Djurgårdens IF - Södertälje SK 24/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 24/2 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

KHK 0-1 Timrå
25/4-2025
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

förevigtdjurgården skrev:KHK 0-1 Timrå
Bra!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

10min utan avblåsning powerbreak efter 17 minuter

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
ciirree

Inlägg av ciirree »

Öppna mål då måste pucken hitta in Dustiiin!!
daaviid

Inlägg av daaviid »

Praetori skrev:För er som pröjsat för streamen så går den faktiskt att se i en alternativ spelare i form av senaste VLC. Mindre hack och ingen buffring alls och ni kan justera ljusstyrkan själva.

Kör du upp streamen som vanligt i tex Chrome och inspekterar elementen eller källan i webbsidan (högerklicka och ta visa sidkälla). Nånstans däri hittar du följande:

file: 'rtmp://fml.BCF3.teliasoneracdn.net/XXXX/XXXX-XXXX blah blah.

När du hittat ovanstående kan du öppna en nätverksström i VLC och bara klistra in URLen.

För övrigt så tror jag inte någon TV kanal som har framerate och HD upplösning nog för att göra Heinerös mål rättvisa. Hans hjärna jobbade snabbare än ekorren i "over the hedge". :lol:
Denna gång hittade jag koden. Nu kör jag i VLC och det är bra mycket smidigare. Tack än en gång för tipset.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Sv: Djurgårdens IF - Södertälje SK 24/2 2014

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev:
captcash skrev:
förevigtdjurgården skrev:Har Heinerö fått i sig pseudoeffedrin innan matchen månne?
Vem vet, han liknar ju Bäckis lite faktiskt! :wink:
Har inte tänkt på det innan men det är han faktiskt :o
Han kallas Bäckis av alla i laget också pga ovanstående. Haha.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ser inte jättebra ut nu om jag ärligt skall skriva... Inget ordnat spel.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Praetori skrev:För er som pröjsat för streamen så går den faktiskt att se i en alternativ spelare i form av senaste VLC. Mindre hack och ingen buffring alls och ni kan justera ljusstyrkan själva.

Kör du upp streamen som vanligt i tex Chrome och inspekterar elementen eller källan i webbsidan (högerklicka och ta visa sidkälla). Nånstans däri hittar du följande:

file: 'rtmp://fml.BCF3.teliasoneracdn.net/XXXX/XXXX-XXXX blah blah.

När du hittat ovanstående kan du öppna en nätverksström i VLC och bara klistra in URLen.

För övrigt så tror jag inte någon TV kanal som har framerate och HD upplösning nog för att göra Heinerös mål rättvisa. Hans hjärna jobbade snabbare än ekorren i "over the hedge". :lol:
Damn, funkade ju och verkligen bättre, speciellt (som du säger) att man kan justera ljusbalans osv själv!

TACK! :P

EDIT: Dessutom ligger streamen ca 30sek längre fram när jag kör via VLC jämfört med deras egna sites stream .. :shock:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Sitter i en stuga i Dalarna och laddar för Vasan, så får följa dramatiken via sportradion och liverapporteringen. Mathias Tjärnqvist sla ha styrt en puck i undersidan av ribban för Rögle, kämpa!

Är vi lika dominanta som liverapporten säger?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Ser bra ut. Kontrollerat och stabilt. SSK skapar nästan ingenting. 11-2 i skott.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Edin skrev:Är vi lika dominanta som liverapporten säger?
Första 10 var det spel mot ett mål och även senast har det bara varit vi... dock slarvar vi för mkt nu! Hade utan överdrift kunnat stå 3-0 redan. 11-2 i skott tror jag de sa också...
Senast redigerad av captcash den 2014-02-24 19:32:34, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree

Inlägg av ciirree »

Magnutz skrev:Ser inte jättebra ut nu om jag ärligt skall skriva... Inget ordnat spel.
Jag tycker det ser helt okej ut. Spelet är väl inte perfekt men riktigt fin backchecking och sen tycker jag alla ser pigga ut. Dustin måste börja sätta såna fina lägen dock - som att få rysk kaviar serverat på ett silverfat och sen kastar man den i sopkorgen!
Praetori

Inlägg av Praetori »

captcash skrev: Damn, funkade ju och verkligen bättre, speciellt (som du säger) att man kan justera ljusbalans osv själv!

TACK! :P

EDIT: Dessutom ligger streamen ca 30sek längre fram när jag kör via VLC jämfört med deras egna sites stream .. :shock:
Ja webbspelaren som HA Play satsat på verkar suga gnagarballe, eller kanske inte fullt så illa eftersom det går att se den utan att kräkas.

Men det är lite synd när streamen faktiskt inte håller så dålig kvalitet som webbspelaren får det till.
Nu är det inte Viasat HD heller men klart godtagbart.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

F.ö har jag kört VLC-sättet i typ 4 matcher, så ber om ursäkt ifall skillnaden är så stor på webbspelare och VLC, capt. :)
25/4-2025
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

ciirree skrev:
Magnutz skrev:Ser inte jättebra ut nu om jag ärligt skall skriva... Inget ordnat spel.
Jag tycker det ser helt okej ut. Spelet är väl inte perfekt men riktigt fin backchecking och sen tycker jag alla ser pigga ut. Dustin måste börja sätta såna fina lägen dock - som att få rysk kaviar serverat på ett silverfat och sen kastar man den i sopkorgen!
Känns mycket som J-hockey. Rätt oplanerat framåt. Full fart. Ofta utan någon synlig tanke. Sedan lirar de senior-hockey i back check och defensiv. :)
Skriv svar