Leksands IF - Djurgårdens IF 7/1 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Leksands IF - Djurgårdens IF 7/1 2012
Någon som vet vart vår PP-% ligger på under Zabel? Siffrorna vi ser är ju rätt missvisande för att det helt enkelt var ett annat lag innan tränarbytet och allt som skett efter det är vad som är relevant egentligen. Samma gäller poängproduktionen på spelare som Linkan, Johner, Åberg, Sörensen... Antar deras poängsnitt ligger betydligt högre än vad de gjort under Charles.
Expert.
Var det förra Leksandsmatchen Zabel kom in?SirDIFalot skrev:Någon som vet vart vår PP-% ligger på under Zabel? Siffrorna vi ser är ju rätt missvisande för att det helt enkelt var ett annat lag innan tränarbytet och allt som skett efter det är vad som är relevant egentligen. Samma gäller poängproduktionen på spelare som Linkan, Johner, Åberg, Sörensen... Antar deras poängsnitt ligger betydligt högre än vad de gjort under Charles.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
Leksand hemma var Zabels första match ja.android skrev:Var det förra Leksandsmatchen Zabel kom in?SirDIFalot skrev:Någon som vet vart vår PP-% ligger på under Zabel? Siffrorna vi ser är ju rätt missvisande för att det helt enkelt var ett annat lag innan tränarbytet och allt som skett efter det är vad som är relevant egentligen. Samma gäller poängproduktionen på spelare som Linkan, Johner, Åberg, Sörensen... Antar deras poängsnitt ligger betydligt högre än vad de gjort under Charles.
Expert.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Leksands IF - Djurgårdens IF 7/1 2012
Då har vi mött alla lag under Zabel nu? Skulle gärna se en tabell för dessa tretton omgångar!SirDIFalot skrev:Leksand hemma var Zabels första match ja.android skrev:Var det förra Leksandsmatchen Zabel kom in?SirDIFalot skrev:Någon som vet vart vår PP-% ligger på under Zabel? Siffrorna vi ser är ju rätt missvisande för att det helt enkelt var ett annat lag innan tränarbytet och allt som skett efter det är vad som är relevant egentligen. Samma gäller poängproduktionen på spelare som Linkan, Johner, Åberg, Sörensen... Antar deras poängsnitt ligger betydligt högre än vad de gjort under Charles.
Edit: Vi har 30 poäng av 39 möjliga. Borde vara ett toppresultat.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vetefan hur man räknar PP%, men räknade på hur lång tid vi behöver i PP för att göra mål.SirDIFalot skrev:Någon som vet vart vår PP-% ligger på under Zabel? Siffrorna vi ser är ju rätt missvisande för att det helt enkelt var ett annat lag innan tränarbytet och allt som skett efter det är vad som är relevant egentligen. Samma gäller poängproduktionen på spelare som Linkan, Johner, Åberg, Sörensen... Antar deras poängsnitt ligger betydligt högre än vad de gjort under Charles.
Under Challe spelade vi PP i 161 minuter och 50 sekunder och gjorde 15 mål vilket ger ett snitt på 10:47 minuter per mål.
Under Zabel har vi spelat PP i 101 minuter och 8 sekunder och gjort 8 mål vilket ger ett snitt på 12:39 minuter per mål.
Ur den aspekten är vi alltså lite otippat sämre nu än tidigare.
Vi ligger 1a baserat på 10e senaste iallafall.minalman skrev:Då har vi mött alla lag under Zabel nu? Skulle gärna se en tabell för dessa tretton omgångar!SirDIFalot skrev:Leksand hemma var Zabels första match ja.android skrev:Var det förra Leksandsmatchen Zabel kom in?SirDIFalot skrev:Någon som vet vart vår PP-% ligger på under Zabel? Siffrorna vi ser är ju rätt missvisande för att det helt enkelt var ett annat lag innan tränarbytet och allt som skett efter det är vad som är relevant egentligen. Samma gäller poängproduktionen på spelare som Linkan, Johner, Åberg, Sörensen... Antar deras poängsnitt ligger betydligt högre än vad de gjort under Charles.
Edit: Vi har 30 poäng av 39 möjliga. Borde vara ett toppresultat.
-
Granath är, med största sannolikhet, bänkad denna match pga. Hans USLA insats i varenda match.. Han och Timmy får hållas ansvariga för 0-1 sist mot BIK.
Jag skulle inte bli förvånad om man bänkar honom resten av säsongen, nu när vi fått förstärkning.
Helt övertygad om att Bohman är bättre än Granath. Berglind är långt bättre än alla våra backar, alla kategorier. Defensivt, offensivt.
Jag skulle inte bli förvånad om man bänkar honom resten av säsongen, nu när vi fått förstärkning.
Helt övertygad om att Bohman är bättre än Granath. Berglind är långt bättre än alla våra backar, alla kategorier. Defensivt, offensivt.
Hm.. jag verkar vara denna enda det undgått att Granath varit kass. Jag menar inte att jag tycker att han varit bra, men min bild är att han lyft sig lite på slutet. Spelat hårt i defensiv zon och spelat ett bra förstapass, även om han kanske kan lastas för något specifikt mål. Men min bild är kanske helt fel.1962FenderStrat skrev:Granath är, med största sannolikhet, bänkad denna match pga. Hans USLA insats i varenda match.. Han och Timmy får hållas ansvariga för 0-1 sist mot BIK.
- SirDIFalot
Han hade i så fall varit med som 7:e back hellre än att dom lämnar honom hemma. Så det tror jag inte alls på. Han har ju dessutom varit skadad någon match här och där sedan han åkte på hjärnskakningen. Tror inte han är helt återställd.1962FenderStrat skrev:Granath är, med största sannolikhet, bänkad denna match pga. Hans USLA insats i varenda match.. Han och Timmy får hållas ansvariga för 0-1 sist mot BIK.
Expert.
-
Mattebo skrev:Hm.. jag verkar vara denna enda det undgått att Granath varit kass. Jag menar inte att jag tycker att han varit bra, men min bild är att han lyft sig lite på slutet. Spelat hårt i defensiv zon och spelat ett bra förstapass, även om han kanske kan lastas för något specifikt mål. Men min bild är kanske helt fel.1962FenderStrat skrev:Granath är, med största sannolikhet, bänkad denna match pga. Hans USLA insats i varenda match.. Han och Timmy får hållas ansvariga för 0-1 sist mot BIK.
3 assist på 30 matcher talar sitt tydliga språk. Jämför det med Gustafsson t.ex.
Detta visar att Granath mest harvar i egen zon. Han skapar sällan ett fint uppspel likt det Gustafsson gjorde till Linkan sist.
Skulle inte vara en skräll om det kommer ut ett pressmeddelande att han gått till annan klubb. Syns nästan att han inte trivs i DIF.
-
^ Yes, vi har 30/39p på de senaste 13 matcherna. Målskillnad 42-24 (+18), 2 hållna nollor, 2 förluster på ordinarie tid (KHK borta 5-2 och Troja borta 2-1.) En övertidsvinst (VIK borta, 2-1) och en övertidsförlust (Malmö hemma 5-4).
Detta att jämföra med BIK Karlskoga: 49-38 (+11) i målskillnad, 2 hållna nollor, 5 förluster på ordinarie tid och en total poängpott på 24 av 39 möjliga.
Leksands IF: (De har spelat 14 matcher, men stryker match 14 (omg. 35) för jämförelsen), Målskillnad 42-32 (+10) och 25 av 39 poäng. Tre förluster under ordinarie tid, en strafförlust, två ÖT-vinster, två hållna nollor samt nollade en gång.
Södertälje SK: 27/39p på de senaste 13 matcherna. Målskillnad 36-27 (+9), 3 hållna nollor, nollade 1 gång, 3 förluster under ordinarie tid, 1 ÖT-förust, 1 ÖT-vinst.
Mora IK: (Har spelat 14 matcher, men stryker match 14 (omg. 35) för jämförelsen), 24 av 39 poäng på de senaste 13 matcherna. 43-36 (+7) i målskillnad. Inga hållna nollor, nollade en match. 4 förluster under ordinarie tid, en övertidsförlust (straffar) och en övertidsvinst.
Västerås IK: 23 av 39 poäng på de senaste 13 matcherna. Hållit nollan 2 gånger, blivit nollade en gång. 34-29 (+5) i målskillnad. Förlorat 3 (samtliga) matcher som gått till straffar, 3 förluster under ordinarie tid, 1 vinst på ÖT.
Malmö IF Redhawks: (Har spelat 14 matcher, stryker match 14 (omg. 35) för jämförelsen), 25 av 39 poäng på de senaste 13 matcherna, målskillnad 47-37 (+10). Inte blivit nollade en gång, nollat 1 gång, förlorat 3 matcher, 1 ÖT-förlust, 1 straff-vinst och 1 straff-förlust.
Detta ger en enskild tabell för lag 1-7 på senaste serievändningen som ser ut såhär:
Djurgårdens IF: 13 GP - 9W - 2L - 1 OT-W - 1 OT-L TOTAL POINTS 30 42-24 (+18)
Södertäljes SK: 13 GP - 8W - 3L - 1 OT-W - 1 OT-L TOTAL POINTS 27 36-27 (+9)
Malmö IF Redh : 13 GP - 6W - 3L - 1 OT-W - 2 OT-L TOTAL POINTS 25 47-37 (+10)
Leksands IF : 13 GP - 7W - 3L - 2 OT-W - 1 OT-L TOTAL POINTS 25 42-32 (+10)
BIK Karlskoga : 13 GP - 8W - 3L - 0 OT-W - 0 OT-L TOTAL POINTS 24 49-38 (+11)
Mora IK : 13 GP - 7W - 4L - 1 OT-W - 1 OT-L TOTAL POINTS 24 43-36 (+7)
Västerås IK : 13 GP - 6W - 3L - 1 OT-W - 3 OT-L TOTAL POINTS 23 34-29 (+5)
(Gick lite overkill men är sjuk och har inget annat för mig så, enjoy).
En intressant grej att se är också att de lag som har spelat 14 matcher ändå inte kommer ikapp oss poängmässigt sedan omgång 22. Vi har också enbart tappat poäng emot Malmö (2p) och Västerås (1p) av dessa 7 lag på senaste omgången.
Detta att jämföra med BIK Karlskoga: 49-38 (+11) i målskillnad, 2 hållna nollor, 5 förluster på ordinarie tid och en total poängpott på 24 av 39 möjliga.
Leksands IF: (De har spelat 14 matcher, men stryker match 14 (omg. 35) för jämförelsen), Målskillnad 42-32 (+10) och 25 av 39 poäng. Tre förluster under ordinarie tid, en strafförlust, två ÖT-vinster, två hållna nollor samt nollade en gång.
Södertälje SK: 27/39p på de senaste 13 matcherna. Målskillnad 36-27 (+9), 3 hållna nollor, nollade 1 gång, 3 förluster under ordinarie tid, 1 ÖT-förust, 1 ÖT-vinst.
Mora IK: (Har spelat 14 matcher, men stryker match 14 (omg. 35) för jämförelsen), 24 av 39 poäng på de senaste 13 matcherna. 43-36 (+7) i målskillnad. Inga hållna nollor, nollade en match. 4 förluster under ordinarie tid, en övertidsförlust (straffar) och en övertidsvinst.
Västerås IK: 23 av 39 poäng på de senaste 13 matcherna. Hållit nollan 2 gånger, blivit nollade en gång. 34-29 (+5) i målskillnad. Förlorat 3 (samtliga) matcher som gått till straffar, 3 förluster under ordinarie tid, 1 vinst på ÖT.
Malmö IF Redhawks: (Har spelat 14 matcher, stryker match 14 (omg. 35) för jämförelsen), 25 av 39 poäng på de senaste 13 matcherna, målskillnad 47-37 (+10). Inte blivit nollade en gång, nollat 1 gång, förlorat 3 matcher, 1 ÖT-förlust, 1 straff-vinst och 1 straff-förlust.
Detta ger en enskild tabell för lag 1-7 på senaste serievändningen som ser ut såhär:
Djurgårdens IF: 13 GP - 9W - 2L - 1 OT-W - 1 OT-L TOTAL POINTS 30 42-24 (+18)
Södertäljes SK: 13 GP - 8W - 3L - 1 OT-W - 1 OT-L TOTAL POINTS 27 36-27 (+9)
Malmö IF Redh : 13 GP - 6W - 3L - 1 OT-W - 2 OT-L TOTAL POINTS 25 47-37 (+10)
Leksands IF : 13 GP - 7W - 3L - 2 OT-W - 1 OT-L TOTAL POINTS 25 42-32 (+10)
BIK Karlskoga : 13 GP - 8W - 3L - 0 OT-W - 0 OT-L TOTAL POINTS 24 49-38 (+11)
Mora IK : 13 GP - 7W - 4L - 1 OT-W - 1 OT-L TOTAL POINTS 24 43-36 (+7)
Västerås IK : 13 GP - 6W - 3L - 1 OT-W - 3 OT-L TOTAL POINTS 23 34-29 (+5)
(Gick lite overkill men är sjuk och har inget annat för mig så, enjoy).
En intressant grej att se är också att de lag som har spelat 14 matcher ändå inte kommer ikapp oss poängmässigt sedan omgång 22. Vi har också enbart tappat poäng emot Malmö (2p) och Västerås (1p) av dessa 7 lag på senaste omgången.
25/4-2025
Gjorde en liten sammanställning.
Sedan Zabel tog över (den 18 november, 22 omgången) så har vi spelat 56 PP. Vi har gjort mål i 8 av dessa. Detta ger en procent på 14.2
Målskyttar vid dessa åtta mål är:
Johner, assist Otto och Sörensen. (DIF-LIF omgång 22)
Murray, assist Sörensen och Chet (ÖHK-DIF omgång 23)
Wennberg, assist Gabbe och Erik (ASP-DIF omgång 26)
Wennberg, assist Gabbe och Johner (DIF-AIS omgång 27)
Erik, assist Hari och Åberg, samt Ölvestad, assist Otto och Linkan. (DIF-IKO omgång 31)
Otto, assist Linkan. (DIF-MIF omgång 32)
Sörensen, assist Erik och Åberg (DIF-BIK omgång 34)
Det som jag tycker är mest intressant är att på alla dessa powerplay så har Linkan endast två assist. Och Wennberg är våran bästa målskytt i PP under Zabels tid.
Sedan Zabel tog över (den 18 november, 22 omgången) så har vi spelat 56 PP. Vi har gjort mål i 8 av dessa. Detta ger en procent på 14.2
Målskyttar vid dessa åtta mål är:
Erik, assist Hari och Åberg, samt Ölvestad, assist Otto och Linkan. (DIF-IKO omgång 31)
Otto, assist Linkan. (DIF-MIF omgång 32)
Det som jag tycker är mest intressant är att på alla dessa powerplay så har Linkan endast två assist. Och Wennberg är våran bästa målskytt i PP under Zabels tid.
Senast redigerad av Kentta den 2013-01-07 18:24:40, redigerad totalt 3 gång.
-
Kentta skrev:Gjorde en liten sammanställning.
Sedan Zabel tog över (den 18 november, 22 omgången) så har vi spelat 56 PP. Vi har gjort mål i 7 av dessa. Detta ger en procent på 12.5.
Målskyttar vid dessa sju mål är:
Det som jag tycker är mest intressant är att på alla dessa powerplay så har Linkan endast en assist. Och Wennberg är våran bästa målskytt i PP under Zabels tid.
Säger rätt mycket om Wennbergs uppgång och Linkans förfall.
Wennberg är framtidens storspelare. Den grabben kommer bli riktigt riktigt bra.
OBS! Jag kan ha missat något PP, men jag har räknat för hand på alla matcher via stats.swehockey.se sedan Zabel tog över (Leksand hemma där vi vann med 6-2).
leksand hemma 6 pp, 1 mål
örebro borta 4 pp, 1 mål
tingsryd borta 6 pp, 0 mål
karlskrona borta 6 pp, 0 mål
asplöven borta 5 pp, 1 mål
almtuna hemma 4 pp, 1 mål
troja borta 5 pp, 0 mål
södertälje hemma 6 pp, 0 mål
mora borta 2 pp, 0 mål
oskarshamn hemma 6 pp, 2 mål
malmö hemma 6 pp, 0 mål
västerås borta 5 pp, 0 mål
karlskoga hemma 7 pp, 1 mål
edit: 5.23 powerplay / snitt senaste 13 matcherna får jag det till.
totalt: 68 powerplay, 7 mål. 7 / 68 = 10%~
Vi suger i PP kan man säga.
leksand hemma 6 pp, 1 mål
örebro borta 4 pp, 1 mål
tingsryd borta 6 pp, 0 mål
karlskrona borta 6 pp, 0 mål
asplöven borta 5 pp, 1 mål
almtuna hemma 4 pp, 1 mål
troja borta 5 pp, 0 mål
södertälje hemma 6 pp, 0 mål
mora borta 2 pp, 0 mål
oskarshamn hemma 6 pp, 2 mål
malmö hemma 6 pp, 0 mål
västerås borta 5 pp, 0 mål
karlskoga hemma 7 pp, 1 mål
edit: 5.23 powerplay / snitt senaste 13 matcherna får jag det till.
totalt: 68 powerplay, 7 mål. 7 / 68 = 10%~
Vi suger i PP kan man säga.
Senast redigerad av macin den 2013-01-07 17:57:38, redigerad totalt 1 gånger.
Grymt bra inlägg med all statistik och info, läsvärt, tack!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).