Gör nåt innan det är försent

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Gör nåt innan det är försent

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ciirree skrev:Håller också med dutti,
känns bättre att få in någon som har en hel säsong på sig och samtidigt kanske vi borde göra som Fricke säger och ta in en tränare med erfarenhet härifrån. Dessutom så tycker jag det känns bättre att göra träningsmatcher mot Allsvensk motstånd i höst om vi är kvar i AS ist för European Trophy eller va de nu skulle heta!
Instämmer helt med er båda två.

dutti tar tränardiskussionen till den nivå den förtjänar. Vettigaste inlägget om "situationen Zabel" som skrivits på mycket lång tid.

Jag har ifrågasatt ET två år i rad. Att inte komma väl förberedd till AS visar på att man ännu inte fattat vilken typ av serie vi hamnat i.
Går inte möta spelskickliga lag från högre ligor i träningsmatcher där vi övar oss i att slå ur underläge och spela på kontring.
Sedan vakna upp i verkligheten som heter Allsvenskan med helt andra spelregler.

Vårt bleka försök att vara en SHL-kopia till både lagbygge och mentalitet måste snarast tvättas bort från denna förening.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2014-01-22 21:40:57, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Snälla ge mig Harald Lückner i båset nästa säsong.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Snälla ge mig Harald Lückner i båset nästa säsong.
Oj, det var random. Varför då?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
Får alltid fantastiskt bra intryck av honom i Viasat samt att han har stor erfarenhet från att träna både i Elitserien och i HockeyAllsvenskan.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Får alltid fantastiskt bra intryck av honom i Viasat samt att han har stor erfarenhet från att träna både i Elitserien och i HockeyAllsvenskan.
Challe var också OK i viasat...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Fair enough. Har ingen aning om vem jag skulle vilja se i båset till nästa säsong, men det känns som att rutin behövs i den serien. I alla fall för DIF. Har dock spelat på Nicklas Johansson(VIK)-pipan länge nu, och jag håller kvar vid att jag gärna skulle se honom som sportchef om han går att locka. Jävligt otroligt dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
PETTAX

Inlägg av PETTAX »

jag hellre johan tornberg, inte för att Lückner är dålig, utan för att johan förespråkar det spel jag tycker DIF ska spela. tyvärr så kommer nog aldrig han, precis som många andra kompetenta tränare, acceptera ett ev. erbjudande, p.g.a. prestige. så problemet är att hitta någon kompetent, och som vill ha jobbet.

tycker förövrigt att challe ska avgå som sportchef, innan han får en egen tråd om att han ska sparkas.

många bra spelare kommer att försvinna till nästa säsong :(
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Jag förespråkar en totalrensning i hela organisationen. Bort med både Challe och Zabel då ingen av dessa herrar har visat den minsta kompetens inom sitt område på de 2 år de haft på sig.

Dock tycker jag inte detta ska ske under pågående säsong, då jag anser den förlorad sen länge. Satsa istället på en ny sportchef samt tränare som får börja "from scratch", då jag inte unnar någon att ta över den sorgliga röra som vi har i år.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Fallhöjden är oändlig för vem det vara månde som ska ta över efter Zabel. Så det måste vara någon som inte har något att förlora.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Jag tyckte han var skitdålig på Viasat och kom aldrig med några vettiga analyser överhuvudtaget. Verkade mest försöka slingra sig från frågorna.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Jag tyckte han var skitdålig på Viasat och kom aldrig med några vettiga analyser överhuvudtaget. Verkade mest försöka slingra sig från frågorna.
Förlåt, jag menade V75 Live.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag håller med dem som menar en totalrensning. Jag skulle vilja se ny sportchef och ny tränare samt träningsmatcher mot Allsvenskt motstånd. Det är nog de bästa som kan hända. Men som många säger, inte nu - till nästa säsong!

Jag skulle inte ha nåt emot att få in Harald heller, han känns vettig och har bra erfaranhet utav denna liga.
Synd att våran målvakt som verkligen börjar växa in i detta nu och börjar bli bra, är den som inte har kontrakt nästa säsong!
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

ciirree skrev:Jag förespråkar en totalrensning i hela organisationen
Det är väl ingen totalrensning när 3 personer får gå? Tycker att Jenny och dem på kontoret har fixat det bra såhär långt. Det är tränare och sportchef som skulle behöva gå?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andspe skrev:
Det är väl ingen totalrensning när 3 personer får gå? Tycker att Jenny och dem på kontoret har fixat det bra såhär långt. Det är tränare och sportchef som skulle behöva gå?
Fast vi har ingen aning hur Jenny och de på kansliet har skött sig. Det får vi väl se efter säsongen när det visar sig hur det står till med ekonomin.
Expert.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

SirDIFalot skrev:
Andspe skrev:
Fast vi har ingen aning hur Jenny och de på kansliet har skött sig. Det får vi väl se efter säsongen när det visar sig hur det står till med ekonomin.
Visserligen har många stora legender lagt skridskorna på hyllan, men känslan jag får är i alla fall att de försöker köra olika kampanjer och event utöver det vanliga. De tittar med olika infallsvinkar för att skapa riktigt publikmatcher.

Det är väl egentligen bara två starka publiklag i HA. VI och Malmö så det är ju inga direkta gratismatcher vi bjuds på rent publikmässigt. Förra året hade vi Leksand som vi bytte mot Rögle som har ett snitt på 2886 i dagsläget..

Även pressen från Jennys sida mot kommunen för att få bättre möjligheter ser jag som ett stort plus gentemot tidigare säsonger.

Min bild är i dagsläget positivt! Och så kommer den förbli såvida de inte gör bort sig rent ekonomiskt.. =)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar