Jag förstår vad du menar och kanske någonstans håller även jag med en smula. Men samtidigt är det rätt förnedrande att harva runt bland pisslag i skitiga bonnarenor...DIF_Soldier skrev:Faktiskt inte. Elitserien spelar ingen roll för mig. Det är Djurgårdseuforin jag är ute efter.-daniel- skrev:Bara jag som tänker "det där kunde (borde) varit vi istället" när jag läser / ser Rögle i årets Elitserie? Ger en jävligt bitter smak i munnen.
ES är så jävla tråkigt och värdelöst. Det är DIF jag är intresserad av. Dessutom har hockeyn i HA ett högt underhållningsvärde. ES är mycket sömnigare stundtals - sedan slipper man den där muppkommentatorn som alltid kommenterar Lulle Hocke.
Elitserien 12/13
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Elitserien 12/13
- DIF_Soldier
Förnedringen känner jag personligen att vi redan genomlidit - seriespelet var en enda lång antastning och Kvalserien var förnedring och våldtäkt.
Nu har jag haft sommaren på mig att anpassa mig till stundande vardag, och märkligt nog är jag tillfreds med den. Tycker rentav det ska bli kul att få möta nya lag med nya ansikten.
Insikten med HA är just att det är Djurgården jag brinner för och inte Elitserien. Jag vet givetvis att om vi inte lyckas med vårt mål snarast så står vi där med 2000 på läktarna och en spelarbudget i nivå med Vita Hästens. Därför väljer jag att se charmen i det hela nu, för det kan fortfarande, trots detta spektakel, bli så oändligt mycket värre.
Nu finns ju lågan och hoppet fortfarande där hos oss supportrar, förväntan - "Kan vi lyckas, mot alla odds?". Lyckas vi inte inom två-tre år eller kanske till och med direkt så kommer lågan att förtvina.
Så mitt råd är; njut av förväntan ni har inom er nu - se charmen nu, innan det i framtiden blir totalt jävla omöjligt på alla möjliga sätt.
Nu har jag haft sommaren på mig att anpassa mig till stundande vardag, och märkligt nog är jag tillfreds med den. Tycker rentav det ska bli kul att få möta nya lag med nya ansikten.
Insikten med HA är just att det är Djurgården jag brinner för och inte Elitserien. Jag vet givetvis att om vi inte lyckas med vårt mål snarast så står vi där med 2000 på läktarna och en spelarbudget i nivå med Vita Hästens. Därför väljer jag att se charmen i det hela nu, för det kan fortfarande, trots detta spektakel, bli så oändligt mycket värre.
Nu finns ju lågan och hoppet fortfarande där hos oss supportrar, förväntan - "Kan vi lyckas, mot alla odds?". Lyckas vi inte inom två-tre år eller kanske till och med direkt så kommer lågan att förtvina.
Så mitt råd är; njut av förväntan ni har inom er nu - se charmen nu, innan det i framtiden blir totalt jävla omöjligt på alla möjliga sätt.
Säg den glädje som varar
- minalman
Elitserien 12/13
Ärligt talat. Spelarna i ES känns mer som hockeyhoror, medans lirarna i HA brinner för sina lag!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- DIF_Soldier
Mycket sant. Anledningen till att AIK hade sådan spelglädje och lagsammanhållning 11/12 beror nog mycket på spelarnas bakgrund i HA - Sanberg, Gynge m.fl.minalman skrev:Ärligt talat. Spelarna i ES känns mer som hockeyhoror, medans lirarna i HA brinner för sina lag!
Säg den glädje som varar
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Elitserien 12/13
Han tillhör inte oss längre men hans svek under och efter föregående säsong svider fortfarande i hjärtat så därför blir jag sne' av att se Mackan som matchvinnare för håve bullshit ikväll.
och den andra svikarn spikade igen!Tessan skrev:Han tillhör inte oss längre men hans svek under och efter föregående säsong svider fortfarande i hjärtat så därför blir jag sne' av att se Mackan som matchvinnare för håve bullshit ikväll.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tittade nyss på Färjestad-Frölunda. Jävlar vilket tempo och intränat spel dom har.
Blir avundsjuk
Blir avundsjuk

Avskaffa tre mot tre.
Är det bara jag som njuter som fan nu när stackars fbk får en massa skit i media.
(Vi tycker inte att ni andra ska få utnyttja NHL spelare buhuhu stackare har plånboken krympt.)
Så jävla rättvist, så kan det gå när man aldrig har brytt sig om ungdoms hockeyn era jävla hjon.
Jag sitter faktiskt med ett sju ini helvetes stort skadeglädje leende o försöker hitta så många elaka
krönikor om detta som möjligt.
(Vi tycker inte att ni andra ska få utnyttja NHL spelare buhuhu stackare har plånboken krympt.)
Så jävla rättvist, så kan det gå när man aldrig har brytt sig om ungdoms hockeyn era jävla hjon.
Jag sitter faktiskt med ett sju ini helvetes stort skadeglädje leende o försöker hitta så många elaka
krönikor om detta som möjligt.

Växjös målvakt ser stabil ut .... 8 mål på 18 skott mot linköping
Norrena är stabil. Igår var han det inte, men kika på Highligts, var inga nådiga anfall LHC skapade. Efter 0-4 i baken ger nog vilken målis som helst upp, och Janne Karlsson valde att ha kvar Norrena i målet så att andrakeepern Modig inte skulle bli ledsen i ögatAlexander skrev:Växjös målvakt ser stabil ut .... 8 mål på 18 skott mot linköping

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Vilket jävla sits Modo har satt sig i nu. Man ska tydligen har skickat in transferkort för Alexander Steen, och man kissar således övriga klubbar i Hockeyligan i ansiktet genom att helt sonika skita i beslutet man fattat att inte ta in NHL-spelare.
aiks ordförande Peter Mellqvist ska ha pratat med Modos VD Anders Trollås i helgen där Trollås förnekat att man tänker ta in NHL-spelare.
Tycka vad man vill om NHL-spelare i Elitserien, jag hade gärna sett att man tillät korttidskontrakt redan från dag ett. Men har man fattat ett beslut att inte ta in NHL-spelare så får man väl fan ta och respektera det. Riktigt vidrigt agerande av Modo.
aiks ordförande Peter Mellqvist ska ha pratat med Modos VD Anders Trollås i helgen där Trollås förnekat att man tänker ta in NHL-spelare.
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... n-lognare/- Jag hade ett samtal med Anders Trollsås i lördags där han bestämt förnekade att det överhuvudtaget fanns någon grund i att Modo skulle plocka in spelare, jag har svårt att se att han är en lögnare. Det får framtiden utvisa, säger AIK:s ordförande.
Tycka vad man vill om NHL-spelare i Elitserien, jag hade gärna sett att man tillät korttidskontrakt redan från dag ett. Men har man fattat ett beslut att inte ta in NHL-spelare så får man väl fan ta och respektera det. Riktigt vidrigt agerande av Modo.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Sv: Elitserien 12/13
Hade vi spelat i elitserien så hade jag inte varit snäll i mina formuleringar om modos svek. Just nu myser jag bara... 

Re: Sv: Elitserien 12/13
tror vi hade tagit in också ifall vi var i ESpulverapa skrev:Hade vi spelat i elitserien så hade jag inte varit snäll i mina formuleringar om modos svek. Just nu myser jag bara...
- SirDIFalot
Luleå har alltså fyra riktigt bra defensiva backpar (okej Fransson är väl ingen gigant defensivt kanske)
Fransson - Skrbek
Gunnarsson - Sandström
Jonsson - Kilström
Svensson - Jacobsson
Kedjorna ser ju också rätt skapliga ut:
17. Persson, Linus- 16. Olausson, Niklas- 21. Koivisto, Toni
14. Fabricius, Karl- 44. Hirschovits, Kim -86. Klasen, Linus
25. Hedman, Anton - 29. Abbott, Chris - 24. Abbott, Cam
42. Jakobs, Jens - 36. Fogström, Niklas - 20. Vihko, Joonas
Lär ju inte kosta alltför mycket heller, varken backsidan eller framåt.
Genuint byggt lag efter en duktig tränares spelssystem där alla har tydliga roller och alla är värvade till en position.
Fransson - Skrbek
Gunnarsson - Sandström
Jonsson - Kilström
Svensson - Jacobsson
Kedjorna ser ju också rätt skapliga ut:
17. Persson, Linus- 16. Olausson, Niklas- 21. Koivisto, Toni
14. Fabricius, Karl- 44. Hirschovits, Kim -86. Klasen, Linus
25. Hedman, Anton - 29. Abbott, Chris - 24. Abbott, Cam
42. Jakobs, Jens - 36. Fogström, Niklas - 20. Vihko, Joonas
Lär ju inte kosta alltför mycket heller, varken backsidan eller framåt.
Genuint byggt lag efter en duktig tränares spelssystem där alla har tydliga roller och alla är värvade till en position.
Född till sportchef.