Något som är vansinnigt glädjande från försäsongen så här långt är det faktum att vi gör MÅL! Vi har ju haft ett jäkla problem senaste säsongerna med målfabrikationen och vanligtvis harvat mellan 0-2 mål förrutom lite uppstickare då och då... nu känns det som vi börjat få en stabil produktion och inte bara behöver förlita oss på att "hålla nollan".
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ser tyvärr inte matchen men läste igenom tråden och efter första perioden låter det som att vi ligger under med 5-0(vi är inte aik).. sitt ner i båten, försäsong grabbar
Förutom att man till varje pris försöker spela sig ur egen zon så tycker jag att det här liknar spelet på bortaplan från förra året. Man spelar rätt tight, har inte så många långa anfall utan satsar på omställningar och PP. Lär se ut såhär många gånger på bortaplan i vinter. Förhoppningsvis så blir vi inte alltför hårt straffade av skickligare lag.
Jag tycker Örebro ser ganska veka ut framåt för att spela på hemmaplan, samtidigt är det ju träningsmatch för dom också.
"Vi skulle gå ut på kvällen. Tyckte att vi såg ett gäng som såg ut som svenskar. Vi frågade dom om dom var Brynäs. Dom svarade ja."
"Vilket skönt minne"
SirDIFalot skrev:"Vi skulle gå ut på kvällen. Tyckte att vi såg ett gäng som såg ut som svenskar. Vi frågade dom om dom var Brynäs. Dom svarade ja."
"Vilket skönt minne"
Haha, även kvällens höjdpunkt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
android skrev:Förutom att man till varje pris försöker spela sig ur egen zon så tycker jag att det här liknar spelet på bortaplan från förra året. Man spelar rätt tight, har inte så många långa anfall utan satsar på omställningar och PP. Lär se ut såhär många gånger på bortaplan i vinter. Förhoppningsvis så blir vi inte alltför hårt straffade av skickligare lag.
Jag tycker Örebro ser ganska veka ut framåt för att spela på hemmaplan, samtidigt är det ju träningsmatch för dom också.
Håller med.
Ska vi spela såhär i PP så funkar det ju
En sak man inte kan ta ifrån DIF är ju att vi är fruktansvärt effektiva när det gäller att vara snabba på grillorna och få med oss utvisningar. Sörensen är ett lysande exempel på det. Men även Guter och Heinerö.
Har du nån koll på Daniel Bernhardt annars. Vad är han för spelartyp?
android skrev:Förutom att man till varje pris försöker spela sig ur egen zon så tycker jag att det här liknar spelet på bortaplan från förra året. Man spelar rätt tight, har inte så många långa anfall utan satsar på omställningar och PP. Lär se ut såhär många gånger på bortaplan i vinter. Förhoppningsvis så blir vi inte alltför hårt straffade av skickligare lag.
Håller med.
Ska vi spela såhär i PP så funkar det ju
En sak man inte kan ta ifrån DIF är ju att vi är fruktansvärt effektiva när det gäller att vara snabba på grillorna och få med oss utvisningar. Sörensen är ett lysande exempel på det. Men även Guter och Heinerö.
Har du nån koll på Daniel Bernhardt annars. Vad är han för spelartyp?
Skulle ljuga om jag sa att jag har stenkoll, han spelade mest i J18 förra året. Såg inte speciellt många av deras matcher. Men storvuxen, bra på det mesta utan någon riktig spetsegenskap.