Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Caveman »

Tycker inte Åberg visat något på slutet som gör honom självskriven i någon lina, det berömda skottet har jag inte heller sett så mycket av.

Annars så är det bara att köra på som vi gjort tidigare, DIF har tre raka 3 poängare, då behövs det inte ändras så mycket. Men nu så verkar det som om Linkan måste in i laget, synd då att flytta runt på Ölvestad som varit en av dom bästa på slutet.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Vi får helt enkelt se vad som händer. Jag tycker att min uppställning såg väldigt bra ut dock! :D
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Sjöwall skrev:Vi får helt enkelt se vad som händer. Jag tycker att min uppställning såg väldigt bra ut dock! :D
Jag tycker min såg finfin ut! Haha! :D Men förstår vad du menar med Linkan. Jag tycker bara inte han ska spela för att han heter Bremberg. Men klart att man gärna skulle vilja ha honom tillbaka i gamal god form. Inget snack om den saken. Som extraspelare skulle han även kunna få en liten "mjukstart".
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Haha, alltid detta tjat om Åbergs fantastiska skott. Som han använt och visat prov på typ en gång.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Haha, alltid detta tjat om Åbergs fantastiska skott. Som han använt och visat prov på typ en gång.
Jag tycker det är märkligt att man ens kan förneka att han skulle ha ett bra skott.

Oavsett vilket så bör han ju verkligen ta en plats bland de tolv bästa forwardsen till kvällens match.

Det blir intressant dock. Ett namn ska ut om Linkan ska in... Vem blir det?

Mitt val: Tim E
Min gissning: Honken
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Mäklaren skrev:Haha, alltid detta tjat om Åbergs fantastiska skott. Som han använt och visat prov på typ en gång.
Åberg har ett riktigt bra skott. Ett NHL-skott.

@SirDIFalot

Jag ser gärna att Tim sätts åt sidan precis som du :)
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Sjöwall skrev:Vi får helt enkelt se vad som händer. Jag tycker att min uppställning såg väldigt bra ut dock! :D
Vi får se som sagt, tycker bara det vore synd att "misshandla" Ölvestad när han vart en av DIFs bästa spelare på slutet, han och Otto passar riktigt bra ihop.

Hade Åberg bara använt det där fantastiska "NHL-skottet" lite mer (och bättre).....
Senast redigerad av Caveman den 2012-11-29 13:46:00, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Jepe

Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Jepe »

Åberg HAR ett bra skott, problemet är bara att det aldrig når fram till mål eftersom han alltid träffar nån framför.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:Åberg HAR ett bra skott, problemet är bara att det aldrig når fram till mål eftersom han alltid träffar nån framför.
Alltså han är inte den som ska stå på blå och ladda såna skott som Andreas Holmqvist var mästare på. Helt annan typ av bössa. Han ska komma i fart och utmana och där har han ett otroligt rappt och maskerat handledskott när han skjuter i skäret. Nu får han ju dessvärre stå på blå i PP och ladda slagskott och direktskott som kanske inte är hans styrka men vi alternativet är väl att spela Lennhammer där typ.
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:Åberg HAR ett bra skott, problemet är bara att det aldrig når fram till mål eftersom han alltid träffar nån framför.
Alltså han är inte den som ska stå på blå och ladda såna skott som Andreas Holmqvist var mästare på. Helt annan typ av bössa. Han ska komma i fart och utmana och där har han ett otroligt rappt och maskerat handledskott när han skjuter i skäret. Nu får han ju dessvärre stå på blå i PP och ladda slagskott och direktskott som kanske inte är hans styrka men vi alternativet är väl att spela Lennhammer där typ.
Där sa du något jävligt bra! Precis det som jag syftar på när jag skriver NHL-skott.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

SirDIFalot skrev:
Lennhammar har ett ganska bra skott faktiskt. Bara tre som har fler skott på mål än honom. Sen har det förvisso inte blivit några mål ;)

SPELARE - SKOTT PÅ MÅL (MÅL)
Erik Gustafsson - 58 (3)
Pontus Åberg - 57 (4)
Henrik Eriksson - 49 (1)
Gabriel Landeskog - 47 (5)
Kim Lennhammar - 47 (0)
Jimmie Ölvestad - 45 (1)
Kristoffer Ottosson - 44 (7)
Dustin Johner - 42 (7)
Tim Eriksson - 37 (4)
David Lidström - 37 (1)
Alexander Wennberg - 33 (6)
Timmy Pettersson - 33 (1)
Michael Holmqvist - 30 (4)
Markus Ljungh - 29 (2)
Douglas Murray - 29 (1)
Marcus Sörensen - 29 (1)
Christian Eklund - 18 (2)
Patric Hörnqvist - 18 (1)
Elias Granath - 16 (3)
Philip Holm - 15 (1)
Fredrik Bremberg - 12 (3)

Henrik Eriksson skjuter otroligt mycket ser man och det gör även Pontus Åberg. Men hans procent är faktiskt riktigt riktigt dålig. Jag tycker dock Åberg ska spela ändå, men där måste han skärpa till sig helt enkelt.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Var nere i telenor arena precis för att se Djurgårdens värmning. Frågade khks trännare Janne om inte Djurgårn skulle gå på is och hans svar var: "äsh, dem behöver väl inte det, dem möter ju allsvenskans sämsta lag". Hoppas nu bara att Djurgårn inte går in med den inställningen!!!

Snart dags!!! Full fart frammåt! KÄMPA!!!!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Sjöwall skrev:

@SirDIFalot

Vad är ett NHL-skott?

Det spelar ingen roll hur bra skott man har om man ändå aldrig gör mål.

Tim Erikssons, som många beskriver det, ''ärtbössa'' har gjort tre mål. Åbergs ''NHL-skott'' har gjort fyra. Detta trots att Åberg spelar i varje PP och Tim Eriksson kanske totalt gjort två minuter i PP på hela säsongen.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-11-29 14:32:44, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Mäklaren skrev:
Sjöwall skrev:

@SirDIFalot

Vem bestämmer det? Och vad är ett NHL-skott?
Fetmarkerade vad jag menade några inlägg upp.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Mäklaren skrev:
Sjöwall skrev:

@SirDIFalot

Vad är ett NHL-skott?

Det spelar ingen roll hur bra skott man har om man ändå aldrig gör mål.

Tim Erikssons, som många beskriver det, ''ärtbössa'' har gjort tre mål. Åbergs ''NHL-skott'' har gjort fyra. Detta trots att Åberg spelar i varje PP och Tim Eriksson kanske totalt gjort två minuter i PP på hela säsongen.
Varav två av det där målen dessutom är snudd på självmål om jag inte missminner mig. Vet iaf att ett var ett lamt skott som målvakten styrde på sin egna back och in. Men alla mål räknas, skillnaden är att Åberg är överskattad, kommer bli max en tredjelinespelare i ett Elitserielag. NHL? Njaa skulle vara om han får en extrem utvecklingskurva helt plötsligt. Tim å andra sidan har varit våran mest underskattade spelare de senaste fyra åren. Förra säsongen var han den enda som inte underprestrerade. Säger det mesta! Sen att han inte kan bära ett lag ala Ragge, är en annan sak. Men han spelar aldrig dåligt, i DIF är det förbannat sällsynt!

Sen att han inte får spela powerplay när han är DEN ENDA ihop med Otto som faktiskt kan vårda en puck, det är en smärre skandal som varken Hardy, Zabel eller Challe fått bot på. När det sen blivit något fel i bytena och Tim "råkat" hamna på isen har vi konstigt nog ALLTID lirat i offensiv zon. Varpå coachen skriker "BYTE", Tim lämnar isen till förmån för våran monsterskytt Pontus. Ergo defensiv zon igen...

Konstigt det där!
Skriv svar