KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Metal Machine

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Metal Machine »

Buford skrev:
Metal Machine skrev:Även om vi förlorar i dag och på måndag har vi fortfarande chansen faktiskt. :-D
Haha, avd optimist :wink:
Eller sarkastisk. Ni väljer...
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av android »

Vi vinner idag. Man får en energiboost och ser fram mot leksands matchen. Där blir vi förnedrade med 6-1.

Härliga djurgårn.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Hittade denna godbit från förra årets kvalserie. Mattias Carlsson måste vara den sämsta forwardsvärvningen sedan Ryan Savoia, och han fick sparken efter 6 matcher.

Förlust idag och vi är klara för allsvenskan. För ingen kan vara naiv/korkad nog att tro att vi skulle vinna 7 utav 8 matcher som vanligtvis krävs för att klara sig kvar. Hoppas Mats Larsson fortfarande sover gott om nätterna.

"Helvetet kan börja.
Och Modo har ingen aning om vad som väntar i kvalserien. Däremot är jag helt säker på att Södertälje spelar i elitserien även nästa säsong.
Inte minst tack vare elitseriens bäste målskytt: Mattias Carlsson.

Vadå bäste målskytt, kanske någon undrar.
Var inte det Mikko Lehtonen med 30 mål?
Och Mattias Carlsson kom väl "bara" på delad niondeplats i målligan.
Jovisst, men det finns intressantare siffror. I SPORT-Expressens unika statistik över viktiga mål - endast mål gjorda i tredje perioden eller sudden death i matcher då det bara skiljt två mål mellan lagen - var Södertäljes doldis Mattias Carlsson bäst av alla.
Jodå, vi snackar alltså om den 31-årige högerforwarden som inför den här säsongen inte fick den roll han ville i Linköping och i stället flyttade till Södertälje.
- Det är klart det är kul med den statistiken. Men nu är vi i kvalserien i alla fall, så då kan man inte vara nöjd, säger Carlsson själv.
Men SSK är väl rustat. De flesta spelarna i Södertälje har varit i kvalserien förr."
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
DIF i mitt hjärta

Re: Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av DIF i mitt hjärta »

Magnutz skrev:
Buford skrev:
Metal Machine skrev:Även om vi förlorar i dag och på måndag har vi fortfarande chansen faktiskt. :-D
Haha, avd optimist :wink:
Förlorar vi idag kommer vi att tappa precis allt. Det är min spådom.
Jag har levt i förnekelse den senaste månaden men jag tror att jag har tagit mitt förnuft till fånga och gett upp hoppet om en plats i elitserien. Kan vi inte slå Rögle på hemmaplan så känns alla andra matcher rätt hopplösa.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Av hälsoskäl låtsas jag inte om den här matchen och går direkt på whiskeyn istället. Hörs imorrn!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Jockmaniac skrev:Av hälsoskäl låtsas jag inte om den här matchen och går direkt på whiskeyn istället. Hörs imorrn!
Det gör du nog fan rätt i. Själv fick jag inse att jag druckit färdigt i höstas, men satan så jag saknar alkohol dagar som idag. Bra jävla bedövningsmedel.

Challe.. Hjälp oss. Det är fan bara du som kan få nötterna på isen att visa hjärta. Alternativt plocka ner tröja #2 från Hovets tak och bänka hela laget. Wesslau och Berglund mot Karlskoga.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Jockmaniac skrev:Av hälsoskäl låtsas jag inte om den här matchen och går direkt på whiskeyn istället. Hörs imorrn!
Bra inställning. Jag delar den. Har dock sjunkigt lägre än dig under denna säsong och har precis stålsatt mig med annat.

Livsglassaren Lidingö DIF Sep 2011: Louis Roederer Cristal
Pundarvraket Lidingö DIF Mars 2012: Sexa Thinner & en bomullstrasa

Livsutvecklingen har varit spektakulär. Tack DIF!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jag trodde aldrig vi skulle spela mot ett lag som kommer från en håla som Karlskoga...
i
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

"Det är knappast de mesta mästarna vi ska möta i morgon, utan det är ett gäng som kört ner Djurgården i skiten" - Karlskogas tränare

Ehhhh? Jag tar det nästan som en komplimang.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Tonight we play in hell! Även om de är (bör vara?) klasser sämre så är det fortfarande ett av hockeysveriges starkaste hemmalag (antagligen för alla utomstående som lirar i deras arena mår illa av inavels-ångorna från publiken och inte kan fokusera på spelet).

Hur som fucking helst, det blir torsk idag OM inte spelarna kör på exakt som första 5 mot Rövle OCH håller den standarden i hela matchen.

Torsk idag så är laget mer skitnödiga än någonsin och det passar ju utmärkt för Leksand som har ett mål i livet (förrutom att köra epatraktor och gå på Prom-date med sin syster) och det är att spöa DIF.

Helvetesdagen kan börja, jag har min flaska whiskey här och kommer svepa en 12:a per mål som Karlskoga gör, dvs om vi blir utspelade så kommer jag antagligen att bli medvetslös och på så vis slippa lida, det var den bästa idé jag kunde komma på för att hantera dagens match! :?
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Lidingö DIF skrev:"Det är knappast de mesta mästarna vi ska möta i morgon, utan det är ett gäng som kört ner Djurgården i skiten" - Karlskogas tränare

Kanske den bästa sammanfattningen av vår situation just nu
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Lidingö DIF skrev:"Det är knappast de mesta mästarna vi ska möta i morgon, utan det är ett gäng som kört ner Djurgården i skiten" - Karlskogas tränare

Tänkte precis likadant, den meningen stämmer till 100%
clowns to the left of me, jokers to the right
Rabben

Inlägg av Rabben »

reservjesus skrev:

Tänkte precis likadant, den meningen stämmer till 100%
då är det också en gnagare som säger det...
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Ska inte heller se skiten p.g.a. att jag helt enkelt inte orkar bli förbannad längre. Efter 56 spelade tävlingsmatcher under säsongen så vet vi ju redan med all onskvärd tydlighet vad det här pissgänget går för, och att man till råga på allt dessutom skall spela på bortaplan i eftermiddag - där vi inte tagit en enda trepoängare sedan eldkvarn brann - ja, då får det tamejfan vara nog som det är...

Avd: Bitter
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Visa HJÄRTA djurgården.....Behöver inte skriva nå mycket mer än det.
Skriv svar