Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
Haha Lidström var bra på skridskorna. Han behövde inte tacklas på grund av sin skridskoåkning och sin förmåga att alltid vara på rätt plats. Han var klass rakt igenom. Och att jämföra Murray med Lidström. Vilket jävla hån mot Sveriges bästa spelare någonsin!
Risk för att gå på plumpen idag är ca 84%. Vi får hoppas på att Chet har en bra match och att vi lyckas peta in en puck tidigt och sedan kan ligga på kontring och få lite mål med oss.
Född till sportchef.
De har samma sätt att spela, och Lidström hade en Okej skridskoåkning. Liksom Murray. Han lever på att vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Liksom Murray!
Sen var Lidström ett par snäpp bättre på allt(undantaget tacklingar) det utgår jag från att folk förstår själva utan att jag tillägger det som en jävla notis för intellektinvalider längst ner. Det roliga är att du liksom Jimmie Åkesson uttalar dig om saker du inte förstår. Det är så uppenbart! Du har läst om Murray på sportbladet, du har sökt på honom på youtube och därifrån lägger du en fullständig bedömning av honom.
Min morsas man uttalade sig om Douglas Murray för inte så länge sen. Bör tilläggas att han inte är särskilt hockeyintresserad och absolut inte har en aning om vem Murray är. Han sa: "Varför tacklas han så mycket för. Det är väl bättre att han gör mål?". På den nivån någonstans ligger din analys!
Sen var Lidström ett par snäpp bättre på allt(undantaget tacklingar) det utgår jag från att folk förstår själva utan att jag tillägger det som en jävla notis för intellektinvalider längst ner. Det roliga är att du liksom Jimmie Åkesson uttalar dig om saker du inte förstår. Det är så uppenbart! Du har läst om Murray på sportbladet, du har sökt på honom på youtube och därifrån lägger du en fullständig bedömning av honom.
Min morsas man uttalade sig om Douglas Murray för inte så länge sen. Bör tilläggas att han inte är särskilt hockeyintresserad och absolut inte har en aning om vem Murray är. Han sa: "Varför tacklas han så mycket för. Det är väl bättre att han gör mål?". På den nivån någonstans ligger din analys!
Murray ser så stabbig ut på isen. Sätter press på han får du bra tryck mot målet. Senast det blev tryck mot Murray drog han på sig utvisningen som gav 1-3 målet för Troja! Just för de forechecka fast Murray. Tycker Murray är bra på liten rink. Men på stor tillför han inte alls mycket. Och i hockey handlar det inte bara om att tacklas, Du måste värdera tacklingarna. Annars blir du lätt straffad!
Och jag följer NHL ofta. Och det är en jävla skillnad på hockey på liten och stor rink. Zonerna är mindre. I Sverige spelar man mer runt och i Amerika rakt på mål. Jag respektera din åsikt. Och man kan inte tycka lika om allt.
Och jag tror det stora problemet i DIF är kompetensen ledarna har. Som spelare vill du inte att dina ledare ska gå ut och såga spelarna i pressen. Sånt tar man i omklädningsrummet. Finns så mycket talang i detta DIF. Byt ut ledarna så ska du se att det lossnar.
Och jag följer NHL ofta. Och det är en jävla skillnad på hockey på liten och stor rink. Zonerna är mindre. I Sverige spelar man mer runt och i Amerika rakt på mål. Jag respektera din åsikt. Och man kan inte tycka lika om allt.
Och jag tror det stora problemet i DIF är kompetensen ledarna har. Som spelare vill du inte att dina ledare ska gå ut och såga spelarna i pressen. Sånt tar man i omklädningsrummet. Finns så mycket talang i detta DIF. Byt ut ledarna så ska du se att det lossnar.
Senast redigerad av Gibbs den 2012-10-27 12:49:09, redigerad totalt 2 gång.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det var ett j-a tjat om Murray, lirar man i San José regelbundet så är han ingen dussinlirare precis, han når dock inte på långa vägar upp till N Lidströms kapacitet, varken defensivt eller offensivt.
Tror på seger idag, det är dags nu
DIF Småland
DIF Småland
- Christopher J
Intressant att se Linkan som center igen. Kris-säsongen 05/06 spelade han center hela säsongen i en kedja som såg ut såhär och det gick bra, även om det då var lite andra typer av spelare med honom.
41. Patrick Thoresen - 23. Fredrik Bremberg - 70. Per Eklund
Fast spelade han så mycket center då? Thoresen tog väl i princip alla tekningar etc? Men visst var han uppsatt som center.Christopher J skrev:Intressant att se Linkan som center igen. Kris-säsongen 05/06 spelade han center hela säsongen i en kedja som såg ut såhär och det gick bra, även om det då var lite andra typer av spelare med honom.
Född till sportchef.
Ingen som har sagt att Murray är lika bra som Lidström. Läs igen!Blueberry hill skrev:Det var ett j-a tjat om Murray, lirar man i San José regelbundet så är han ingen dussinlirare precis, han når dock inte på långa vägar upp till N Lidströms kapacitet, varken defensivt eller offensivt.
DIF Småland
Gibbs: Du överskattar rinkstorlekens betydelse något kolossalt. Spelar man i världens bästa liga så kan man spela i Svenska andradivisionen oavsett om isytan ökas några meter. Det har han också visat då han varit våran överlägset bästa back sen han kom in. Näst bäst har hans backkollega varit, i form av Granath! Även det säger någonting om Douglas betydelse. Det är media och personer som du som målar upp skillnaden mellan NHL och Svenska rinkmått som något direkt avgörande. Spelarna själva brukar mera skratta åt den eviga frågan: "Klarar du av den här isen då när du är van vid den andra?". Så ofattbart, det är ingen jävla fotbollsplan de ska lira på....
Jag förstår inte varför man inte vågar byta plats på Linkan och Ljungh. Åberg-Ljungh-Landeskog har varit en grym kedja, Linkan kan spela med Sörensen och Holmqvist som center.
Nu ska antagligen Landeskog ta alla tekningar och inte fan kommer Linkan backchecka hårdast i den kedjan heller.
Petningen av Lidström visar att Challe har karaktär, att han inte vågar peta ner Linkan visar bara att man är feg. Svagt Challe, jävligt svagt.
Nu ska antagligen Landeskog ta alla tekningar och inte fan kommer Linkan backchecka hårdast i den kedjan heller.
Petningen av Lidström visar att Challe har karaktär, att han inte vågar peta ner Linkan visar bara att man är feg. Svagt Challe, jävligt svagt.
För att komma upp i david lidströms kapacitet får han jobba hårtManijock skrev:Ingen som har sagt att Murray är lika bra som Lidström. Läs igen!Blueberry hill skrev:Det var ett j-a tjat om Murray, lirar man i San José regelbundet så är han ingen dussinlirare precis, han når dock inte på långa vägar upp till N Lidströms kapacitet, varken defensivt eller offensivt.
DIF Småland
Gibbs: Du överskattar rinkstorlekens betydelse något kolossalt. Spelar man i världens bästa liga så kan man spela i Svenska andradivisionen oavsett om isytan ökas några meter. Det har han också visat då han varit våran överlägset bästa back sen han kom in. Näst bäst har hans backkollega varit, i form av Granath! Även det säger någonting om Douglas betydelse. Det är media och personer som du som målar upp skillnaden mellan NHL och Svenska rinkmått som något direkt avgörande. Spelarna själva brukar mera skratta åt den eviga frågan: "Klarar du av den här isen då när du är van vid den andra?". Så ofattbart, det är ingen jävla fotbollsplan de ska lira på....

Haha precisjohan_80 skrev:För att komma upp i david lidströms kapacitet får han jobba hårtManijock skrev:Ingen som har sagt att Murray är lika bra som Lidström. Läs igen!Blueberry hill skrev:Det var ett j-a tjat om Murray, lirar man i San José regelbundet så är han ingen dussinlirare precis, han når dock inte på långa vägar upp till N Lidströms kapacitet, varken defensivt eller offensivt.
DIF Småland

Redan första mötet med ssk tycker jag nog att det var bättre och vi vinner oförtjänt.Sedan dess har vi två NHL-förstärkningar och ssk 3 om jag förstår det rätt.
Idag ställer vi upp med samtliga våra lättviktare i laget. Sörensen, Tim, Ljungh, Wennberg mot ett stort, tungt och fysiskt ssk. Jag tror vi får svårt idag tyvärr.
Idag ställer vi upp med samtliga våra lättviktare i laget. Sörensen, Tim, Ljungh, Wennberg mot ett stort, tungt och fysiskt ssk. Jag tror vi får svårt idag tyvärr.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- minalman
- Säsongskort: Ja
Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
Intressant experiment i andrafemman. ssk kan inte checka hårt mot Linkan och hålla jämna steg med Gabbe utan att Åberg ställs fri. Gnället i forumet på Bremberg kan få ett snabbt slut idag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Är de ingen som har märkt att femmorna på hemsidan oftast inte stämmer med femmorna som visas på viasat, och sen ställer dom upp med en annan femma först än vad som står på nåt av ställena 
eller jag kanske är helt ute och cyklar

eller jag kanske är helt ute och cyklar