Malto skrev:Tycker faktiskt han var bra när han kom tillbaka i sista. Såg om delar av sista perioden efteråt och kan konstatera att nr 19s utvisning i början av tredje åt upp mycket energi. Eller gav BIK kanske man ska säga.
Vem pratar du om? #56? Det är ju i så fall fullkomligt skitsamma om han kommer in i 3e och lirar bra när han är med och sumpar matchen inledningsvis.
Jag håller Linkan som gravt medskyldig också. Anser inte att han ska byta om heller. Sedan gör resten av laget vad det kan för att rädda situationen - och misslyckas.
Ja, jag är bitter och enögd och antagligen jävligt orättvis men sådan ÄR min reaktion. Jag måste få ut den också och tar inga mysiga halv-åsikts-vägar heller. Ta bort #23 och #56 så är jag delvis nöjd.
Sen vill jag ha 3 pinnar med hem idag. Men det är självklart. Allt annat är efterblivet.
Nja, vad jag försökte säga var att bänkningen kanske dammade in lite ödmjukhet som gjorde nr 56 bättre när han kom tillbaka.
Ja ok, det är jag med på. Synd bara att han inte verkar lära sig för livet utan mer åt guldfisk-hållet.
Nu var det ju så att Linkan matchades sparsamt och det var inte där vi förlorade matchen utan återigen på misstag som pojklag skulle hantera bättre. Tänker främst på mål 1,2 och 4 där naturligtvis 2 toppar överlägset
Linkans junis-pass som gav mål i röven i PP är definitivt av matchavgörande karaktär. Om ett nytt momentum byggs upp och laget börjar gasa på för att kvittera, får ett PowerPlay och en kille ser till att vi släpper in ett baklängesmål så är det dödande.
Hur som helst. Jag vill inte ge tappt redan, jag vill se ljust på saken. Får gå ut och stirra på solen. (Avd se ljust på saken)
seppuko skrev:Som ni säger. 56 var riktigt darrig i början av matchen och var skälet till åtminstone ett mål. Däremot var han klockren i slutet av matchen när han fick komma in som point i PP och när vi tog ut målisen, där är han troligen bästa spelare i dagens lag. Vågar Zabel gå ner på backarna och köra 56 i PP med en snabb (Åberg) på andra sidan så kommer vi nog kunna hålla pucken längre.
23 var extremt borta igår. Inledningen av matchen gör han ett par fina passar, men sen i vårat PP gör han flippmackan som en man med sådan rutin inte gör, inte ens med ögonbindel på. Sen var det en annan situation jag reagerade på, han står bakom deras mål och pucken kommer lite flygande runt sargen mot och förbi honom. Vilken spelare som helst hade sett den pucken, 23 reagerade inte ens. Jag tror han är helt slut i reaktioner, intresse och annat. Full sikt och puckkontroll är han fortfarande gamla Linkan, men det krävs mer än så.
Ikväll kommer vi dock få se en extrem toppning av laget ganska tidigt om vi inte får 1-2 snabba mål. Tränarna måste inrikta sig på att Örebro kommer vinna mot Oskarshamn och gör dom det och vi torskar mot BIK idag kommer vi få leva på extrem tur sista två matcherna, och det vill inte Zabel. Hellre köra slut på oss idag för en vinst, än spara sig till två sista matcherna.
Då ska han inte göra ett skit annat än det. I vanligt 5-5-spel under p1-p2-p3 ska han nöta bänk för det spelet kan han inte. Så ser det ut i mina gråtröda ögon.
Idag hoppas jag på en rejäl toppning. Låt laget gå på "3 femmor" - vad som helst. Ghuud så nervös jag är.
seppuko skrev:Som ni säger. 56 var riktigt darrig i början av matchen och var skälet till åtminstone ett mål. Däremot var han klockren i slutet av matchen när han fick komma in som point i PP och när vi tog ut målisen, där är han troligen bästa spelare i dagens lag. Vågar Zabel gå ner på backarna och köra 56 i PP med en snabb (Åberg) på andra sidan så kommer vi nog kunna hålla pucken längre.
23 var extremt borta igår. Inledningen av matchen gör han ett par fina passar, men sen i vårat PP gör han flippmackan som en man med sådan rutin inte gör, inte ens med ögonbindel på. Sen var det en annan situation jag reagerade på, han står bakom deras mål och pucken kommer lite flygande runt sargen mot och förbi honom. Vilken spelare som helst hade sett den pucken, 23 reagerade inte ens. Jag tror han är helt slut i reaktioner, intresse och annat. Full sikt och puckkontroll är han fortfarande gamla Linkan, men det krävs mer än så.
Ikväll kommer vi dock få se en extrem toppning av laget ganska tidigt om vi inte får 1-2 snabba mål. Tränarna måste inrikta sig på att Örebro kommer vinna mot Oskarshamn och gör dom det och vi torskar mot BIK idag kommer vi få leva på extrem tur sista två matcherna, och det vill inte Zabel. Hellre köra slut på oss idag för en vinst, än spara sig till två sista matcherna.
Men det är just det som är problemet han är bra framåt men är vår sämsta back defensivt i dagsläget
Ja det var en skitpass men Åberg ska inte chansbryta på den det är lika uselt Åberg var dessutom inte kall nog när vi spelade 6 mot 5 på slutet först drar han ett skott som bara är hårt och missriktat sedan så svajar han och tappar ut pucken i mittzon
Donkels skrev:Ja det var en skitpass men Åberg ska inte chansbryta på den det är lika uselt Åberg var dessutom inte kall nog när vi spelade 6 mot 5 på slutet först drar han ett skott som bara är hårt och missriktat sedan så svajar han och tappar ut pucken i mittzon
Men det är just det som är problemet han är bra framåt men är vår sämsta back defensivt i dagsläget
I dagsläget ja, och han blev bänkad. Är lite svårt att bänka någon för något någon kommer att göra. Det är inte Minority Report vi lever i här. Vi får se om han får förnyat förtroende i dagens match eller om han börjar som extraspelare med lite tid i PP. 41 gjorde det riktigt bra igår, och har tidigare matcher också, så visst finns det konkurrens. Men vi måste även vara medvetna att det finns i 56, men han har det inte just nu tyvärr.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Med det vill jag mena att jag inte försvarar 56, utan alla spelare är lika inför laget och verkligheten. Dagsform avgör i sådana här lägen och nu när det är match på match så kan man räkna in gårdagens match i dagsform. Så mitt råd till Zabel är att spela sparsamt på 56 och se vart han är. Resterande 5 backar plus 41 Falk var helt ok igår så 56 kan gott sitta lite extra på bänken.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Tobbe_Gotland skrev:Nu är de dags o göra som "Herr" Sörenesen säger i intervjun.
Skall fortsätta ge 100% i varje byte...
Synd att det bara finns några såna i laget just nu.
Kämpa!
Borde snarare vara: "Nu ska vi BÖRJA ge 100% i varje byte".
Kom igen nu Djurgården, jag vill inte gråta blod idag igen!
KÄMPA DIF!!!
Han ser ut att tänka på andra som inte ger - eller verkar ge - 100% i varje byte. Sörensen visar med hela sitt väsen att insatsen ska se ut på ett sätt. 100% krig. Skillnaden mellan honom och övriga blir påtaglig när han byter in, proppar kille i offensiv zon, tar pucken, passar/skjuter och proppar en till INNAN medspelare ens reagerat på att det finns puck i anfallszonen.
Bra inlägg! Sista stycket reagerade jag speciellt på och är en bra analys. Idag är det, kort och gott, full gas som gäller och ingenting annat.
Donkels skrev:Ja det var en skitpass men Åberg ska inte chansbryta på den det är lika uselt Åberg var dessutom inte kall nog när vi spelade 6 mot 5 på slutet först drar han ett skott som bara är hårt och missriktat sedan så svajar han och tappar ut pucken i mittzon
Magnutz skrev:Han ser ut att tänka på andra som inte ger - eller verkar ge - 100% i varje byte. Sörensen visar med hela sitt väsen att insatsen ska se ut på ett sätt. 100% krig. Skillnaden mellan honom och övriga blir påtaglig när han byter in, proppar kille i offensiv zon, tar pucken, passar/skjuter och proppar en till INNAN medspelare ens reagerat på att det finns puck i anfallszonen.
Han är grym.
Man ser på honom i intervjuvn att han verkligen inte var nöjd med LAGETS insats. Förstår att han är frustrerad. Sörensen själv är vår hetaste spelare just nu och vi skall vara tacksamma för att han blir kvar hos oss.
Buford skrev:När jag vaknade i morse så var jag lika förbannad som igår kväll. Finns det någon jäkel här som kan skjuta in lite optimism och berätta för mig vad som talar för DIF idag?
Snälla DIF, vinn för fan! Min fru och mina barn står inte ut med mig när ni gör så här.
Önskar jag hade nåt positivt, men tyvärr. Spelarna har ju nånstans en vinnarskalle när de vänder mot MIF och mot Örebro. Men att de skulle vinna andra raka matchen i Mögelhallen i Bofors känns avlägset efter gårdagens insats.
Jag hoppas, in i det sista, att jag har fel och att spelarna kommer ut som ett nytt lag.
Å andra sidan har den här frustrationen och psykbrytet pågått alldeles för länge, fram och tillbaka. Vi tog in på BIK i grundserien tills avståndet bara var en poäng, och sen var läget så ett par tre matcher utan att vi kom ikapp... Hela tiden mellan hopp och förtvivlan.
Tobbe_Gotland skrev:Nu är de dags o göra som "Herr" Sörenesen säger i intervjun.
Skall fortsätta ge 100% i varje byte...
Synd att det bara finns några såna i laget just nu.
Kämpa!
Borde snarare vara: "Nu ska vi BÖRJA ge 100% i varje byte".
Kom igen nu Djurgården, jag vill inte gråta blod idag igen!
KÄMPA DIF!!!
Han ser ut att tänka på andra som inte ger - eller verkar ge - 100% i varje byte. Sörensen visar med hela sitt väsen att insatsen ska se ut på ett sätt. 100% krig. Skillnaden mellan honom och övriga blir påtaglig när han byter in, proppar kille i offensiv zon, tar pucken, passar/skjuter och proppar en till INNAN medspelare ens reagerat på att det finns puck i anfallszonen.
Han är grym.
Och likförbannat var han kritiserad här ett tag OCKSÅ.