Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag kan tänka mig Challe i båset, mest för att ingenting har funkat hittills så whatever liksom. Och passande rutin har han ju osv.

Men det jag hoppas mest på är att vi får igång vårt målskytte ordentligt. Får vi det kommer vi klara oss med god marginal, får vi inte det så blir det en helvetesmånad. Det här tror jag inte någon coach i världen hinner fixa till utan här får man helt enkelt hoppas på att grabbarna börjar hitta nätet...
Användarvisningsbild
ozzle
Säsongskort: Ja

Inlägg av ozzle »

SkönaDjurgårn skrev:Jag kan tänka mig Challe i båset, mest för att ingenting har funkat hittills så whatever liksom. Och passande rutin har han ju osv.

Men det jag hoppas mest på är att vi får igång vårt målskytte ordentligt. Får vi det kommer vi klara oss med god marginal, får vi inte det så blir det en helvetesmånad. Det här tror jag inte någon coach i världen hinner fixa till utan här får man helt enkelt hoppas på att grabbarna börjar hitta nätet...
Precis, det enda Challe bidrar med är hjärta,rutin och erfarenhet av kvalserien.

Det är nu vi supportrar får kliva fram ytterliggare en gång för att leda laget.

Lycka till i kvalet pojkar. Alltid oavsett!

Är fortfarande i chocktillstånd vilket förklarar nog varför jag sitter uppe vid den här tiden när jag har skola imorgon.
Allsvenskan blir det vi gör den till.
hocki

Inlägg av hocki »

sthlm19 skrev:
Durden skrev:
Glory1 skrev:Någon som vet när hela schemat är klart? Alltså när man vet vilka motståndare man möter varje datum
Ska tydligen dyka upp imorgon runt 14:00.
Det har bara spelats två omgångar i förkvalet.

Det spelar ingen roll. De lottar efter en särskild nyckel och gör bra modifieringar beroende på poliskrav, säkerhetskrav etc. Det kommer alltså bli ett schema där det ståt "playofflag" på ena platsen.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Nej fan. Jag tänker sluta vara bitter och se det positivt. Det finns fördelar med kvalserien:
  • Pengar rullar in.
  • Vi får en chans den här säsongen att faktiskt dominera.
  • Säsongen är inte slut i början av mars.
  • Challe får möjlighet att på plats bilda sig en uppfattning om vilka spelare som ska få stanna till nästa säsong. ( Challe kommer stå i båset i kvalserien.)
  • Publikfester mot Leksand.
i
Donkels

Inlägg av Donkels »

isolerad skrev:Nej fan. Jag tänker sluta vara bitter och se det positivt. Det finns fördelar med kvalserien:
  • Pengar rullar in.
  • Vi får en chans den här säsongen att faktiskt dominera.
  • Säsongen är inte slut i början av mars.
  • Challe får möjlighet att på plats bilda sig en uppfattning om vilka spelare som ska få stanna till nästa säsong. ( Challe kommer stå i båset i kvalserien.)
  • Publikfester mot Leksand.
Absolut så måste vi tänka men framförallt måste spelarna börja känna så också
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så, ännu en dag (var tveksam igår, om det skulle komma en till)
Men då fortsätter vi denna dödsuppskjutande aktivitet lallad livet.
Gräver man djupt, går det att hitta några spår av ljus i detta kompakta mörker?

Vi kommer dra in lite extra pengar.
Sedan hade en 9-10 plats förmodligen bara setts som en smärre missräkning men egentligen helt ok slutsummering av säsongen med tanke på den sits laget satt sig i sedan januari månad.
KS blir svårare att snacka bort, det är ett genuint gigantiskt IG på det.
”Några” borde ta sitt ansvar & avlägsna sig sakta bakåt (krypande) & aldrig mer komma tillbaka.
Både inom ledningen & ett gäng vilsna själlösa individer ute på isen.

Men först återstår det sportsliga dilemmat.
Detta uslaste av lag DIF måste alltså vinna 7-8 matcher av 10, hur fan ska det gå till? :shock:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

det gör det inte.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Varför lägger man inte några matcher i globen? Främst mot Leksand. Dom extra 100 000 kan ju vara tungan på vågen i allsvenskan nästa säsong alt lösa ut våra ssk:are.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Partytåget rullar vidare...
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Lee Harvey Oswald skrev:Detta uslaste av lag DIF måste alltså vinna 7-8 matcher av 10, hur fan ska det gå till? :shock:
...enkelt uttryckt, även om det inte är hugget i sten (Växjö vann 7 ifjol, för MoDo räckte det med 5): hamnar man på plats 11 efter 55 omgångar - fast det var på håret - så har man inte förtjänat bättre, och på samma sätt, tar man som ES-lag inte en av 2 topplaceringar har man inte förtjänat bättre. Vi (fan vad tjatigt) ÄR helt klart EGENTLIGEN bättre än resten, på pappret, men det spelas ytterst få matcher på pappret. Jag tror personligen att om bara laget förskonas från den panik som rådde i vintras samt kan få upp målfabrikationen en aning så skall det gå vägen, sen hoppas man ju såklart på en bra inledning på serien.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Jag hoppas varenda jävel står upp för DIF i detta läge! Med eller utan Challe och vilka vi än får möta. Jag hoppas det också blir uppslutning på bortaplan. Kvalserien går in i de första omgångarna av Allsvenskan, bl.a krockar det med bortapremiären i Borås. Men jag hoppas att vi djurgårdare som älskar båda sporterna väljer att stötta DIF hockey så mycket det går i detta prekära läge.

Alltid - Oavsett Djurgårn tills jag dör!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

FET jävla skandal att vi återigen måste avsluta en serie på bortaplan.
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Erik I skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Detta uslaste av lag DIF måste alltså vinna 7-8 matcher av 10, hur fan ska det gå till? :shock:
...enkelt uttryckt, även om det inte är hugget i sten (Växjö vann 7 ifjol, för MoDo räckte det med 5): hamnar man på plats 11 efter 55 omgångar - fast det var på håret - så har man inte förtjänat bättre, och på samma sätt, tar man som ES-lag inte en av 2 topplaceringar har man inte förtjänat bättre.
Vi (fan vad tjatigt) ÄR helt klart EGENTLIGEN bättre än resten, på pappret,men det spelas ytterst få matcher på pappret. Jag tror personligen att om bara laget förskonas från den panik som rådde i vintras samt kan få upp målfabrikationen en aning så skall det gå vägen, sen hoppas man ju såklart på en bra inledning på serien.

Har aldrig påstått att DIF:s "avancemang" till KS inte är rättvist, snarare tvärtom.

Sedan håller jag inte alls med om att vi är bättre på pappret än övriga lag runt strecket.
Endast TIK är sämre, resten av lagen har klart mer spetskompetens än DIF.
LHC ska inte behöva komma 10:a, dom har spelat en väldigt mycket bättre hockey än DIF i det sista otroligt avgörande matcherna.
Växjö har skickliga forwards & är ett väldigt skridskostarkt lag.
Modo har även dom en grym offensiv, klasskillnad mot oss.
Tror snarare det kanske är aik:s plats vi "fick ärva", den 11:e.
solna har ett otroligt mediokert lag men har till skillnad mot DIF en väldigt hög moral & "jobba-tillsammans-känsla" i laget.

Så kombinationen, ett svalt engagemang & en obefintlig offensiv är inte mycket att luta sig mot i en Kvalserie.
Finns inget att vinna här, bara massor att förlora & gissa om DIF vet om det...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Erik I skrev:
...enkelt uttryckt, även om det inte är hugget i sten (Växjö vann 7 ifjol, för MoDo räckte det med 5): hamnar man på plats 11 efter 55 omgångar - fast det var på håret - så har man inte förtjänat bättre, och på samma sätt, tar man som ES-lag inte en av 2 topplaceringar har man inte förtjänat bättre.
Vi (fan vad tjatigt) ÄR helt klart EGENTLIGEN bättre än resten, på pappret,men det spelas ytterst få matcher på pappret. Jag tror personligen att om bara laget förskonas från den panik som rådde i vintras samt kan få upp målfabrikationen en aning så skall det gå vägen, sen hoppas man ju såklart på en bra inledning på serien.

Har aldrig påstått att DIF:s "avancemang" till KS inte är rättvist, snarare tvärtom.

Sedan håller jag inte alls med om att vi är bättre på pappret än övriga lag runt strecket.
Endast TIK är sämre, resten av lagen har klart mer spetskompetens än DIF.
LHC ska inte behöva komma 10:a, dom har spelat en väldigt mycket bättre hockey än DIF i det sista otroligt avgörande matcherna.
Växjö har skickliga forwards & är ett väldigt skridskostarkt lag.
Modo har även dom en grym offensiv, klasskillnad mot oss.
Tror snarare det kanske är aik:s plats vi "fick ärva", den 11:e.
solna har ett otroligt mediokert lag men har till skillnad mot DIF en väldigt hög moral & "jobba-tillsammans-känsla" i laget.

Så kombinationen, ett svalt engagemang & en obefintlig offensiv är inte mycket att luta sig mot i en Kvalserie.
Finns inget att vinna här, bara massor att förlora & gissa om DIF vet om det...
Nu tror ju jag att Erik syftade på att vi var bättre på pappret än övriga Kvalserielag (DIF = kvalserielag. Har fortfarande inte förstått det). Men det är helt oväsentligt i en stekande het Kvalserie...

Jag är bara så jävla besviken på den här säsongen...ödet har pissat oss fans rakt i fejan. Jävla satans förbannade skit. Vilken skitförening det här är med en ledning som gjort alla generalfel man kan på bara två säsonger. Helt magiskt att man lyckats så bra med att köra ner Stockholms Stolthet rakt ner i fördärvet.

Nu följer en skärseld som kommer göra ont att följa.
Användarvisningsbild
minalman

Kvalserien 11/12

Inlägg av minalman »

Jag tycker vi hyr Globen och visar hemmamatchen mot Leksand på storbildsskärm för dyrt betalande bönder. Matchen går på Hovet förstås med minimal bortaklack.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar