Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Så 16/9 mot mif.
Då får man hoppas på ett större bortafölje än tidigare då vi möter mff dagen innan (söndag).
Edit. för er som inte förstår, båda matcherna i Malmö.
Då får man hoppas på ett större bortafölje än tidigare då vi möter mff dagen innan (söndag).
Edit. för er som inte förstår, båda matcherna i Malmö.
Haha jo, kommer aldrig glömma den matchen.Rix skrev:Var det inte Troja som hade en ensam snubbe i klacken som var riktigt skön i någon av de sista matcherna?
"Troja troja ge oss en sång!": Killen ställer sig ensam och sjunger för fulla muggar. Svaret väntar inte på sig; "Bättre än gnaget, ja du är bättre än gnaget!"
Hysteriskt roligt från läktarhåll. "Positiv läktarkultur". Tror det var första gången jag sett klacken klappa med i en motståndarsång.
Allsvenskan 2013/2014
2014-04-07, vad hände?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja inte ens tror jag att kommunen kommer att kunna hjälpa dom den här gången. Timrå är körda.
Avskaffa tre mot tre.
– Den uppgörelsen är inte möjlig. En kommun kan inte gå in i den typen av åtaganden utan att bryta mot kommunallagen. Tyvärr ligger klubben oerhört illa till, säger en initierad källa som deltog vid dagens möte till Mittnytt.
Alternativ som återstår är enligt Mittnytt konkurs eller en ackordsuppgörelse. Enligt hockeypuls.se har klubben haft som mål att få ett banklån på 15–20 miljoner för att få ordning på sin ekonomi.
Dem måste ha missat vad Lyxfällan gjorde förra året.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så jävla tragiskt att det går så dåligt för många av landets elitklubbar... 
Tror inte TIK går i konkurs dock, det lär lösas med någon slags ackorduppgörelse eller rekonstruktion. Det brukar gå att lösa när laget är så pass viktigt för kommunen.

Tror inte TIK går i konkurs dock, det lär lösas med någon slags ackorduppgörelse eller rekonstruktion. Det brukar gå att lösa när laget är så pass viktigt för kommunen.
detta är vad som händer när lag från mindre städer hastigt och lustigt INTE får den hjälp som de är vana vid att få.
Att inte förbundet har gått in och styrt upp regler som förbjuder kommunaldopning är obegripligt, men förhoppningsvis kommer väl EU för första gången någonsin att göra något vettigt i just denna fråga.
Timrå, Leksand och Mora...
...Listan kan säkert göras längre, men i min uppfattning skall samtliga de lagen kastas ner minst en division pga av ekonomin.
Växjö borde antagligen också vara med på den listan.
Att inte förbundet har gått in och styrt upp regler som förbjuder kommunaldopning är obegripligt, men förhoppningsvis kommer väl EU för första gången någonsin att göra något vettigt i just denna fråga.
Timrå, Leksand och Mora...
...Listan kan säkert göras längre, men i min uppfattning skall samtliga de lagen kastas ner minst en division pga av ekonomin.
Växjö borde antagligen också vara med på den listan.
Helt sjukt hur vissa elitklubbar inte klarar av att sköta ekonomin överhuvudtaget för att sedan gång på gång räddas av kommuner och liknande. Herregud.
Angående timrå.
Synd på så vis att det är en klubb som jämfört med en del andra i HA skulle kunna dra lite mer folk överlag både borta och hemma. Står det mellan taif och timrå i HA så ser jag hellre timrå.
Sen får man väl ge timrå lite cred i allafall som till skillnad mot hora och lyxand insett att det finns kanske lite viktigare saker än hockey på bygden för kommunen att hantera, så som sjukvård och skola, till skillnad mot vissa andra klubbar.
I övrigt bör som sagt kanske både HA och ES ta sig en funderare över reglerna kring saker som detta.
Dock har jag börjat fundera lite, om man nu bestämde sig för att ta i med hårdhandskarna och flytta ner de lag som inte kan sköta sin ekonomi, hur många lag kommer det egentligen finnas kvar i HA och ES?
Edit:
Och kommer man inte på någon lösning så får man väl ringa till leksand och fråga hur de gjorde, allting sköttes ju heeeeeelt lagligt där..
Synd på så vis att det är en klubb som jämfört med en del andra i HA skulle kunna dra lite mer folk överlag både borta och hemma. Står det mellan taif och timrå i HA så ser jag hellre timrå.
Sen får man väl ge timrå lite cred i allafall som till skillnad mot hora och lyxand insett att det finns kanske lite viktigare saker än hockey på bygden för kommunen att hantera, så som sjukvård och skola, till skillnad mot vissa andra klubbar.
I övrigt bör som sagt kanske både HA och ES ta sig en funderare över reglerna kring saker som detta.
Dock har jag börjat fundera lite, om man nu bestämde sig för att ta i med hårdhandskarna och flytta ner de lag som inte kan sköta sin ekonomi, hur många lag kommer det egentligen finnas kvar i HA och ES?

Edit:
Och kommer man inte på någon lösning så får man väl ringa till leksand och fråga hur de gjorde, allting sköttes ju heeeeeelt lagligt där..
Alltid Oavsett.
Jag skiter fullständigt om det är Timrå eller Tingsryd vi möter. De är båda tvättäkta ärkebönder. Det enda någorlunda roliga matcherna kvar är mot Södertälje. Västerås och de andra kan dra åt helvete.18DIF91 skrev:Angående timrå.
Edit:
-
Hade Timrå gått i KK i fjol hade vi spelat i Elitserien nu..
Vi slipper Leksand, Örebro och eventuellt Timrå. Vi får se vad Rögle är gjorda av men som vanligt blir de nog ett hot. Men totalt ser motståndet lättare ut i år.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, men anledningen till att de inte gick i KK var ju att de klarade Elitseriekontraktet och fick 25 MSEK i TV-intäkter. Så länge de hade ett ES-kontrakt var de tämligen säkra... nu är det en helt annan femma.jensa öhling skrev:Hade Timrå gått i KK i fjol hade vi spelat i Elitserien nu..
Lagen i kommande Allsvenska känns jävligt trista alltså.
Inte många matcher som känns direkta heta.
Lite småhett med Löven kanske, men i övrigt är det inte mycket att hurra över alltså.
VIK, SSK och till viss del även kanske MIF, men satan vilken trist serie det blir.
Jag menar vem eldar igång över Timrå eller Rögle t ex?
Lite småhett med Löven kanske, men i övrigt är det inte mycket att hurra över alltså.
VIK, SSK och till viss del även kanske MIF, men satan vilken trist serie det blir.
Gnäll BIK kan väl vara helt okej matcher ändå. Men helt klart tappar AS intresse när Leksand och Örebro försvann och ersattes av Timrå (som kanske blir Tingsryd istället) och Rögle.Kall-El skrev:Lagen i kommande Allsvenska känns jävligt trista alltså.