Om alla kort inte spelas som dom ska ikväll så är jag mest orolig över att Luleå går på halvfart och Växjö går mot 3p vilket i sin tur tvingar Modo att plocka målvakt vid likaresultat och bjuder där med Linköping på kontraktet.
HV71 vinner givetvis. Men det gör även Modo, så vi kan vara lugna. Ännu en säsong där vi hamnar bättre till i tabellen än vi förtjänar, vilket förvisso är underbart!
Satt igår och tittade på final 1 från 2010. Det går inte att säga det för många gånger - herregud vilken back vi hade i Ragge. Snabbt till puck, bra tramp ut ur situationerna, aldrig fastcheckad, stenhårda crosscheckingar och slashingar på motståndare, står upp för Wesslau i alla lägen, hårt snabbt förstapass till forward i fart. En jävla inställning, och ett fightingface av sällan skådat slag. Dessutom följde han med upp i anfallen, utan att defensiven blev lidande. Ragge var fan den idealiske hockeybacken.
Mäklaren skrev:Satt igår och tittade på final 1 från 2010. Det går inte att säga det för många gånger - herregud vilken back vi hade i Ragge. Snabbt till puck, bra tramp ut ur situationerna, aldrig fastcheckad, stenhårda crosscheckingar och slashingar på motståndare, står upp för Wesslau i alla lägen, hårt snabbt förstapass till forward i fart. En jävla inställning, och ett fightingface av sällan skådat slag. Dessutom följde han med upp i anfallen, utan att defensiven blev lidande. Ragge var fan den idealiske hockeybacken.
Lägg därtill att han hade en allvarlig axelskada under den aktuella tidpunkten, inte sant?
Glöm säsongen nu. Skit i allt som varit. Det gäller bara att kriga på isen idag och ta tre poäng. Vi har en fördel i och med att det är sista matchen för oss (om det inte blir kval), det ska inte sparas på någonting! Gå in och täck puck för helvete, stör Hv-backar, tacklas som aldrig förr, skjut!
Gå all in så vinner vi det här och glömmer den här jävla skitsäsongen!
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
SkönaDjurgårn skrev:Känslan när LHC gör 0-1 och 0-2 och vi kämpar som djur utan att skapa en enda målchans...
Nu ska vi väl ändå inte måla fan på väggen! Enligt Micke J så har vi ju "många målskyttar i laget", så det ska nog inte vara någon fara...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
SkönaDjurgårn skrev:Känslan när LHC gör 0-1 och 0-2 och vi kämpar som djur utan att skapa en enda målchans...
Jaaa....usch. Får hoppas att MoDo håller nerverna i schack och verkligen går all-in mot LHC, då skall de vinna. Jag är dock oerhört oroad över det här.
Folk verkar tro att Modo köra över LHC enkelt, själv tror jag mycket väl att LHC kan vinna där uppe eller åtminstone kriga till sig 1-2 poäng. Känns definitivt mer sannolikt att LHC vinner mot MoDo än att vi vinner mot HV71, det är min sammanfattning.
Stulle skrev:Om alla kort inte spelas som dom ska ikväll så är jag mest orolig över att Luleå går på halvfart och Växjö går mot 3p vilket i sin tur tvingar Modo att plocka målvakt vid likaresultat och bjuder där med Linköping på kontraktet.
Är det ingen som har tänkt på att det kanske kan löna sig att plocka keepern? Ibland gör det ju det...
Det vore bra om vår match blir lite försenad, så vi har
ett resultat att gå på. Vem vet brandlarmet kan ju dra igång.
Såg ju vad som hände i kvarten förra året uppe i lule.
Bara ett litet tips till er som ska dit.