Total bojkott av AEG nästa säsong?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Total bojkott av AEG nästa säsong?

Inlägg av 18DIF91 »

Leksand skrev: De som tog den riktiga smällen var Leksands Sparbank, som finansierade arenan. Det var de som satt med Svarte Petter, arenan. På samma sätt ser det ut överallt i Hockey-Sverige, fast värre på många ställen, eftersom kommunerna står som garant för lånen till arenorna på många ställen (så var det inte i Leksand).
Fast skall man se det lite snålt så är ju de pengar som bankerna förfogar över till stor del de pengar som folk sparar i bankerna. Så egentligen är det ju bankens kunder i slutändan som får ta smällen av förlusten på ett sätt eller annat.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Leksand skrev: Rusta upp Hovet, i så fall. Det finns pengar att göra där. Vi snittade stabilt runt 4 000 åskådare de sista åren i ES. I år snittade vi ganska exakt 5 000, i AS. Helt och hållet beroende på arenan.
Lättare sagt än gjort.

AEG som äger Hovet verkar inte så pigga på att göra någon upprustning.

Det skulle säkert gå att göra om DIF Hockey och gnägget gemensamt sköt till pengar för en sådan upprustning, men då blir problemet i slutändan att AEG blir de som tjänar största delen av pengarna utan att ha skjutit till ett ruttet öre för jobbet.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Även om det tar emot och säga så undrar jag om inte bästa lösningen vore för både DIF Hockey och isråttorna att gemensamt förhandla gentemot AEG. Så länge AEG har ett av de inkomstbringande lagen (Även om jag tror DIF drar in mer än isrådisarna gör) så kan de alltid dissa oss och räkna med att fortsätta tjäna pengar på det andra laget istället.

Riskerar man däremot att tappa båda lagen på arenan så undrar jag om man inte är lite mer villig att ge en bättre deal i förhandlingarna.

Personligen ser jag hellre att kommunerna ger blanka fan i att stödja hockeylagen än att de gör det. Pengarna måste tas från någonstans, och oftast tas peng

Edit:

Hum, så här går det när man skriver inlägg på fyllan. Och har ingen aning om hur jag tänkte avsluta det hela :P
Senast redigerad av 18DIF91 den 2013-05-29 15:07:45, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

AEG är en av våra största ägare med minst 12% vad jag förstått. En stor bojkott kanske inte är så bra ur det perspektivet...?
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

pulverapa skrev:AEG är en av våra största ägare med minst 12% vad jag förstått. En stor bojkott kanske inte är så bra ur det perspektivet...?
Sett ur det ljuset så är jag böjd att hålla med.

Sen är ju frågan om man ser det så huruvida vi verkligen har en dålig deal eller inte.

Om de gått in och köpt aktier och där igenom bidragit med kapital så vill de ju ha tillbaka på sin investering. Kan ju vara så att avtalet som DIF Hockey hade med AEG speglar detta, och om summan inför nästa förhandling är utjämnad kanske DIF Hockey kan få en bättre deal därigenom.
Alltid Oavsett.
Skriv svar