Alberget 4A - Välj din butik
Re: Alberget 4A - Välj din butik
Eftersom Sofiero är huvudsponsor till SHL kan det vara klokt att bojkotta dem (ifall man brukar köpa sådana) och köpa lite Alberget 4A istället!
-
Fanns några stycken på bolaget i Tornby igår.SebastianK skrev:Kan jag beställa biran till en Linköpingsbutik? eller måste det vara i Stockholm?
Vem fan dricker Sofiero? En sämre öl är svårt att finna.skinza skrev:Eftersom Sofiero är huvudsponsor till SHL kan det vara klokt att bojkotta dem (ifall man brukar köpa sådana) och köpa lite Alberget 4A istället!
Haha, ja precis!Salas skrev:Vem fan dricker Sofiero? En sämre öl är svårt att finna.skinza skrev:Eftersom Sofiero är huvudsponsor till SHL kan det vara klokt att bojkotta dem (ifall man brukar köpa sådana) och köpa lite Alberget 4A istället!
Gillar tiden du skrev inlägget med, inte alla som är så kräsna på småtimmarna

Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Drack mina första igår, riktigt nice öl 

Re: Sv: Alberget 4A - Välj din butik
Äsch, en kall medaljvinnare sitter aldrig felSalas skrev:Vem fan dricker Sofiero? En sämre öl är svårt att finna.skinza skrev:Eftersom Sofiero är huvudsponsor till SHL kan det vara klokt att bojkotta dem (ifall man brukar köpa sådana) och köpa lite Alberget 4A istället!

Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Håller med! Men smaken är ju som baken...Salas skrev:Vem fan dricker Sofiero? En sämre öl är svårt att finna.skinza skrev:Eftersom Sofiero är huvudsponsor till SHL kan det vara klokt att bojkotta dem (ifall man brukar köpa sådana) och köpa lite Alberget 4A istället!
- Jim Morrison
Salas skrev:Vem fan dricker Sofiero? En sämre öl är svårt att finna.skinza skrev:Eftersom Sofiero är huvudsponsor till SHL kan det vara klokt att bojkotta dem (ifall man brukar köpa sådana) och köpa lite Alberget 4A istället!

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Första posten uppdaterad med Slakthusområdet, Farsta och Linköping.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Butik Nr 10 har nu tagit in Alberget 4A
Vallentuna
Tuna Torg 19
Första posten uppdaterad
Vallentuna
Tuna Torg 19
Första posten uppdaterad
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
På hemmaplan!Honken skrev:Butik Nr 10 har nu tagit in Alberget 4A
Vallentuna
Tuna Torg 19
Första posten uppdaterad
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vad tycker ni om etiketten till Alberget 4A STHLM?
Det är nämligen jag som har designat den och etiketten har fått sin inspirationskälla från det sena 1800-talets tidstypiska formspråk (Jugend).

Såg den när jag köpte ölen och tyckte texten och designen var riktigt cool!Rocky3000 skrev:Vad tycker ni om etiketten till Alberget 4A STHLM?Det är nämligen jag som har designat den och etiketten har fått sin inspirationskälla från det sena 1800-talets tidstypiska formspråk (Jugend).
- Andy
Rocky är kung!pulverapa skrev:Såg den när jag köpte ölen och tyckte texten och designen var riktigt cool!Rocky3000 skrev:Vad tycker ni om etiketten till Alberget 4A STHLM?Det är nämligen jag som har designat den och etiketten har fått sin inspirationskälla från det sena 1800-talets tidstypiska formspråk (Jugend).
Utan hans bidrag hade det inte blivit något Alberget 4A
Han och Ciirree har gjort en fantastiskt jobb. Tyvärr kan vi inte hylla dem på Djurgårdshjälpens hemsida eftersom vi inte kan skriva om ölen där om vi vill att den ska vara kvar på bolaget. Vi får hylla här inne i stället. När vi ändå håller på hyllar vi Högdalen och Baronen också!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- minalman
Alberget 4A - Välj din butik
Många av de flaskor som ölen levereras i har jag och andra Djurgårdare lämnat in!
Hyll till oss med!
Hyll till oss med!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)