ET: Djurgårdens IF - Brynäs 30/8 2012 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rix

Re: ET: Djurgårdens IF - Brynäs 30/8 2012 | EP Trophy

Inlägg av Rix »

Skön vinst, som vanligt mot Brynäs är det mycket grisande mellan varven. Blomstrand gjorde en bra match och 2 snygga mål.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Dags för Åberg att komma igång, tycker inte att han har utmärkt sig alls på dessa tre hemmamatcher..

Riktigt dålig match av båda lagen, men det är väl så här med försäsong. Riktigt jävla tråkigt var det stundtals faktiskt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Sjöwall skrev:Laddar upp straffläggningen på YouTube just nu. Lägger upp den här sen!
Olagligt. Men kör på.... :P
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:
Sjöwall skrev:Laddar upp straffläggningen på YouTube just nu. Lägger upp den här sen!
Då skiter vi i det..
Användarvisningsbild
Daniel08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Daniel08 »

Finemang! Åh snälla ge mig länken nu!
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Bortsett från den riktigt dåliga förstaperioden så tycker jag att det var en bra match, bäst hittills. Stundtals bra tempo och fina anfall ifrån båda lagen. Sett över hela matchen är Brynäs det bättre laget och får betydligt längre anfall än oss, men vi försvarar oss helt okej och det är starkt att vi lyckas sätta dit fyra puckar, snygga var dom dessutom.

Måste passa på att lyfta fram Nisse Andersson lite extra, tycker att han var skött sig jävligt bra i de tre matcher jag har sett på Hovet, lugn och stabil i försvarsspelet och duktig framåt, kan bli en kanonvärvning om han fortsätter såhär.

Reideborn bra, stabil även han. Tycker inte att han kan klandras för något av målen.

Jävligt skönt att knäppa dit Brynäs, för jag tror inte att vi har mycket att hämta i returen på lördag.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sjöwall skrev:
SirDIFalot skrev:
Då skiter vi i det..
Neeej!! Kör!! Snälla. I värsta fall anmäler Viasat klippet och det tas bort.
Expert.
Staten

Inlägg av Staten »

SirDIFalot skrev:
Sjöwall skrev:
SirDIFalot skrev:
Då skiter vi i det..
Neeej!! Kör!! Snälla. I värsta fall anmäler Viasat klippet och det tas bort.
Viasat var inte där så de kan hålla käft. Upp med länken, snälla!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Boys...

Notera att det inte är jag som laddat upp det!

Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Kom på lite extra gnäll jag hade.

Granath. Ser ut som ett kylskåp på isen och rör sig som ett, ganska seg och klumpig. Förhoppningsvis hade han bara en dålig kväll, för att om vi ska gå upp måste Elias spela stabilt kväll efter kväll. Idag såg han ut som en sämre version av Lill-Honk.

Och dessa jäääävla "Sittplats ställ er upp" samt "Om ni älskar DIF stå upp". Dessa ramsor är okej MAX en gång per match. Bryr mig fan inte om det är träningsmatch eller inte, det blir bara pinsamt när dom dras igång för femte gången och ingen pallar ställa sig upp.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Sjöwall skrev:Boys...

Bullen-flashback
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Edin skrev:Bortsett från den riktigt dåliga förstaperioden så tycker jag att det var en bra match, bäst hittills. Stundtals bra tempo och fina anfall ifrån båda lagen. Sett över hela matchen är Brynäs det bättre laget och får betydligt längre anfall än oss, men vi försvarar oss helt okej och det är starkt att vi lyckas sätta dit fyra puckar, snygga var dom dessutom.

Måste passa på att lyfta fram Nisse Andersson lite extra, tycker att han var skött sig jävligt bra i de tre matcher jag har sett på Hovet, lugn och stabil i försvarsspelet och duktig framåt, kan bli en kanonvärvning om han fortsätter såhär.

Reideborn bra, stabil även han. Tycker inte att han kan klandras för något av målen.

Jävligt skönt att knäppa dit Brynäs, för jag tror inte att vi har mycket att hämta i returen på lördag.
Nisse Andersson kan ju inte varit så jäkla bra andra matchen då han satt på läktaren ;)

Men annars håller jag med, hörde en rätt så rolig kommentar från läktaren. "man ser att det inte är Honken jr som har 7 eftersom den här jäveln kan åka skridskor"
2014-04-07, vad hände?
Mash

Inlägg av Mash »

Kentta skrev:Och dessa jäääävla "Sittplats ställ er upp" samt "Om ni älskar DIF stå upp". Dessa ramsor är okej MAX en gång per match. Bryr mig fan inte om det är träningsmatch eller inte, det blir bara pinsamt när dom dras igång för femte gången och ingen pallar ställa sig upp.
Nu var det ju faktiskt så att det blev mål bägge gångarna "sittplats ställ er upp" sjöngs..! :roll:

Otroligt seg match. Ingen fart och absolut ingen kvalité. Dock kan man väl inte förvänta sig mycket mer när det är Brynäs som motståndare.
Passningarna ikväll var under all kritik, det verkar som vi är rädda att behålla pucken. Oerhört många gånger rensar vi istället för att spela hem och bygga upp ett spel. Smått besviken, förväntade mig mer kvalité på spelet.

MOT GÄVLE!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Sjöwall skrev:Boys...

Man tackar!
Användarvisningsbild
Struten

Re: Sv: Re: ET: Djurgårdens IF - Brynäs 30/8 2012 | EP Troph

Inlägg av Struten »

SkönaDjurgårn skrev:
Struten skrev:SkönaDjurgårn--> Kommer inte ihåg hur det började men Johan Holmqvist hamnar på rygg efter DIF chans och efter två försök sätter Ludde dit den i ett stort sett tomt mål.

Lajjnus--> Brynäsare slår av Fimpens hjälm (medvetet) i vårat defensiva hörn till vänster om Adam och när han är vid straffområdet slår han lite mot Brynäsarn. Blev väldigt irriterat då och Fimpen och Timmy var framme och snackade med domarn när slutsignalen ljudit.
Tack för rapporten! Skriv gärna mer efter matchen. <3
Ska försöka skrivar några rader imorgon. Är alldeles för trött just nu.
Skriv svar