-daniel- skrev:sensei skrev:
Min poäng är ju samma hela tiden, men jag tar fram olika exempel på observationer som styrker den.
Och jag kommer med helt rimliga förklaringar på de frågeställningar du ställer om sviktande publik i KS-matcher. Ställer således återigen frågan, tror du inte DIF publiken skulle sluta upp och dra fullsatt i varenda match om vi har chans att avancera till SHL? Du tror inte att det rent generellt kommer mer folk när matcherna gäller mer än "äran"?
Nej, nej och åter NEJ. Summa summarum, allt inräknat, alla aspekters slutgiltiga effekt inräknad, så förlorar SHL på den öppna ligan jämfört med en stängd. Det har vi sett så många gånger att det är en gåta att inte folk inser det. Kval och öppen serie är åshöjden-romantiskt och gulligt på pappret, men när väl ett bylag går upp vill inte den etablerade publiken se det. De vill ha det som det var.
Men det är ju just hetta man får i matcher som gäller liv eller död? Begriper inte hur man inte kan tycka det. Det är så märkligt att jag faktiskt blir mållös (för första gången någonsin). Vet inte hur jag skall bemöta det påståendet...
Om du går på bio, vill du då se en bra film och äta goda popcorn i en fräsch salong, eller går du för att stötta den aktuella regissören "alltid oavsett"? Så här resonerar
gemene man även när det gäller hockeyevent, även om det är svårt för oss hardcore-fans att förstå.
Och återigen, hur skall själva evenemanget förbättras så att folk börjar gå på hockey igen? Konkreta exempel, tack.
* NHL-regler. Rakt av, men visst kan vi ha några egenheter i svensk hockey. T ex finsk rinkstorlek och hybrid-icing istället för NHL's döds-icing.
* Gott att äta och dricka, även på sin plats
* Fräschare arenor med hjälp av pengar som kommer från långsiktiga investeringar som blir möjliga först utan kvalsystemet
* En strävan mot noll-tolerans mot köer in och ut ur arenor och i serveringar
* Möjlighet att behålla kapsylen när man köper något att dricka i en kiosk