Tony Zabel
Re: Tony Zabel
Aja klart man hoppas på det bästa men fortfarande skeptisk till att det här kommer fungera som någon nytändning som vänder hela laget helt plötsligt
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Överanalysera vad tränare säger i intervjuer när de bara drar lite klyschor kommer ALLA ske.
Expert.
Jag har inget förtroende alls för Zabel. Han har visat förra säsongen att han inte håller för de här sammanhangen. Hade varit bättre att låta Bäcklin ta över ansvaret isåfall. Riktigt oinspirerande lösning!
- SirDIFalot
Skumt resonemang. Tycker du verkligen Zabel har bevisat att han inte håller på den här nivån när han fick ta över ett DIF i fritt fall under 13 matcher? Vad hinner en coach göra på 13 matcher? Tror han behöver minst 10 matcher innan man ens börjar se effekt.rikkard skrev:Jag har inget förtroende alls för Zabel. Han har visat förra säsongen att han inte håller för de här sammanhangen. Hade varit bättre att låta Bäcklin ta över ansvaret isåfall. Riktigt oinspirerande lösning!
Tror du inte Zabel lärde sig något under den perioden? Bäcklin har noll erfarenhet som huvudtränare på a-lagsnivå.
Expert.
Ok, han klarade inte fritt fall i elitserien, men nu ska han mirakulöst klara samma uppgift i allsvenskan, där kraven på framgång inte ligger i att klara sig kvar utan kraftigt höja grundnivån och nå elitserien, och du tycker att det är skumt att jag tvivlar vi det? Till nästa säsong vill jag att Zabel, Säcken, Niklas Falk m.fl. ska bort. Prova lovande tränare i J-20 och satsa slantar på en riktigt bra huvudcoach. Ingen mer svågerpolitik.SirDIFalot skrev:Skumt resonemang. Tycker du verkligen Zabel har bevisat att han inte håller på den här nivån när han fick ta över ett DIF i fritt fall under 13 matcher? Vad hinner en coach göra på 13 matcher? Tror han behöver minst 10 matcher innan man ens börjar se effekt.rikkard skrev:Jag har inget förtroende alls för Zabel. Han har visat förra säsongen att han inte håller för de här sammanhangen. Hade varit bättre att låta Bäcklin ta över ansvaret isåfall. Riktigt oinspirerande lösning!
Tror du inte Zabel lärde sig något under den perioden? Bäcklin har noll erfarenhet som huvudtränare på a-lagsnivå.
Lee Harvey Oswald skrev:Läget är nästan exakt det samma som då, det enda som hänt är att vi spelar i en sämre division.Jim Morrison skrev:Ge Tony en chans nu. Det går absolut inte att bedöma honom för dom få matcherna han fick under förra säsongen. Han kommer in som helt ny, får ta över det mest trasiga laget genom tiderna och förväntas göra mirakel, på så kort tid. Det går inte. Nu har han fått lite mer rutin och har fått stå i båset på både elitserie- och allsvensk nivå. Jag hoppas att det går bra. Jag vill ge honom en chans i alla fall.
Många av spelarna är kvar, de höga kraven är kvar, vi borde ligga bra mycket högre upp i tabellen med denna trupp osv.
Så att man direkt kopplar detta till förra säsongens "praktiktjänst" är inget konstigt alls.
Zabel är säkert en trevlig prick, jag har dock aldrig gillat hans "pojk-tuffa" matchanalyser.
Hans stil kanske gillas av spelarjuniorer & klackfolk (man pratar ju samma språk liksom).
Men för mig känns den gode Tony oerhört valpig och knappast rätt Man att försöka få ordning på detta spektakel till hockeylag.
Men jag har märkt att det är oerhört många som gläds nåt enormt just nu av att följa Dockusåpan DIF, Ett lag på bristningsgränsen.
Bra analys! Håller med...
"För att ta sig direkt till kvalserien, och bli topp tre, krävs i regel omkring 100 poäng.
Djurgården har tagit 28 poäng på 21 matcher vilket ger ett snitt på 1,3 poäng per match.
För att nå 100 poäng krävs ytterligare 72 poäng på de återstående 31 matcherna.
Poängsnittet måste då upp till 2,3 poäng per match. En ökning med 77 procent!"
Kommer Zabel som ny huvudcoach att lyckas med det? Vi får hoppas på det, heja heja Zabel! Mot 77%!
Djurgården har tagit 28 poäng på 21 matcher vilket ger ett snitt på 1,3 poäng per match.
Kommer Zabel som ny huvudcoach att lyckas med det? Vi får hoppas på det, heja heja Zabel! Mot 77%!
- SirDIFalot
Ja, fantastiskt enkel uppgift för Zabel...Rocky3000 skrev:"För att ta sig direkt till kvalserien, och bli topp tre, krävs i regel omkring 100 poäng.
Expert.
Du är en kontraindikator av rang. Du skrev det själv - vad tror du en en coach hinner lära sig på 13 matcher?SirDIFalot skrev:Skumt resonemang. Tycker du verkligen Zabel har bevisat att han inte håller på den här nivån när han fick ta över ett DIF i fritt fall under 13 matcher? Vad hinner en coach göra på 13 matcher? Tror han behöver minst 10 matcher innan man ens börjar se effekt.rikkard skrev:Jag har inget förtroende alls för Zabel. Han har visat förra säsongen att han inte håller för de här sammanhangen. Hade varit bättre att låta Bäcklin ta över ansvaret isåfall. Riktigt oinspirerande lösning!
Säger någon bu, säger du bä. Fan vad trött man blir på dina nonsensinlägg.
- SirDIFalot
Det är väl en jäkla skillnad på att hinna uträtta något på 13 matcher och lära sig något under 13 matcher? Han klarade inte av att rädda DIF från kvalserien nej, men det är väl klart att han lärde sig något under den tiden. Han fick komma in i ett sjukt pressat läge och det var förmodligen en extremt nyttig erfarenhet. Men det är ju inte samma sak som att han borde hunnit lyfta Djurgården. Och det tror jag alla fattar.puckspark skrev:Du är en kontraindikator av rang. Du skrev det själv - vad tror du en en coach hinner lära sig på 13 matcher?SirDIFalot skrev:Skumt resonemang. Tycker du verkligen Zabel har bevisat att han inte håller på den här nivån när han fick ta över ett DIF i fritt fall under 13 matcher? Vad hinner en coach göra på 13 matcher? Tror han behöver minst 10 matcher innan man ens börjar se effekt.rikkard skrev:Jag har inget förtroende alls för Zabel. Han har visat förra säsongen att han inte håller för de här sammanhangen. Hade varit bättre att låta Bäcklin ta över ansvaret isåfall. Riktigt oinspirerande lösning!
Säger någon bu, säger du bä. Fan vad trött man blir på dina nonsensinlägg.
Expert.
Vad säger ni om det här;
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5791983.ab
Vanligt skitsnack eller kommer Zabel mena det han sa? Har väldigt svårt att tänka mig hur DIF kan hitta spelet igen med Zabel...
Vanligt skitsnack eller kommer Zabel mena det han sa? Har väldigt svårt att tänka mig hur DIF kan hitta spelet igen med Zabel...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Tony Zabel
Han markerar bara revir i sin nya roll men tycker sådana utspel känns konstiga, var det ok att göra bort sig på isen tidigare? Ett misstag i september är väl lika illa som ett i november?Sen är det inte smart att sätta för hård press på spelarna för då vågar dom ingenting till slut och vi är tillbaks till spelet där Zabel tog över sist, strikt bra defensiv men inget anfallsspel.litto skrev:Vad säger ni om det här;
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Zabel, som aldrig spelat med någon i laget, bör kunna säga ifrån! Inga kompisrelationer borde kunna komma fram här, för vem skulle han vara kompis med? Han är dessutom ett par-tre år äldre än våran äldsta lirare och kan vara farsa till de yngsta. Allt snack om att han inte skulle klara att få respekt med sig i laget bedömer jag som trams.litto skrev:Vad säger ni om det här;
Kan vi undvika slarvet och spela mer rejält vinner vi två av tre matcher. Då kommer även självförtroendet, vi börjar göra mål och lagen vi möter kommer inte kunna manövrera ut oss längre, då de börjar bli oroliga för att vi är på gång.
Tar vi en poäng i övriga har vi 2,33 poäng i snitt.
KS!
Edit: Jag tror fortfarande på SM-guld 13/14!
Senast redigerad av minalman den 2012-11-17 12:24:56, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
"om misstagen fortgår så får man inte spela något mer." säger Zabel i intervjun.litto skrev:Vad säger ni om det här;
Vem kan ställa upp och göra Zabel en tjänst? Att skjutsa Chet Pickard till Arlanda?
Gick det bättre när Adam stod sist? Lägg ner ditt jävla hat mot Pickard nu.Rocky3000 skrev:"om misstagen fortgår så får man inte spela något mer." säger Zabel i intervjun.litto skrev:Vad säger ni om det här;
Vem kan ställa upp och göra Zabel en tjänst? Att skjutsa Chet Pickard till Arlanda?