Den där beskrivningen borde komma om man frågar Eniro vem Tim Eriksson är... +1Mäklaren skrev:Att alltid Tim ska få en massa skit, oavsett vad tråden handlar om, måste folk flika in med en massa Tim-kritik. Och då blir jag tvungen att kontra...![]()
Tim Eriksson är en av få som kan hålla i pucken, hitta smarta passningar och lugna ner spelet. Det tycker jag räcker som motivering till att han är given i startuppställningen.
Välkommen Petr Kalus
Re: Välkommen Petr Kalus
Tim är en ytterst begränsad hockeyspelare. Jag förväntar mig att Petr kan skapa ytor åt spelare som t.ex. Åberg så att denne får tid på sig att placera sitt fina skott.Manijock skrev:Den där beskrivningen borde komma om man frågar Eniro vem Tim Eriksson är... +1Mäklaren skrev:Att alltid Tim ska få en massa skit, oavsett vad tråden handlar om, måste folk flika in med en massa Tim-kritik. Och då blir jag tvungen att kontra...![]()
Tim Eriksson är en av få som kan hålla i pucken, hitta smarta passningar och lugna ner spelet. Det tycker jag räcker som motivering till att han är given i startuppställningen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Men hallå... hade ju varit en perfekt mening om du avrundat den med "sitt NHL-skott".Sjöwall skrev:Tim är en ytterst begränsad hockeyspelare. Jag förväntar mig att Petr kan skapa ytor åt spelare som t.ex. Åberg så att denne får tid på sig att placera sitt fina skott.Manijock skrev:Den där beskrivningen borde komma om man frågar Eniro vem Tim Eriksson är... +1Mäklaren skrev:Att alltid Tim ska få en massa skit, oavsett vad tråden handlar om, måste folk flika in med en massa Tim-kritik. Och då blir jag tvungen att kontra...![]()

NHL-skottet eller? haha! Åberg har trots att han har ett av historiens vassaste skott som det verkar här gjort mäktiga 6 mål på 29 matcher! Då var det väl så att han sköt mest på mål också? Betyder iofs att han är bra på träffa mål. Men han måste fan bevisa bra myycket mer av det där skottet som en del snackar om! Han är ung och jag tror han kan bli mycket bra åtminstone på elitserie-nivå! Och då förhoppningsvis i DIF!Sjöwall skrev:Tim är en ytterst begränsad hockeyspelare. Jag förväntar mig att Petr kan skapa ytor åt spelare som t.ex. Åberg så att denne får tid på sig att placera sitt fina skott.Manijock skrev:Den där beskrivningen borde komma om man frågar Eniro vem Tim Eriksson är... +1Mäklaren skrev:Att alltid Tim ska få en massa skit, oavsett vad tråden handlar om, måste folk flika in med en massa Tim-kritik. Och då blir jag tvungen att kontra...![]()
Streck-Daniel hann först med nhl-skott!
Börjar snart tro att du är seriös när du skriver att Åberg har ett "fint skott"...Sjöwall skrev:Tim är en ytterst begränsad hockeyspelare. Jag förväntar mig att Petr kan skapa ytor åt spelare som t.ex. Åberg så att denne får tid på sig att placera sitt fina skott.Manijock skrev:Den där beskrivningen borde komma om man frågar Eniro vem Tim Eriksson är... +1Mäklaren skrev:Att alltid Tim ska få en massa skit, oavsett vad tråden handlar om, måste folk flika in med en massa Tim-kritik. Och då blir jag tvungen att kontra...![]()
- SirDIFalot
Jag tycker att Brodin, Krüger, Cehlin, Josefson och övriga juniorer vi haft inte har legat på samma nivå som Åberg när det kommer till skottet när de var i samma ålder, det vill säga sistaårsjuniorer. Nog för att man kan tycka att Åberg är överskattad och kanske aldrig kommer blir SÅ bra pga att han saknar flera andra egenskaper, men det är väl rätt larvigt att förneka att han har potential att bli en bra målskytt när han ligger rätt långt fram när det gäller skridskoåkning och avslut för att vara en sistaårsjunior.
Expert.
Skulle säga att det inte är så stor skillnad på Cehlins och Åbergs skott. Kan ibland få till en drömträff( i Sillens fall kom dessa i JVM) men allt som oftast mediokert fladderskott i plexit. Krüger och Josefson är passningsspelare och Brodin är en Ölvestad-typ, så de bidrog på andra sätt.SirDIFalot skrev:Jag tycker att Brodin, Krüger, Cehlin, Josefson och övriga juniorer vi haft inte har legat på samma nivå som Åberg när det kommer till skottet när de var i samma ålder, det vill säga sistaårsjuniorer. Nog för att man kan tycka att Åberg är överskattad och kanske aldrig kommer blir SÅ bra pga att han saknar flera andra egenskaper, men det är väl rätt larvigt att förneka att han har potential att bli en bra målskytt när han ligger rätt långt fram när det gäller skridskoåkning och avslut för att vara en sistaårsjunior.
Åbergs styrka är knappast skottet i mitt tycke utan skridskoåkningen. Dock så finns det andra som är bättre även på detta såsom Tim, Ölvestad, Otto och Wennberg.
Tycker faktiskt Åbergs styrka är att åka skridskor med pucken. Han är rätt duktig på att vara avig och ta sig fram igenom tighta försvar. Han har ett bra skott, men behöver sikta lite bättre, skotten går för ofta i plocken eller rakt på.Manijock skrev:Skulle säga att det inte är så stor skillnad på Cehlins och Åbergs skott. Kan ibland få till en drömträff( i Sillens fall kom dessa i JVM) men allt som oftast mediokert fladderskott i plexit. Krüger och Josefson är passningsspelare och Brodin är en Ölvestad-typ, så de bidrog på andra sätt.SirDIFalot skrev:Jag tycker att Brodin, Krüger, Cehlin, Josefson och övriga juniorer vi haft inte har legat på samma nivå som Åberg när det kommer till skottet när de var i samma ålder, det vill säga sistaårsjuniorer. Nog för att man kan tycka att Åberg är överskattad och kanske aldrig kommer blir SÅ bra pga att han saknar flera andra egenskaper, men det är väl rätt larvigt att förneka att han har potential att bli en bra målskytt när han ligger rätt långt fram när det gäller skridskoåkning och avslut för att vara en sistaårsjunior.
Åbergs styrka är knappast skottet i mitt tycke utan skridskoåkningen. Dock så finns det andra som är bättre även på detta såsom Tim, Ölvestad, Otto och Wennberg.
- SirDIFalot
Jag tycker hans skott ligger rätt långt fram för att vara hos en 19-åring helt enkelt. Och han är bra på att åka med pucken och ta sig till målchanserna på det sättet. Skapar mycket för sig på egen hand. Sen är det ju mycket junior över honom i vissa andra aspekter av spelet. Vilket är väl rätt naturligt när han är just junior.Rix skrev:Tycker faktiskt Åbergs styrka är att åka skridskor med pucken. Han är rätt duktig på att vara avig och ta sig fram igenom tighta försvar. Han har ett bra skott, men behöver sikta lite bättre, skotten går för ofta i plocken eller rakt på.Manijock skrev:Skulle säga att det inte är så stor skillnad på Cehlins och Åbergs skott. Kan ibland få till en drömträff( i Sillens fall kom dessa i JVM) men allt som oftast mediokert fladderskott i plexit. Krüger och Josefson är passningsspelare och Brodin är en Ölvestad-typ, så de bidrog på andra sätt.SirDIFalot skrev:Jag tycker att Brodin, Krüger, Cehlin, Josefson och övriga juniorer vi haft inte har legat på samma nivå som Åberg när det kommer till skottet när de var i samma ålder, det vill säga sistaårsjuniorer. Nog för att man kan tycka att Åberg är överskattad och kanske aldrig kommer blir SÅ bra pga att han saknar flera andra egenskaper, men det är väl rätt larvigt att förneka att han har potential att bli en bra målskytt när han ligger rätt långt fram när det gäller skridskoåkning och avslut för att vara en sistaårsjunior.
Wennberg tycker jag har liknande skridskoåkning men kanske inte samma toppspeed, Ölvestad är nog snabbare men inte lika skicklig på skridskorna i hög fart. Han är mer som ett tåg som kommer i full fart mot mål och kan inte vända och vrida i hög fart på samma sätt. Tim är nog på samma skicklighetsnivå då han är väldigt skicklig på att vända och vrida men är inte i närheten av att vara bland de snabbaste. Men det tar han ju igen i skicklighet.
Expert.
Sv: Re: Välkommen Petr Kalus
Jag är 110% seriös med att Åberg har ett NHL-skott.Manijock skrev:Börjar snart tro att du är seriös när du skriver att Åberg har ett "fint skott"...Sjöwall skrev:Tim är en ytterst begränsad hockeyspelare. Jag förväntar mig att Petr kan skapa ytor åt spelare som t.ex. Åberg så att denne får tid på sig att placera sitt fina skott.Manijock skrev:Den där beskrivningen borde komma om man frågar Eniro vem Tim Eriksson är... +1Mäklaren skrev:Att alltid Tim ska få en massa skit, oavsett vad tråden handlar om, måste folk flika in med en massa Tim-kritik. Och då blir jag tvungen att kontra...![]()
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Re: Sv: Re: Välkommen Petr Kalus
Hoppsan trodde alla hade grov ironi med detta men spännande resonemang där. Nu är NHL-skott ett hemmagjort uttryck iof med alltjämt spännande. Ska också bli spännande om vi får se Åberg göra något sånt någon gång ocksåSjöwall skrev:Jag är 110% seriös med att Åberg har ett NHL-skott.Manijock skrev:Börjar snart tro att du är seriös när du skriver att Åberg har ett "fint skott"...Sjöwall skrev:Tim är en ytterst begränsad hockeyspelare. Jag förväntar mig att Petr kan skapa ytor åt spelare som t.ex. Åberg så att denne får tid på sig att placera sitt fina skott.Manijock skrev:Den där beskrivningen borde komma om man frågar Eniro vem Tim Eriksson är... +1Mäklaren skrev:Att alltid Tim ska få en massa skit, oavsett vad tråden handlar om, måste folk flika in med en massa Tim-kritik. Och då blir jag tvungen att kontra...![]()
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Sir: "Ölvestad är NOG snabbare"?, utgår från att Jimpa är allsvenskans absolut snabbaste spelare. I Elitserien var det bara Laine som kunde tävla med Ölve. Wennberg kanske inte har samma toppspeed men det tar han igen med sin styrka i kroppen och på så sätt tar sig runt backarna. Just styrka känns som Åbergs akilleshäl plus att han framstår som lat, dålig i backchecking!
Välkommen Petr Kalus
Att Åberg ska vara dålig på att backchecka känns som ett gammalt omdöme som hänger kvar.Manijock skrev:Hoppsan trodde alla hade grov ironi med detta men spännande resonemang där. Nu är NHL-skott ett hemmagjort uttryck iof med alltjämt spännande. Ska också bli spännande om vi får se Åberg göra något sånt någon gång ocksåSjöwall skrev:Jag är 110% seriös med att Åberg har ett NHL-skott.Manijock skrev:Börjar snart tro att du är seriös när du skriver att Åberg har ett "fint skott"...Sjöwall skrev:Tim är en ytterst begränsad hockeyspelare. Jag förväntar mig att Petr kan skapa ytor åt spelare som t.ex. Åberg så att denne får tid på sig att placera sitt fina skott.Manijock skrev: Den där beskrivningen borde komma om man frågar Eniro vem Tim Eriksson är... +1
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2Gärna för mig!
Sir: "Ölvestad är NOG snabbare"?, utgår från att Jimpa är allsvenskans absolut snabbaste spelare. I Elitserien var det bara Laine som kunde tävla med Ölve. Wennberg kanske inte har samma toppspeed men det tar han igen med sin styrka i kroppen och på så sätt tar sig runt backarna. Just styrka känns som Åbergs akilleshäl plus att han framstår som lat, dålig i backchecking!
.......
Wennberg måste väl ändå vara snabbare? Jävlar vad han kan trampa på när läge bjuds! Skulle vara kul att se ett test =)Hoppsan trodde alla hade grov ironi med detta men spännande resonemang där. Nu är NHL-skott ett hemmagjort uttryck iof med alltjämt spännande. Ska också bli spännande om vi får se Åberg göra något sånt någon gång ocksåGärna för mig!
Att Åberg ska vara dålig på att backchecka känns som ett gammalt omdöme som hänger kvar.
- SirDIFalot
I en sån här tävling(länk) tror jag både Wennberg och Åberg skulle spöa Jimmie. Men på rak sträcka är jag nog rätt övertygad att Jimmie är snabbare. Men han är inte lika bra på att "deka" bort försvarare i full fart.Högdalen skrev:.......Wennberg måste väl ändå vara snabbare? Jävlar vad han kan trampa på när läge bjuds! Skulle vara kul att se ett test =)Hoppsan trodde alla hade grov ironi med detta men spännande resonemang där. Nu är NHL-skott ett hemmagjort uttryck iof med alltjämt spännande. Ska också bli spännande om vi får se Åberg göra något sånt någon gång ocksåGärna för mig!
Att Åberg ska vara dålig på att backchecka känns som ett gammalt omdöme som hänger kvar.
http://www.youtube.com/watch?v=Ki9YhZR-SSQ
Expert.
Lite kul hur vi helt kommit av ämnet i denna tråd. Kalus ska vi väl ändå diskutera här, även om jag också bidragit till att vi gått rejält OT.SirDIFalot skrev:I en sån här tävling(länk) tror jag både Wennberg och Åberg skulle spöa Jimmie. Men på rak sträcka är jag nog rätt övertygad att Jimmie är snabbare. Men han är inte lika bra på att "deka" bort försvarare i full fart.Högdalen skrev:.......Wennberg måste väl ändå vara snabbare? Jävlar vad han kan trampa på när läge bjuds! Skulle vara kul att se ett test =)Hoppsan trodde alla hade grov ironi med detta men spännande resonemang där. Nu är NHL-skott ett hemmagjort uttryck iof med alltjämt spännande. Ska också bli spännande om vi får se Åberg göra något sånt någon gång ocksåGärna för mig!
http://www.youtube.com/watch?v=Ki9YhZR-SSQ
Men Ölvestad är nog en av de bästa på att åka från egen blå till motståndarmål, snabb på rören och tung i kroppen vilket gör att han blir svårstoppad. Han är som ett lok på ett tåg när han vill.