Hockey-VM 2013

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Hockey-VM 2013

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Wikegård uppfattade frågan fel bara. Han trodde Jihde frågade vem som var yngsta kaptenen före Landeskog. Men Jihde frågade vem som var kaptenen före honom i Avs.
Uppfattade också frågan som så, gjorde väl även han som tävlade? Riktigt luddig ställd fråga...
2014-04-07, vad hände?
B.I.B.A

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av B.I.B.A »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:Wikegård uppfattade frågan fel bara. Han trodde Jihde frågade vem som var yngsta kaptenen före Landeskog. Men Jihde frågade vem som var kaptenen före honom i Avs.
Uppfattade också frågan som så, gjorde väl även han som tävlade? Riktigt luddig ställd fråga...
Jag och min polare tolkade det rätt direkt.

Första gången han ställde frågan lät det ungefär "Gabriel Landeskog blev innan säsongen utsedd till Colorado Avalanches lagkapten och blev då den yngsta lagkaptenen någonsin i NHL, vem tog han över den titeln av?". Om han ställde den annorlunda till Wikegård uppfattade jag inte.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Ryssland - Frankrike 1-2

Inget snack om att detta är den största skrällen.
Staten

Inlägg av Staten »

#87 skrev:
Staten skrev:Jihde avslöjade sina stora hockeykunskaper igår.. "Vem tog Landeskog över kaptensbindeln från i Colorado?" var på rätt svar enligt honom skulle vara "Sidney Crosby". När Wikegård försöker ta upp felaktigheten vill Jihde snabbt avsluta programmet. :roll:
Det var inte frågan.

Frågan var vem som hade titeln "yngst kapten i NHL", vilket var Sidney Crosby.
Ok. Jag uppfattade frågan som vem han tog över kaptensbindeln från i Colorado. Klantigt ställd fråga i alla fall.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Hockey-VM 2013

Inlägg av pulverapa »

Vår speaker skämmer ut sig i globen... helt borta är hon, tyvärr.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Hockey-VM 2013

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Vår speaker skämmer ut sig i globen... helt borta är hon, tyvärr.
Helt sjukt att hon haft kvar jobbet så länge som hon haft.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Staten skrev:
#87 skrev:
Staten skrev:Jihde avslöjade sina stora hockeykunskaper igår.. "Vem tog Landeskog över kaptensbindeln från i Colorado?" var på rätt svar enligt honom skulle vara "Sidney Crosby". När Wikegård försöker ta upp felaktigheten vill Jihde snabbt avsluta programmet. :roll:
Det var inte frågan.

Frågan var vem som hade titeln "yngst kapten i NHL", vilket var Sidney Crosby.
Ok. Jag uppfattade frågan som vem han tog över kaptensbindeln från i Colorado. Klantigt ställd fråga i alla fall.
Det gjorde jag med, satt & skrek om Hejduk här, det svarade väl han som tävlade mot Wikegård också..?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Fan vad trött jag blir. Tre av mina bekanta med hockeykunskaper som understiger min 2-åriga dotter på plats ikväll i globen, och jag är faktiskt riktigt jävla sugen på att se framför allt spelare som Simmonds och Girouux, som ju inte kom vidare med Flyers.

Aja, jag får väl hålla tillgodo framför tv:n med en bättre Pinot noir istället.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av BaronVonDif »

sensei skrev:Fan vad trött jag blir. Tre av mina bekanta med hockeykunskaper som understiger min 2-åriga dotter på plats ikväll i globen, och jag är faktiskt riktigt jävla sugen på att se framför allt spelare som Simmonds och Girouux, som ju inte kom vidare med Flyers.

Aja, jag får väl hålla tillgodo framför tv:n med en bättre Pinot noir istället.
Det är ju just Canadas fina spel du missade för Tre Kronor lirar damhockey, hoppas Zabel&co kollar in just Canadas PP, en inspiration för alla.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Jämtin är konstigt nog en av Sveriges bästa spelare i den här matchen ...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Finns det något att lacka över?

Inte en enda spelare i Sveriges trupp hade gått in i Kanadas trupp. 0-3 är snarare smickrande siffror för Sverige.
Expert.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

SirDIFalot skrev:Finns det något att lacka över?
Inställningen och skärpan.

Jag tycker Sverige stundtals visade alldeles för mycket respekt, samtidigt som skärpan inte fanns där. Jag är övertygad om att vi vinner kvartsfinalen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mesigt som vanligt när Sverige möter Kanada. Vi kan bättre, trots att laget på pappret naturligtvis inte skall ha någon chans.

Men vart är "storstjärnorna" (med svenska mått mätt alltså) Loui Eriksson och Landeskog i en sådan här match? Det är ju nu de skall vara som bäst, båda utan tvekan sämst på banan bland forwards...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Mesigt som vanligt när Sverige möter Kanada. Vi kan bättre, trots att laget på pappret naturligtvis inte skall ha någon chans.

Men vart är "storstjärnorna" (med svenska mått mätt alltså) Loui Eriksson och Landeskog i en sådan här match? Det är ju nu de skall vara som bäst, båda utan tvekan sämst på banan bland forwards...
Jag tycker inte Mårts riktigt ger dom chansen att vara våra bästa spelare. Bilda en leading line med dom istället för att gömma dom med två elitseriespelare vardera.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Detta är nog den blekaste Tre Kronor-trupp jag sett sedan proffsen var bannlysta i OS.
Det saknas så otroligt mycket kunskap i dagens match så man blir ju generad.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar