Skulle du gå på matcher vid spel i Allsvenskan?
Re: Skulle du gå på matcher vid spel i Allsvenskan?
Jag var med förra gången, alltså för 30 år sedan. Vi var 3 killar som faktiskt köpte vårt första säsongskort i samband med degraderingen.
Under tiden i div 1 snittade hemmamatcherna ca 2 000.
Det är nu, "i denna svåra stund", som man vet vilka som är ens goda vänner och vilka som bara vill vara med när allt är bra.
Kan vi få hyggliga publiksiffror i AS så kan sejouren där bli kort. Annars kan det ta tid. Vi förlorar 30 millar per säsong i AS i TV pengar. Utöver det så blir det lägre publikintäkter, färre DIF prylar som säljs och sponsorerna vill inte betala lika mycket. (Gissar att vi pratar 45 millar lägre intäkter). Den nya styrelsen måste skära massor med kostnader.
Dock är ljuset i tunneln att andra lag faktiskt fixat detta. Gnaget är ett väldigt bra exempel på hur en långsiktighet kan ge ett stabilt ES lag (det sved att skriva).
Det är nu, "i denna svåra stund", som man vet vilka som är ens goda vänner och vilka som bara vill vara med när allt är bra.
Kan vi få hyggliga publiksiffror i AS så kan sejouren där bli kort. Annars kan det ta tid. Vi förlorar 30 millar per säsong i AS i TV pengar. Utöver det så blir det lägre publikintäkter, färre DIF prylar som säljs och sponsorerna vill inte betala lika mycket. (Gissar att vi pratar 45 millar lägre intäkter). Den nya styrelsen måste skära massor med kostnader.
Dock är ljuset i tunneln att andra lag faktiskt fixat detta. Gnaget är ett väldigt bra exempel på hur en långsiktighet kan ge ett stabilt ES lag (det sved att skriva).
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Gnaget är ett väldigt bra exempel på det mesta nu tyvärr.Nissehult skrev:Jag var med förra gången, alltså för 30 år sedan. Vi var 3 killar som faktiskt köpte vårt första säsongskort i samband med degraderingen.
Kan vi få hyggliga publiksiffror i AS så kan sejouren där bli kort. Annars kan det ta tid. Vi förlorar 30 millar per säsong i AS i TV pengar. Utöver det så blir det lägre
publikintäkter, färre DIF prylar som säljs och sponsorerna vill inte betala lika mycket. (Gissar att vi pratar 45 millar lägre intäkter). Den nya styrelsen måste skära massor med kostnader.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Lee Harvey Oswald
Skulle snarare säga att gnaget är ett stort undantag (tog förvisso 10år)BaronVonDif skrev:Gnaget är ett väldigt bra exempel på det mesta nu tyvärr.Nissehult skrev:Jag var med förra gången, alltså för 30 år sedan. Vi var 3 killar som faktiskt köpte vårt första säsongskort i samband med degraderingen.
Kan vi få hyggliga publiksiffror i AS så kan sejouren där bli kort. Annars kan det ta tid. Vi förlorar 30 millar per säsong i AS i TV pengar. Utöver det så blir det lägre
publikintäkter, färre DIF prylar som säljs och sponsorerna vill inte betala lika mycket. (Gissar att vi pratar 45 millar lägre intäkter). Den nya styrelsen måste skära massor med kostnader.
Åker du ur är du stekt ....Punkt!
För Saik tog det 18år
Björklöven, MIF & Leksand vet hur det är att bara vara nära
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:Skulle snarare säga att gnaget är ett stort undantag (tog förvisso 10år)BaronVonDif skrev:Gnaget är ett väldigt bra exempel på det mesta nu tyvärr.Nissehult skrev:Jag var med förra gången, alltså för 30 år sedan. Vi var 3 killar som faktiskt köpte vårt första säsongskort i samband med degraderingen.
Åker du ur är du stekt ....Punkt!
För Saik tog det 18år
Björklöven, MIF & Leksand vet hur det är att bara vara nära
Fast både Saik och Björklöven har ju konkat efter de åkte ur.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Hmm...fast vi åkte ju aldrig ur då, vi kvalade oss kvar. Vi åkte däremot ur -76/-77 om jag inte minns fel.Nissehult skrev:Jag var med förra gången, alltså för 30 år sedan. Vi var 3 killar som faktiskt köpte vårt första säsongskort i samband med degraderingen.
"Hmm...fast vi åkte ju aldrig ur då, vi kvalade oss kvar. Vi åkte däremot ur -76/-77 om jag inte minns fel"
Tror du har rätt med årtalen, och det var den säsongen jag hade nöjet att se mycket div 1 hockey. Blev en del bortamatcher också. Avstånden var inte så långa till en hel del lag.
30 är alltså 36 år.
Oavsett, som någon skrev tidigare, att ta sig tillbaka har många försökt men inte lyckats. Skulle det bli degradering så måste man nog ge DIF ett antal år att ta sig tillbaka. Magkänslan är att första året, om man tar sig till kvalserien, är det minst jobbiga. Blir man kvar i AS så kan det ta hur lång tid som helst.
Tror du har rätt med årtalen, och det var den säsongen jag hade nöjet att se mycket div 1 hockey. Blev en del bortamatcher också. Avstånden var inte så långa till en hel del lag.
30 är alltså 36 år.
Oavsett, som någon skrev tidigare, att ta sig tillbaka har många försökt men inte lyckats. Skulle det bli degradering så måste man nog ge DIF ett antal år att ta sig tillbaka. Magkänslan är att första året, om man tar sig till kvalserien, är det minst jobbiga. Blir man kvar i AS så kan det ta hur lång tid som helst.
-
Jag skulle inte gå på alls många matcher i allsvenskan, möjligen 2-3 stycken eller några till om det är tajt på slutet för att komma till kvalserien. Det hänger inte främst på att hockeyn blir sämre utan att allsvenskan känns helt iskall med tråkiga motståndarlag och en serie där placeringen inte ger oss något alls mer än att komma till kvalserien. En 52 omgångar lång transportsträcka.
Däremot skulle jag se alla matcher i en Kvalserie.
Re: Re: Skulle du gå på matcher vid spel i Allsvenskan?
Jag går aldrig till hovet för att se motståndarlaget. För mig kvittar det om vi möter brynäs eller asplöven. Det är samma skitgäng som ska få på käften. Jag själv måste köpa ett säsongskort för jag inte har något val. Jag måste se alla matcher annars blir jag galen. Förr jobbade jag ofta kväll och det var hemskt. Dock respekterar jag din åsikt och alla andras åsikt.jensa öhling skrev:Jag skulle inte gå på alls många matcher i allsvenskan, möjligen 2-3 stycken eller några till om det är tajt på slutet för att komma till kvalserien. Det hänger inte främst på att hockeyn blir sämre utan att allsvenskan känns helt iskall med tråkiga motståndarlag och en serie där placeringen inte ger oss något alls mer än att komma till kvalserien. En 52 omgångar lång transportsträcka.
Re: Re: Skulle du gå på matcher vid spel i Allsvenskan?
[/quote]Struten skrev: Sedan har jag alltid varit lite av den typen att jag älskar känslan av när dom som verkligen är DIF är där och ser matchen och inte medgångare.
Ungefär som när det är 5-6k på stadion och det är bättre drag än när det är runt 10..
De riktiga supporterna vet känslan att vinna och framförallt förlora, det är det som är den stora skillnaden och stämningen kommer därefter.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Någon skrev i en annan tråd att DIF, vid degradering, borde sälja årskort på 2 år. Vinsten jag får som köpare är att jag betalar ett lägre pris, även fast vi skulle gå upp i ES direkt efter första året. Vinsten DIF får,förutom mer publik i AS, är att man kan få in kapital till första året i AS. Jag är helt på och hoppas att vi skulle vara etrt gäng trogna som skulle haka på detta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Inte dumt alls. Jag skulle definitivt stödja det.Tessan skrev:Någon skrev i en annan tråd att DIF, vid degradering, borde sälja årskort på 2 år. Vinsten jag får som köpare är att jag betalar ett lägre pris, även fast vi skulle gå upp i ES direkt efter första året. Vinsten DIF får,förutom mer publik i AS, är att man kan få in kapital till första året i AS. Jag är helt på och hoppas att vi skulle vara etrt gäng trogna som skulle haka på detta.
Avskaffa tre mot tre.
Tessan skrev:Någon skrev i en annan tråd att DIF, vid degradering, borde sälja årskort på 2 år. Vinsten jag får som köpare är att jag betalar ett lägre pris, även fast vi skulle gå upp i ES direkt efter första året. Vinsten DIF får,förutom mer publik i AS, är att man kan få in kapital till första året i AS. Jag är helt på och hoppas att vi skulle vara etrt gäng trogna som skulle haka på detta.
Känns lite som Lex.Redhawks här. Kapital är den säkraste källan till framgång i AS...eller inte.
Att kränga biljetter för framtida år och i förskott utnyttja det extra cashflow som detta innebär är ett extremt risktagande, det för i runda slängar 10 extra mille att nyttja. Snittpris 3500 och ca 3000 sålda kort (rätt högt i AS kan jag tänka mig).
Nja det där lär det inte bli något av men DIF´s styrelse har iof överraskat förr så varför inte igen.
gå på matcher i Allsvenskan, beror helt på vad biljettpriserna blir, pröjsa 260-300 spänn för 1 biljett (ca 600 ex extra om man bjuder med tjejen) för att se ex DIF-Borås, DIF-Almtuna, DIF-Övrigt skitgäng från nån jävla håla, NO FUCKING WAY, det är för dyrt
Skulle du gå på matcher vid spel i Allsvenskan?
Men det där är ju priset för DIF i ES, det sjunker ju om vi åker ner.Rabben skrev:gå på matcher i Allsvenskan, beror helt på vad biljettpriserna blir, pröjsa 260-300 spänn för 1 biljett (ca 600 ex extra om man bjuder med tjejen) för att se ex DIF-Borås, DIF-Almtuna, DIF-Övrigt skitgäng från nån jävla håla, NO FUCKING WAY, det är för dyrt
Köp säsongskort annars?
Har dom inte gemensamt pris så alla as lag ska ha ungefär samma?JohanPez skrev:Men det där är ju priset för DIF i ES, det sjunker ju om vi åker ner.Rabben skrev:gå på matcher i Allsvenskan, beror helt på vad biljettpriserna blir, pröjsa 260-300 spänn för 1 biljett (ca 600 ex extra om man bjuder med tjejen) för att se ex DIF-Borås, DIF-Almtuna, DIF-Övrigt skitgäng från nån jävla håla, NO FUCKING WAY, det är för dyrt
Köp säsongskort annars?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.