Vi startar en ny grupp ?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
difaren_88
Säsongskort: Ja

Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av difaren_88 »

Jag ville bara med denna tråd förklara att jag gillar när både Hockeyn samt fotbollen har gung på läktarna för jag tror verkligen det hjälper våra lag att nå bättre resultat. Jag ville inte vara kaxig och strunta i UCS och dylikt utan jag menade bara att vi som går på matcherna kan väl ändå se till att vi har en god stämning.

Jag vill ha upp DIFHOCKEY det är min dröm, och det tror jag vi alla vill.
Jag pratade även med några UCS grabbar igår (i Västerås) angående allt och självklart så vill alla nå en lösning.

Vi behöver inte döma varandra så hårt vi älskar vårt lag och vill väl alla se till att det blir så bra som möjligt av allt.

Väl mött!
Savvis
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Savvis »

Alltså vad har hänt mellan DIF hockey och JK?

Jag är på få ggr på matcher i Sthlm men är gärna och ser när de är i närheten och tycker väl att det är skönt drag på den Djurgårdsklack som är där, jag menar mot Västerås senast där tyckte jag att klacken var bättre än VIK;s och de sitter väl med trumma och skit.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Savvis skrev:Alltså vad har hänt mellan DIF hockey och JK?

Jag är på få ggr på matcher i Sthlm men är gärna och ser när de är i närheten och tycker väl att det är skönt drag på den Djurgårdsklack som är där, jag menar mot Västerås senast där tyckte jag att klacken var bättre än VIK;s och de sitter väl med trumma och skit.
Ja, trummor, och rökbomber. De blev väl framför allt så chockade över att vi stod kvar och sjöng medan de flydde fältet, och sen blev utbuade av oss när de behagade komma in igen. :)
difaren_88

Inlägg av difaren_88 »

Men förstå mig inte fel utan jag som är hockey intresserad och vill att stämningen ska vara som den en gång var, vill mest av allt ha tillbaka UCS. Men om dom inte kommer tillbaka då? Vad jag hört så här Difhockey verkligen försökt å lösa konflikten? Detta är vad jag hört av folk inom hockeyn.

Istället för att stå och titta på så fattar jag inte ilskan över att några vill försöka å få igång trycket på läktarna igen. Vi har folket på matcherna men om några kan vara på räcket är mycket vunnet. Sjung med gå ihop sjung för DIF vi ska upp! Vi kan om vi vill och vi alla har en sak gemensamt då vi älskar Djurgården.

Vi ses på fredag!
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

gå upp på räcket då? När DIF hockey's källor inom klubben säger att de verkligen försökt lösa problemen som är, Vad exakt har de gjort då? (har du inga exempel så...) Och vad säger UCS när du tagit kontakt med dem om DIF hockeys lösningar på problemen?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det man från flera håll hört är väl att DIF bjudit in till en dialog men att UCS just nu inte varit intresserade. Vore ju intressant från UCS's håll att höra varför, förmodar att de kräver Abbes avgång innan de ens är villiga att ta en dialog med Djurgården Hockey?
difaren_88

Inlägg av difaren_88 »

Jag är väl inte den som ställer mig på räcket, utan jag sa mer att vi har nog folk till att klara utav det.

Absolut du har rätt jag tog inte upp några förslag men som grabben säger så är väl UCS inte så pigga på ett möte just nu. Men ska ta kontakt med en grabb som är med där och höra vad han säger.

Kul med debatt och jag hoppas att vi tills allt löst sig kam vara eniga och stötta vårt lag. :)
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:Det man från flera håll hört är väl att DIF bjudit in till en dialog men att UCS just nu inte varit intresserade. Vore ju intressant från UCS's håll att höra varför, förmodar att de kräver Abbes avgång innan de ens är villiga att ta en dialog med Djurgården Hockey?
Detta är det jag hört och uppfattat.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Re: Sv: Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av Kungen »

BaronVonDif skrev:
-daniel- skrev:Det man från flera håll hört är väl att DIF bjudit in till en dialog men att UCS just nu inte varit intresserade. Vore ju intressant från UCS's håll att höra varför, förmodar att de kräver Abbes avgång innan de ens är villiga att ta en dialog med Djurgården Hockey?
Det är lite synd att de inte kommunicerar utåt, UCS alltså. Jag kan uppfatta det lite som att de tycker att det är skönt att slippa gå på hockey just nu, eftersom de (vad det verkar som) vägrar ta en diskussion.
Bresse

Re: Sv: Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av Bresse »

BaronVonDif skrev:
Sen kan man ju tycka att hockeyn borde lära sig av fotbollen. Ska läktarkulturen behöva dö innan man tar tummen ur?
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

difaren_88 skrev:Jag är väl inte den som ställer mig på räcket, utan jag sa mer att vi har nog folk till att klara utav det.

Absolut du har rätt jag tog inte upp några förslag men som grabben säger så är väl UCS inte så pigga på ett möte just nu. Men ska ta kontakt med en grabb som är med där och höra vad han säger.

Kul med debatt och jag hoppas att vi tills allt löst sig kam vara eniga och stötta vårt lag. :)
Ja vi har folk till det men då dem blivit utslängda pga att dem tillhör UCS / haft Fabriken tröja på sig gör dem inte det längre. Prata med UCS och DIFhockey för att få en ordentlig bild av vad som pågår. Just nu sitter 99% av folket på forumet och inte har en aning men har så mkt åsikter...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ska kolla om Ludde eller någon annan kan kommentera något.
Expert.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Tycker fortfarande att vi ska respektera om UCS/SL eller andra inte vill stötta våra Järnkaminer på isen med sina underbara TIFOn och stämningsskapande kaos. Det är deras val och det måste vara ok.

Samtidigt skall inte deras frånvaro hindra andra som vill bidra från att skapa tryck på olika sätt på Hovet.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Jag kunde ha förutspått den nu uppkomna situationen. Jag var med under början av 1990-t när DIF hockey var överlägset bäst i Elitserien med tre raka SM-guld. DIF Hockey lät då meddela att man som supporter inte behövdes. Det tog ca femton år innan förtroendet mellan DIF Hockey och supportrarna återupprättades.

Undrar om det tar lika lång tid nu.
medu82

Inlägg av medu82 »

SirDIFalot skrev:Ska kolla om Ludde eller någon annan kan kommentera något.
Hur gick det med det dära?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Skriv svar