Vi har ett av seriens bästa PP.sensei skrev:Jag har inte kontrollräknat själv, men det är säkert så att vi ligger bra till om man på pappret summerar individuell poäng.förevigtdjurgården skrev: Offensivt är vi fortfarande rent kvalitativt ett av de bättre lagen i Allsvenskan och jag förstår inte varför folk hela tiden ska argumentera emot det. På papperet har vi absolut ett lag för toppstriden i Hockeyallsvenskan men det är något som inte klaffar.
Men det är ju just vad detta "något" som gör att det inte fungerar är.
Faktum kvarstår att Challe har en tendens att byta ut riviga energispelare mot poängspelare. Jag tror inte på det, laget gör sämre ifrån sig och på individnivå presteras det sämre. Nu går Challe ut och berättar om att han letar efter power. Nu...?!
Den psykologiska förklaringen känns här rätt långsökt. Det är snarast något som ansvariga själva skulle hänvisa till när de egentliga anledningarna till misslyckande blir för obekväma att prata om.
Backsidan är medioker. För många klena backar som inte passar i AS.
Saknar spelartyper som Jens Olsson, Mif eler varför inte Martin Thelander, Bik.
Forwardssidan skrämmer inga lag. Mycket finlirare som ej klarar av att spela sig till lägen. Många brunkare som ej har mer än så i sitt register.
Sedan ett gäng som ej håller AS-klass ännu.
Stabila målvakter som inte kan vinna matcher åt oss.
Sammantaget, ett lag byggt för att troligen klara top 7, inget mer.