Djurgårdens IF - SAIK. 7/1, 2012
Re: Djurgårdens IF - SAIK. 7/1, 2012
Fan vad sköna 3p! Älskar Ölve! 

Skönt att vinna inför fullsatt. Tråkigt att vi spelar så jävla dåligt att man spyr ibland.
Fyfan vad viktigt!! Tack för tre poäng!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Skönt med vinst, men ännu mer tid utan att någon förändring kommer komma känns det som.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Några individuella prestationer avgör till vår fördel. Spelet i övrigt lämnar mer att önska!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- Lee Harvey Oswald
Men spara lite gnäll tills det är befogatEnbom skrev:Skönt att vinna inför fullsatt.
Tråkigt att vi spelar så jävla dåligt att man spyr ibland.

Vi möter seriens bäst fungerande & spelande lag då vi MÅSTE ta 3p, vad har du för krav?
Om vi spelat med samma noggrannhet mot Växjö hade det aldrig blivit 0-3.
En i stort sett felfri match av DIF (2-3st individuella misstag)
STORT + till domaren som inte blåste av spelet innan Ottos 3-2 mål.
99 gånger av 100 gör man det i ES, så det inte blir så "bråkigt" runt mål
Skön....t
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2012-01-07 18:27:36, redigerad totalt 5 gång.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:Varför vet man att det inte blir 3-2....
Ja, varför vet man det?

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Lee Harvey Oswald
vet inte det...Edin skrev:Lee Harvey Oswald skrev:Varför vet man att det inte blir 3-2....
Ja, varför vet man det?

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Såg och hörde inget men fy fan vad sköna och oväntade poäng. X mellan LHC och Växjö nu så är jag helt nöjd
Och så var det. STABIL insats idag, vi gjorde vad vi skulle, och liiite till. Bra försvarsspel där vi höll Skeå utanför nästan hela tiden. Jag drar en Magnutz och säger att jag var aldrig orolig. För det var jag inte!Kentta skrev:Ni vet ju hur det är med Djurgården. Dom matcherna som vi på förhand ska vinna, dom förlorar vi, och dom matcher som vi på förhand bara kan förlora, dom vinner vi. Eller ja, kanske inte vinner, men kämpar lite i alla fall.
Mycket rakare spel mot mål idag, eller ja, i alla fall i dom två inledande perioderna, därefter blev det lite sämre med det. Synd att Brodins rökare inte kunde få gå in, han skulle behöva det.
Klubertanz fortsätter att inte skjuta i PP, så jävla frustrerande..
Overall en bra match!

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Stabil match och välförtjänta 3p, vi var det bättre laget. Men SAIK såg trötta ut.
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, herregud. Man slits mellan hopp & förtvivlan med detta Djurgården. Idag var vi bra, riktigt jävla bra stundtals och vi möter ett SAIK som knappast ställde ut grillorna på isen.
Jaha, då blir det väl det gamla vanliga på tisdag då; betongskridskor, noll intresse och den fiktiva "världsmästar-kepsen" på.
Jaha, då blir det väl det gamla vanliga på tisdag då; betongskridskor, noll intresse och den fiktiva "världsmästar-kepsen" på.
Jag tycker att vi börjar lite trevande, många felpass och mycket alibihockey. Det kändes som att många bara stod och väntade på att någon annan skulle göra jobbet. Men vi jobbar oss in i matchen och efter att Sillen visat bra bollsinne så spelar vi riktigt bra.
Det vart onödigt svettigt i tredje men jag tycker att vi är det bättre laget där också. Skaik får ju givetvis mycket tryck i slutet när dom jagar kvittering, men vi står upp riktigt bra i egen zon. Det märks att Printz är tillbaka.
En enormt skön och viktig seger, helt underbart att se Jimmies glädje när slutsignalen gick.
+Otto
+Norman
+Kempe
+Honken
-Domarna
-Killarna som tyckte att det var lämpligt att sjunga om DIf Säkerhet i tredje perioden.
Det vart onödigt svettigt i tredje men jag tycker att vi är det bättre laget där också. Skaik får ju givetvis mycket tryck i slutet när dom jagar kvittering, men vi står upp riktigt bra i egen zon. Det märks att Printz är tillbaka.
En enormt skön och viktig seger, helt underbart att se Jimmies glädje när slutsignalen gick.
+Otto
+Norman
+Kempe
+Honken
-Domarna
-Killarna som tyckte att det var lämpligt att sjunga om DIf Säkerhet i tredje perioden.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Daniel942
Fast nu var det ju inte fullsatt.Enbom skrev:Skönt att vinna inför fullsatt. Tråkigt att vi spelar så jävla dåligt att man spyr ibland.
Skön vinst!
DIF!
- DIF_Soldier
Som vi brukar säga - denna match betyder noll om man inte kan börja skrapa ihop en kontinuerligt spel och vinna några consecutive games. Detta betyder noll om laget går ut som betongrövar i nästa match.
Tror inte någon av oss blir speciellt besvikna över en förlust - snarare hur vi förlorar den.
Om vi ska förlora så ska man åtminstone vara där, annars är dagens vinst ingenting att jubla över.
Håll i nu, DIF.
Tror inte någon av oss blir speciellt besvikna över en förlust - snarare hur vi förlorar den.
Om vi ska förlora så ska man åtminstone vara där, annars är dagens vinst ingenting att jubla över.
Håll i nu, DIF.
Säg den glädje som varar