inte många seriösa inlägg i rad här inte ;)
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

"Bärsen" får det bli, låter lite Bajen men va f•n...
Using Tapatalk
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Med tanke DIF Hockeys usla (alldeles för få inslag) DIF TV inslag, är det någon som vet om Gysbers har anlänt än och börjat träna med laget? I sånna fall, hur såg det ut?
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Lite godbitar från Tuben:

Mål:

Skottäck:
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Från vad jag kan se på den sista videon så har vi gjort ett kap här.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Bengan08 skrev:Med tanke DIF Hockeys usla (alldeles för få inslag) DIF TV inslag, är det någon som vet om Gysbers har anlänt än och börjat träna med laget? I sånna fall, hur såg det ut?
Simon Gysbers landade i Stockholm i dag och väntas träningsdebutera i morgon.

Från Sportbladet.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Mattebo skrev:Lite godbitar från Tuben:

Mål:

Skottäck:
Det första är ju ett riktigt Djurgårdsmål med Zigomanis på assisten :wink:
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Hur i helvete kan vi inte ha pappren klara i tid i morgon? Frölunda är klara med Lasch............
ciirree

Inlägg av ciirree »

"Kan förhoppningsvis spela mot Frölunda"

Vadå förhoppningsvis. Tar det lång tid alltså?
Puckey

Inlägg av Puckey »

pulverapa skrev:Hur i helvete kan vi inte ha pappren klara i tid i morgon? Frölunda är klara med Lasch............
Förhoppningsvis har det att göra med att Lasch redan har arbetstillstånd i Sverige sen sina år i Växjö, alternativt att handläggningen går fortfarare vid återansökan. Annars är det slapphänt.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Ett skämt. Nu vet jag inte om det är DIF eller migrationsverket som är boven i dramat men pinsamt är det.
Senast redigerad av Örebroarn den 2015-02-10 07:45:48, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar