Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5

Inlägg av crike »

Brukar inte vara så negativ inför matcherna men jag ser faktiskt inte fram emot dagens derby för fem öre. Skulle helst av allt bara vilja somna in nu och vakna imorgon med rubriken "DIF körde över aik" framför mig. Kommer inte se matchen på plats och vet inte ens om jag pallar att se på tv eller lyssna på radio. Med största sannolikhet kommer man bara bli förbannad ändå.

All negativitet åt sidan så hoppas jag självklart att dagens matcher går med oss lika mycket som tisdagens gick emot. Matchen Växjö-LHC är jag duktigt kluven gällande vilket resultat jag vill se. Kan man hoppas att båda lagens fans missköter sig så att dom blir av med poäng?
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Bergan skrev:
så jag får sitta tyst och stilla om DIF gör mål.
Haha det här sammanfattar DIF's säsong så fantastiskt väl. Vi luttrade fans går in i en match med känslan att vi kanske gör mål...
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

Brodin spelar ikväll enligt Tomas Ros på twitter!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Behövs inga högre studieskulder för att lista ut vem som har mest press på sig ikväll.
aik har som vanligt allt att vinna & DIF precis tvärt om, torsk här & fel resultat i övriga matcher så är det helt stekt.
Känns förvånansvärt lugnt ändå, eller rättare sagt jag känner ingenting.
Lite som i slutet av de flesta DIF-matcher denna säsong, då det redan är kört & inte ens värt att bli nervös längre

Någon jämförde tidigare DIF & aik som ungefär jämnbördiga lag = man befinner sig i princip i samma skitsituation.
Personligen ser jag bara två likheter, bra målvakter & uselt försvarsspel, sedan hittar jag bara olikheter mellan storebror & "den lilla CP-brorsan" från Solna.

aik ligger där man förväntas ligga i tabellen, dvs ingen större panik i leden.
Man spelar ett spel ungefär som förväntat,
Man har inga stjärnspelare som underpresterar eller några problem på coachsidan.
Man har rimliga lönekostnader (om jag minns rätt),
Man har förmodligen inte budgeterat för en kvartsfinal.

Tar man motsatsen till dessa "små detaljer" så har vi DIF:s verklighet där precis ingenting fungerat hittills på nåt plan överhuvudtaget

DIF-aik 0-1
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

Vet inte om detta nämnts men Printz missar derbyt enligt blajan. Eriksson borta sen tidigare och Honken är osäker.

sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

David1891 skrev:Vet inte om detta nämnts men Printz missar derbyt enligt blajan. Eriksson borta sen tidigare och Honken är osäker.

Helt otroligt. Sinnesjukt alltså. Vafan!

Vilken episk jävla skitsäsong detta är. Slutar det aldrig?
Senast redigerad av sensei den 2012-02-16 13:42:42, redigerad totalt 1 gånger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev: DIF-aik 0-1
Haha, tagisk sanning och komik på samma gång.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

sensei skrev:
David1891 skrev:Vet inte om detta nämnts men Printz missar derbyt enligt blajan. Eriksson borta sen tidigare och Honken är osäker.

Återigen otroligt dålig information från Djurgårdshåll. Har inte läst en enda text någonstans (tror inte jag missat någon) där det står varför Tim kastade in handduken mot fisklunda och vad det är för skada det handlar om.
Personligen tycker jag det är kul med intervjuer m.m. men främst vill jag veta vad som händer i och omkring laget.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Behövs inga högre studieskulder för att lista ut vem som har mest press på sig ikväll.
aik har som vanligt allt att vinna & DIF precis tvärt om, torsk här & fel resultat i övriga matcher så är det helt stekt.
Känns förvånansvärt lugnt ändå, eller rättare sagt jag känner ingenting.
Lite som i slutet av de flesta DIF-matcher denna säsong, då det redan är kört & inte ens värt att bli nervös längre

Någon jämförde tidigare DIF & aik som ungefär jämnbördiga lag = man befinner sig i princip i samma skitsituation.
Personligen ser jag bara två likheter, bra målvakter & uselt försvarsspel, sedan hittar jag bara olikheter mellan storebror & "den lilla CP-brorsan" från Solna.

aik ligger där man förväntas ligga i tabellen, dvs ingen större panik i leden.
Man spelar ett spel ungefär som förväntat,
Man har inga stjärnspelare som underpresterar eller några problem på coachsidan.
Man har rimliga lönekostnader (om jag minns rätt),
Man har förmodligen inte budgeterat för en kvartsfinal.

Tar man motsatsen till dessa "små detaljer" så har vi DIF:s verklighet där precis ingenting fungerat hittills på nåt plan överhuvudtaget

DIF-aik 0-1
Det var nog mig du syftade på men misstolkade det hela; jag påstod att Aik's spel i det stora hela håller en likvärdig nivå som Djurgården. Förstår inte hur man på fullaste allvar kan tycka att det Solna presterat varit så mycket bättre. De lever på sin fantom-målvakt, har en ganska smal spets framåt. Inte tillräcklig bredd någonstans i laget. De har dock en något större jämnhet totalt sett, även fast de pendlar fruktansvärt mycket upp & ner under matcherna. Största skillnaden är att de vågar betydligt mer, framförallt på bortaplan.

Att vi Djurgården har enormt mycket större press på sig är ju så uppenbart att det inte behöver nämnas. Att vi så klart med all rätt har högre krav att ställa på vårt lag jämfört med dem är ju också helt i sin ordning.
Användarvisningsbild
David1891

Re: Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Der

Inlägg av David1891 »

crike skrev:
sensei skrev:

Återigen otroligt dålig information från Djurgårdshåll. Har inte läst en enda text någonstans (tror inte jag missat någon) där det står varför Tim kastade in handduken mot fisklunda och vad det är för skada det handlar om.
Personligen tycker jag det är kul med intervjuer m.m. men främst vill jag veta vad som händer i och omkring laget.
Han ska tydligen vara magsjuk har jag läst nånstans.. Bara hoppas Brodin är helt återställd och att Honken kan spela.

Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Edin skrev:
Sjöwall skrev:Satte 250 kr på AIK nu. Lättförtjänta pengar.
Tycker du inte att det känns jävligt smutsigt att (eventuellt) vinna pengar på Djurgårdens olycka, särskilt mot Gnaget?

För mig känns det ungefär som att sälja sin morsa...
Vad gör man inte för en sjuttis! :)
Användarvisningsbild
crike

Re: Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Der

Inlägg av crike »

David1891 skrev:
crike skrev:
sensei skrev:

Han ska tydligen vara magsjuk har jag läst nånstans.. Bara hoppas Brodin är helt återställd och att Honken kan spela.

Tack. Var väl därför han utgick då.
Bergan

Inlägg av Bergan »

-daniel- skrev:
Bergan skrev:
så jag får sitta tyst och stilla om DIF gör mål.
Haha det här sammanfattar DIF's säsong så fantastiskt väl. Vi luttrade fans går in i en match med känslan att vi kanske gör mål...
Mod nu, Daniel. Häng inte upp dig på små felskrivningar från min sida. När DIF gör mål menade jag självfallet. 3-1 blir det, kom ihåg var du läste det först.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tror de känner efter för mycket. Kan man spela hundratals matcher i sträck i NHL borde man kunna göra en hel säsong här också. Fattar inte hur vi kan ha så mycket sjukdomar och skador. Ett jävla skämt är vad det är. En gång har det gynnat oss och det var när hela sirapsflaskan var borta, då blev det klang- och jubelföreställning på Hovet!

Idag vinner vi dock. 4-2 och jag är helt jävla ****säker!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
Det var nog mig du syftade på men misstolkade det hela; jag påstod att Aik's spel i det stora hela håller en likvärdig nivå som Djurgården.
Förstår inte hur man på fullaste allvar kan tycka att det Solna presterat varit

Så mycket bättre.

De lever på sin fantom-målvakt, har en ganska smal spets framåt. Inte tillräcklig bredd någonstans i laget. De har dock en något större jämnhet totalt sett, även fast de pendlar fruktansvärt mycket upp & ner under matcherna. Största skillnaden är att de vågar betydligt mer, framförallt på bortaplan.

Att vi Djurgården har enormt mycket större press på sig är ju så uppenbart att det inte behöver nämnas. Att vi så klart med all rätt har högre krav att ställa på vårt lag jämfört med dem är ju också helt i sin ordning.
Tjah...
-Så mycket bättre eller -Det blir bättre är bara en fråga om smak, man får fråga tanten där hemma helt enkelt vilket som är bäst, om man är osäker.
Annars är väl -Fuskbyggarna programmet med mest DIF-anknytning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar