Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Challe Berglund

Inlägg av Donkels »

För mig finns det inget att diskutera. Jag anser att han är lika "naiv" som snurrbollen från Skellefteå när det gäller att matcha laget därför tycker jag att det ska ske en förändring. Mitt förslag är att lyfta upp Hans Särkijärvi från J-20 som huvudansvarig så kan Challe koncentrera sig på att scouta spelare i en renodlad roll som manager
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Kan man inte ta in en tränare på lockout kontrakt? :) jag håller med upp med säcken Challe har ingen som helst koll, spel idé, och bänkar fel spelare vid fel tid punkt
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Smart drag att sparka tränaren efter 5 matcher... Tror du inte det skulle påverka spelarna negativt?Varför inte låta säcken ta över och Challe hoppar in på isen och kör.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Om vi inte kan få in Dan Bylsma tycker jag att vi ska behålla Challe tills det att han fått en ärlig chans att få laget att prestera. Jag är inte orolig.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Fick höra av en spelare i truppen att det är väldigt dålig stämning i truppen, och under Mora matchen förvärrades det ytterligare. Challe få inte med sig spelarna i truppen hette det. Har även hört av en på jobbet som spelat på elitnivå att Challe är väldigt dålig tränare. Han sa till spelarna att det är fri träning imorrn ( inget konstigt med det ) men den ända som inte kom var ..... Ja just det Challe.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Stocky skrev:Fick höra av en spelare i truppen att det är väldigt dålig stämning i truppen, och under Mora matchen förvärrades det ytterligare. Challe få inte med sig spelarna i truppen hette det. Har även hört av en på jobbet som spelat på elitnivå att Challe är väldigt dålig tränare. Han sa till spelarna att det är fri träning imorrn ( inget konstigt med det ) men den ända som inte kom var ..... Ja just det Challe.
Nu är det ju inte Challe som sköter isträningen, så det där spelar ju mindre roll...
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Don66-2 skrev:
Stocky skrev:Fick höra av en spelare i truppen att det är väldigt dålig stämning i truppen, och under Mora matchen förvärrades det ytterligare. Challe få inte med sig spelarna i truppen hette det. Har även hört av en på jobbet som spelat på elitnivå att Challe är väldigt dålig tränare. Han sa till spelarna att det är fri träning imorrn ( inget konstigt med det ) men den ända som inte kom var ..... Ja just det Challe.
Nu är det ju inte Challe som sköter isträningen, så det där spelar ju mindre roll...
Nej men i det laget gjorde han det, och det säger lite om vilken grym jävla inställning han har! Inte trovärdigt att gapa på en annan människa den ska ge 100% när man själv vill göra minimalt.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Stocky skrev:
Don66-2 skrev:
Nej men i det laget gjorde han det, och det säger lite om vilken grym jävla inställning han har! Inte trovärdigt att gapa på en annan människa den ska ge 100% när man själv vill göra minimalt.
Å andra sidan så vet varken du eller jag hur det egentligen gick till, försvarar inte Challe men är allmänt allergisk mot "min kompis sa att..."-kommentarer. Känns mest som ett försök att starta nån sorts uppvigling här.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Challe har dessutom inte bara tränarrollen att fylla, han är ju som bekant sportchef också.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Don66-2 skrev:
Stocky skrev:
Don66-2 skrev:
Å andra sidan så vet varken du eller jag hur det egentligen gick till, försvarar inte Challe men är allmänt allergisk mot "min kompis sa att..."-kommentarer. Känns mest som ett försök att starta nån sorts uppvigling här.
Vet inte den ena har haft han som tränare, och vinner inget på att snacka skit om honom. Samt han berätta det här i våras redan och trodde inte det va sant att DIF skulle ta in han och undra om jag hade hört om det va sant. Han är inte Djurgårdare. Den andra som spelar idag har förälder som jobbar med en förälder till mig. Jag tyckte det va kul att Challe skulle börja och hörde till dom som var riktigt glad han kom. Men efter den hönsgården han visat upp hittills och allt man hört så är det roliga borta! Men lika bra att ge han en chans och vänta till omgång 50. Sen panikar vi som förra säsongen.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Buford skrev:Challe har dessutom inte bara tränarrollen att fylla, han är ju som bekant sportchef också.
Ja han ska hålla sig till sportchef det har han gjort bra enligt mig.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Att det skulle vara dålig stämning låter helt otroligt. Vad är det som händer med män nu för tiden? Dålig stämning passar bättre i kärringsammanhang där det viskas och snackas skit om allt och alla.

Stämmer det får spelarna fan i mig ta tag i det och skapa en miljö där de levererar. Vi betalar för att se ett lag, och vi betalar dem för att vinna och ta oss upp till eliten. Vill spelarna hellre sitta och sura, så säg upp er och stick.

Att det är för tidigt att överväga ny head coach är helt uppenbart av den enkla anledningen att en ledare måste få rimlig tid på sig att skapa ett lag han tror på. Om DIF gör sig kända för att inte ha tålamod, så kan vi drömma om att hitta bra ledare i framtiden. Ingen kommer vilja komma hit.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sådana här "det är dålig stämning"-rykten verkar alltid uppstå så fort det går dåligt. I fallet med Hardy Nilsson valde jag att tro på det för jag hörde det från flera olika håll som jag personligen litar på, men det här känns "sådär".
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Sådana här "det är dålig stämning"-rykten verkar alltid uppstå så fort det går dåligt. I fallet med Hardy Nilsson valde jag att tro på det för jag hörde det från flera olika håll som jag personligen litar på, men det här känns "sådär".
När träningarna är stängda känns det väldigt opålitligt att folk skulle sett något sånt. Verkar ju bara börja med att någon ifrågasätter om det är dålig stämning eftersom det går dåligt, och sedan rullar det igång...

Det roliga är att om det hade varit grym stämning så hade folk snackat om att spelarna inte insett allvaret, hur mycket detta betyder för fansen, hur kan de åka runt och vara glada på träningarna när de spelar så uselt bla bla..
Expert.
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Inlägg av lkpgsödra »

Det är nog mer faktorer än tränaren som skapar en "dålig stämning" (om det nu stämmer?). Kan tänka mig att t.ex. tabell läget, självförtroende och tankarna inför säsongen för att nämna få - spelar nog in väldigt mycket också. Vem som helst skulle ha ett rätt nedsatt humör med en inledning likt denna.
Skriv svar