Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Bjurre skrev:
Jockmaniac skrev:
Bjurre skrev:Plocka in Gynge
Över min döda kropp bokstavligt talat...
Anger var nått grymt hyllad Mika är det lika med Wesslau alla är ex gnagare. Gynge är fostrad i Bajen.

Och ni kan ju inte säga Gynge är dålig heller. Skulle dominera i dagens DIF.
Så utveckla gärna varför ni hatar han så!
Vad menar du med att Mika är gnagare? För att spelat ungdomshockey där? Tänk om nu.
Född till sportchef.
Jockmaniac

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jockmaniac »

Gynge är en fult äckligt fegt svin, en gnagare personifierad. Skiter i om han lyckas knorra in några puckar nu såhär. Inte den missbildade anusingången i mitt lag tack!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi värvar inte från dom. Dom värvar inte från oss. Var en helt annan sak när vi låg i olika divisioner, eller om någon spelare är i någon annan klubb emellan. Direkt emellan DIF och aik från 2010 och framåt.... Går inte.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Om han tänker nej fan jag vill inte spela i Aik och ringer JJ det går inte de heller eller?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Om man får drömma lite...

Nilsson-Engqvist-Nordgren
Tjärnqvist-Fernholm

Ölvestad-Ottosson-Nilson
Printz-Klubertanz

Brodin-Almtorp-Åberg
Pettersson-Claesson

Eriksson-Eklund-Kempe

Wesslau
Dahlberg

Tränare:
Peter Andersson
Tony Zabel

Både Robban Nilsson och Niklas Nordgren är ju egentligen bara att glömma, i alla fall till nästa säsong. Men vilken förstafemma vi skulle ha.. Kanske att Honken ska ha förlängt, men jag tycker att han har varit alldeles för dålig hittills, hoppas på en uppryckning där. Undra om N. Dahlberg är intresserad av att tävla om förstaplatsen med Wesslau, han har ju varit stekhet i Allsvenskan så här långt.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Hank the Tank kan vi nog glömma. Han drar till LHC. Luckner faktoren..

Vad sägs om Emil Lundberg från SSK? http://eliteprospects.com/player.php?player=22202

Daniel Brodin - Emil Lundberg - Ludwig Blomstrand

Hade kunnat vara en nice fjärdekedja..
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Drar Sillen till Nordamerika nästa säsong? Norman också kanske? Är Zibanejad och Åberg verkligen NHL redo?
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Kentta

Pettersson? "Känns" som om han blivit sämre i Tyskland...

Fernholm kommer inte komma hit, han är rädd för supportrarna..

Bartley kanske vore något?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Drar Sillen till Nordamerika nästa säsong? Norman också kanske? Är Zibanejad och Åberg verkligen NHL redo?
Nej, nej och nej.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Mårten_ skrev:Kentta

Pettersson? "Känns" som om han blivit sämre i Tyskland...

Fernholm kommer inte komma hit, han är rädd för supportrarna..

Bartley kanske vore något?
Varför "Känns" det som att han har blivit sämre? Okej, -1 i DEL kanske inte är mycket att hurra över, men jag tror att han skulle vara stabil i Elitserien. Ett alternativ till Pettersson skulle kunna vara Dennis Persson, men han har halvkass statistik i AHL.

Fernholm tror jag struntar i vad supportrarna tycker. Det där är väl nästan glömt av dom flesta? Tror han skulle vara perfekt i Djurgården, har riktigt bra statistik från finska ligan.

Angående Sillen och Norman så är dom helt enkelt för dåliga för att få nytt kontrakt. Känns som att dom har det lite för bekvämt här i Stockholm.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Sillen och Norman drar till partykungen (Ridderwall) i Sundsvall och gör 40+ var nästa säsong
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Kentta skrev:text
Håller helt med i allt förutom att du hellre verkar ha Kyle istället för Honken?
Håller med om att dem är båda väldigt snarlika i spelet och jag tycker att en av dem är överflödiga som det är nu. Jag tycker att sett över hela säsongen så har Honken visat mer än vad Kyle har. Kyle kanske bara hade bondröta 09/10? Jag vet inte om Kyle egentligen har några kvalitéer överhuvudtaget.
Countryn kan fimpen stå för dessutom.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Heaty skrev:
Kentta skrev:text
Håller helt med i allt förutom att du hellre verkar ha Kyle istället för Honken?
Håller med om att dem är båda väldigt snarlika i spelet och jag tycker att en av dem är överflödiga som det är nu. Jag tycker att sett över hela säsongen så har Honken visat mer än vad Kyle har. Kyle kanske bara hade bondröta 09/10? Jag vet inte om Kyle egentligen har några kvalitéer överhuvudtaget.
Countryn kan fimpen stå för dessutom.
Det är ju en billigare lösning att välja att inte förlänga med Honken än att köpa ut Kyle från hans kontrakt. Han har ju kontrakt till 12/13. Men jaa, Kyle har ju varit sämre än Honken, så det blir intressant att se hur dom löser det där. Men jag tycker faktiskt att Kyle har spelat upp sig under dom senaste matcherna. Mot cluben var han en av dom bättre, tyckte jag. Blir till att specialstudera Honken och Kyle i dom närmsta matcherna!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Bjurre skrev:Sillen och Norman drar till partykungen (Ridderwall) i Sundsvall och gör 40+ var nästa säsong
Norman har det potentialen, ser mer än gärna en förlängning med honom. Sillen har dock ingenting i den här serien att göra och kommer max bli en levererande spelare i Allsvenskan!

Luktar Ridderwall om honom lång väg... Förlängning? Bara om vi åker ur i år. Annars, nej tack!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mårten_ skrev:Hank the Tank kan vi nog glömma. Han drar till LHC. Luckner faktoren..

Vad sägs om Emil Lundberg från SSK? http://eliteprospects.com/player.php?player=22202

Daniel Brodin - Emil Lundberg - Ludwig Blomstrand

Hade kunnat vara en nice fjärdekedja..
Lundberg var väldigt nära vårat J20-lag i somras/höstas. Väldigt nära. Extremt synd att det inte blev av.

Är hank klar för LHC eller en spekulation?
Född till sportchef.
Låst