JK-Dagen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JK-Dagen

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev:
Jockmaniac skrev:
Men bojkotta DIF du, så kanske vi slipper ytterligare en martyr som är så ledsen över att livet pissar just dig i ansiktet!
Hur var det nu det där med läsförståelse? :lol:

Du kan uppenbarligen inte ha förstått ett skit vad jag skrivit om ifall du tror jag skulle bojkotta Djurgården för att vissa i JK upplever att de blir illa behandlade, så jag tror jag tackar för mig i den här "diskussionen" (en död grävling hade förövrigt gett ett bättre motstånd).

Du är nog den mest lättstötte personen jag någonsin i mitt ålderstigna liv (som du förresten gärna påpekar VARJE gång vi tycker olika, börjar bli lite löjligt faktiskt. Jag kan börja fråga dig vart du har snuttefilten efter varje post men jag undviker gärna liknande plattityder) stött på, så fort någon tycker annorlunda så skiter du fullständigt på dig.

Säger bara; VÄX UPP.
Har haft många givande debatter med folk på detta forum. Sådana som givit mig kunskap, en del har jag till och med fått mig att ändra åsikt. Ingen av dem är med dig! Du har någon form av okunskap lysande rätt igenom. Lite som Mona Sahlin. Du har ideer men inga lösningar. Du har förutfattande meningar och du har uppenbara problem med personer som tycker olika. Du drar dig inte för att blanda in helt irrelevanta personliga föruttsättningar såsom ålder, bostadsposition och flera år gamla inlägg. Totalt meningslös helt enkelt! Därför gillar jag inte när du gång på gång hänvisar dina så kallade "poänger" till mina inlägg. Ett exempel:

Jag kanske skriver i klarspråk: "Fan va Otto tekade dåligt IDAG".. Du hänvisar kanske rentav i en helt annan tråd: "Jockmaniac tycker att Ottosson är en idiot som inte kan teka". Karriär inom journalistkåren för herr Daniel?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
-daniel- skrev:
Jockmaniac skrev:
Men bojkotta DIF du, så kanske vi slipper ytterligare en martyr som är så ledsen över att livet pissar just dig i ansiktet!
Hur var det nu det där med läsförståelse? :lol:

Du kan uppenbarligen inte ha förstått ett skit vad jag skrivit om ifall du tror jag skulle bojkotta Djurgården för att vissa i JK upplever att de blir illa behandlade, så jag tror jag tackar för mig i den här "diskussionen" (en död grävling hade förövrigt gett ett bättre motstånd).

Du är nog den mest lättstötte personen jag någonsin i mitt ålderstigna liv (som du förresten gärna påpekar VARJE gång vi tycker olika, börjar bli lite löjligt faktiskt. Jag kan börja fråga dig vart du har snuttefilten efter varje post men jag undviker gärna liknande plattityder) stött på, så fort någon tycker annorlunda så skiter du fullständigt på dig.

Säger bara; VÄX UPP.
Har haft många givande debatter med folk på detta forum. Sådana som givit mig kunskap, en del har jag till och med fått mig att ändra åsikt. Ingen av dem är med dig! Du har någon form av okunskap lysande rätt igenom. Lite som Mona Sahlin. Du har ideer men inga lösningar. Du har förutfattande meningar och du har uppenbara problem med personer som tycker olika. Du drar dig inte för att blanda in helt irrelevanta personliga föruttsättningar såsom ålder, bostadsposition och flera år gamla inlägg. Totalt meningslös helt enkelt!
Du är medveten om att den där beskrivningen stämmer in 110% på dig själv? :|

Eller har du sån dålig självinsikt?
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Jockmaniac skrev:Så med andra ord kommer föreningen att läggas ner på grund av den här bojkotten. Så ja, så ja!

De riktiga Djurgårdarna som älskar DIF före JK, kommer att dyka upp ändå! En lojalitet för laget före supportersnubbarna. Det är iallafall DIF som förening jag går för, inte de grupperingarna du nämner. Tänker aldrig ställa mig bakom något så fantasilöst som en bojkott. En demonstration är jag absolut öppen för däremot. Är det som det sägs, så ska gubbaskrället bort!
Ja och världen kommer gå under i samma veva...

Om JK vill bojkotta järnkaminernas dag för att de känner att det är ända sättet att få sig själva hörda ska de självklart göra det och vilken bättre dag än dagen som är deras?

Sen kommer självklart inte föreningen läggas ner men att det blir minskad publik och stämning på Hovet kan du inte förneka?

Jag själv kommer inte bojkotta något men jag respekterar JK's beslut om de som jag tidigare sa inte får något gehör från DIFhockey om problemet.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
JohanPez

JK-Dagen

Inlägg av JohanPez »

Antingen så har era PMs magiskt hamnat i JK-tråden (i så fall, webmaster, kan du fixa detta?) eller så tog ni det inte via PM som ni sa att ni skulle göra.
Var inte så stingsliga, meningen med det här forumet är ju knappast att tjafsa utan att diskutera det vi har gemensamt, med andra ord DIF med omnejd. Laget har höjt sig - gör det ni också! :)
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ta ert gnäll privat.

Så jävla tråkigt att det har blivit som det har blivit. JK-dagen är en av säsongens höjdpunkter. Det är inget derby eller slutspel, så man kan vara relativt avslappnad. Medias fokus är som vanligt på oss och det är bra drag.

Vi får väl se hur det blir i år. Det är ju inte så att man går och längtar direkt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Hela snacket med en bojkott gör mig faktiskt trött. Bojkottar Fabriken, JK, Ultras och övriga grupperingar JK-Dagen, då är det fine för mig. Det kommer att skicka tydliga signaler till DIF Hockey, när årets publikfest blir en match som alla de andra grundseriematcherna. För att det spelar ingen roll om JK går upp med uppmaningar om att folk ska bojkotta matchen, jag kommer åka till Hovet i sedvanlig ordning och sjunga så mycket som min röst tål.
Ska jag missa en match på Hovet/Globen när Djurgården spelar så ska det mycket till, och en uppmaning från JK om att folk ska stanna hemma är inte ens i närheten av att ens få mig att överväga att stanna hemma, det finns inte på världskartan att jag skulle stanna hemma pga en sådan anledning.

Att vi ska vara tysta delar av matchen, absolut, det är inget problem för min del. Men att bojkotta en match helt och hållet är inte ens aktuellt för min del, sen om andra väljer att göra det, det är då ert val, ingen tvingar någon att besöka Hovet.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Ber om ursäkt för mitt agerande att försöka diskutera med Daniel här i tråden. Ni har rätt, absolut!

Jag ger upp och ber avslutligen återigen Daniel att antingen sluta smutsa ner forumet med sitt agg mot mig och ett par till, eller fortsätta via PM om han känner att han så måste. Tack på förhand!
Salas skrev:Hela snacket med en bojkott gör mig faktiskt trött. Bojkottar Fabriken, JK, Ultras och övriga grupperingar JK-Dagen, då är det fine för mig. Det kommer att skicka tydliga signaler till DIF Hockey, när årets publikfest blir en match som alla de andra grundseriematcherna. För att det spelar ingen roll om JK går upp med uppmaningar om att folk ska bojkotta matchen, jag kommer åka till Hovet i sedvanlig ordning och sjunga så mycket som min röst tål.
Ska jag missa en match på Hovet/Globen när Djurgården spelar så ska det mycket till, och en uppmaning från JK om att folk ska stanna hemma är inte ens i närheten av att ens få mig att överväga att stanna hemma, det finns inte på världskartan att jag skulle stanna hemma pga en sådan anledning.

Att vi ska vara tysta delar av matchen, absolut, det är inget problem för min del. Men att bojkotta en match helt och hållet är inte ens aktuellt för min del, sen om andra väljer att göra det, det är då ert val, ingen tvingar någon att besöka Hovet.
Precis så... Mest vettiga inlägget på länge!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:Ber om ursäkt för mitt agerande att försöka diskutera med Daniel här i tråden. Ni har rätt, absolut!

Jag ger upp och ber avslutligen återigen Daniel att antingen sluta smutsa ner forumet med sitt agg mot mig och ett par till, eller fortsätta via PM om han känner att han så måste. Tack på förhand!
Ber också om ursäkt, om Jock vill fortsätta kasta skit får han gärna messa mig. Han vet var min brevlåda bor.

Förstår inte riktigt vad Salas vill ha sagt med sin post. Det är väl just att skicka tydliga signaler till DIF Hockey man är ute efter...
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

-daniel- skrev:Förstår inte riktigt vad Salas vill ha sagt med sin post. Det är väl just att skicka tydliga signaler till DIF Hockey man är ute efter...
Ja, och det skickar väl tydliga signaler om de som syns utåt inte dyker upp på matchen?
JK-dagen är varje år en publikfest, så om JK väljer att göra det till en vanlig serielunkenmatch så kommer det väl tala sitt tydliga språk om vad JK tycker?

Alla gör precis som dom vill, men jag kommer inte oavsett hur pass grova uppmaningar som än ges bojkotta Djurgården Hockey för att snutarna inte kan följa den svenska lagen. Sen hur ni andra gör, ja det skiter jag egentligen i. Alla har rätt att välja sin väg att gå, men jag tror inte att en total bojkott är rätt väg att gå, därför kommer jag besöka Hovet som vanligt. En bojkott kommer ändå inte att tillföra något mer än en förlust i matchen mot Skellefteå förmodligen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Salas skrev:
-daniel- skrev:Förstår inte riktigt vad Salas vill ha sagt med sin post. Det är väl just att skicka tydliga signaler till DIF Hockey man är ute efter...
Ja, och det skickar väl tydliga signaler om de som syns utåt inte dyker upp på matchen?
JK-dagen är varje år en publikfest, så om JK väljer att göra det till en vanlig serielunkenmatch så kommer det väl tala sitt tydliga språk om vad JK tycker?
Ja, och vad är problemet? Det är väl just det här som är poängen.

Man vill få DIF att lyssna och genom att bojkotta matcher får man förhoppningsvis DIF Hockey att lyssna. Hur menar du egentligen? Försöker inte vara otrevlig utan undrar bara rakt upp & ner hur du tänker.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

-daniel- skrev:Man vill få DIF att lyssna och genom att bojkotta matcher får man förhoppningsvis DIF Hockey att lyssna. Hur menar du egentligen?
Du säger ju det själv. Om Järnkaminerna, Ultras och Fabriken väljer att bojkotta Järnkaminernas dag, det vill säga struntar i att göra tifon och stannar hemma från matchen, så kommer klacken att vara mindre och årets fest kommer att bli en match i mängden. Med andra ord, "kärnan" bojkottar, och alla de andra går som vanligt och sjunger på som vanligt.
Det skickar ju väldigt tydliga signaler till DIF Hockey, och väljer dom sedan att inte agera, och en ny skandal vid nästa derby av samma slag uppstår, ja men då är det en helt annan femma, och då kan vi nog börja samtala om en total bojkott tills DIF Hockey sparkar halva styrelsen och pekar fingret mot snuten.

Det krävs mer tycker jag för att en total bojkott ens ska vara aktuell, sen respekterar jag att det finns andra som resonerar annorlunda, men jag tror inte att en total bojkott är rätt i dagsläget.

Nästa derby den 26a januari kommer jag att hänga i Globens korridorer under hela periodpauserna för att spana in händelseförloppet helt och hållet. Jag väntar och ser hur den matchen utvecklar sig först innan jag går in på mördarstigen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Salas skrev:
-daniel- skrev:Man vill få DIF att lyssna och genom att bojkotta matcher får man förhoppningsvis DIF Hockey att lyssna. Hur menar du egentligen?
Du säger ju det själv. Om Järnkaminerna, Ultras och Fabriken väljer att bojkotta Järnkaminernas dag, det vill säga struntar i att göra tifon och stannar hemma från matchen, så kommer klacken att vara mindre och årets fest kommer att bli en match i mängden. Med andra ord, "kärnan" bojkottar, och alla de andra går som vanligt och sjunger på som vanligt.
Det skickar ju väldigt tydliga signaler till DIF Hockey, och väljer dom sedan att inte agera, och en ny skandal vid nästa derby av samma slag uppstår, ja men då är det en helt annan femma, och då kan vi nog börja samtala om en total bojkott tills DIF Hockey sparkar halva styrelsen och pekar fingret mot snuten.
Ja, precis och det är ju naturligtvis den effekten man vill ha. Således lyckas ju JK med det man är ute efter.
Foreveryoung

Inlägg av Foreveryoung »

Salas skrev:
-daniel- skrev:Nästa derby den 26a januari kommer jag att hänga i Globens korridorer under hela periodpauserna för att spana in händelseförloppet helt och hållet. Jag väntar och ser hur den matchen utvecklar sig först innan jag går in på mördarstigen.
Hanger du dar kommer du nog missa det mesta (forutom det du hinner se innan de slanger ut dig) :wink:
Skriv svar