Han har ju inte gjort ett skvatt för DIF. Hans tröja får väl hänga i Torontos arena istället.Stojan skrev:Har folk glömt bort Mats Sundin? Hans tröja ska upp. Den som gjort Flest poäng av alla svenskar genom tiderna i NHL.
Vems tröja ska hissas upp i taket?
Re: Vems tröja ska hissas upp i taket?
SirDIFalot skrev:Fast tycker inte landslagsmeriter ska spela in på vad han inneburit för Djurgården. Det är bara min åsikter.kaminor skrev:Det var ju faktiskt en ganska intressant artikel om det här med tröjhissning i Aftonblaskan för nån månad sen. Här: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3845124.ab
Personligen tycker jag om HV:s klara, objektiva, kriterier. Inget snack om vem som ska upp då.
Men HV verkar ju vara ensamma om att tycka på det viset.
Landslagsmeriterna behöver inte spela roll, men kan göra det. Om jag förstår HV:s kriterier rätt. Man behöver ju bara uppfylla 1 eller 2 av de där sista. Om landslagsmeriterna var ett krav hade inte Per Gustafssons tröja blivit hissad. Nu blev den hissad ändå eftersom han har mer än 800 matcher i klubben.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Då kan vi lika gärna hänga upp Gretzkys tröja också, han har ju gjort flest NHL-poäng (och har spelat ungefär lika mycket i DIF som Mats har gjort).Stojan skrev:Har folk glömt bort Mats Sundin? Hans tröja ska upp. Den som gjort Flest poäng av alla svenskar genom tiderna i NHL.

Nej du, Hovets tak är vigt åt spelare som levt sitt liv i vår blå tröja, inte framgångsrika NHL-spelare som knappt gjort en handfull matcher i DIF. Med det sagt så har jag alltid älskat Mats Sundin men han kommer garanterat aldrig åka upp i vårt tak. Han hänger ju dessutom redan i Toronto, och det gör han med all rätt!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Om Sundin ska upp så kan vi väl hänga upp Dan Boyle också? Det har väl på riktigt gjort ungefär lika många matcher i DIF. Samt varit en av de bästa därborta. Jose Theodore har ju blivit utsedd till NHL's bästa målvakt en gång också...SkönaDjurgårn skrev:Då kan vi lika gärna hänga upp Gretzkys tröja också, han har ju gjort flest NHL-poäng (och har spelat ungefär lika mycket i DIF som Mats har gjort).Stojan skrev:Har folk glömt bort Mats Sundin? Hans tröja ska upp. Den som gjort Flest poäng av alla svenskar genom tiderna i NHL.![]()
Nej du, Hovets tak är vigt åt spelare som levt sitt liv i vår blå tröja, inte framgångsrika NHL-spelare som knappt gjort en handfull matcher i DIF. Med det sagt så har jag alltid älskat Mats Sundin men han kommer garanterat aldrig åka upp i vårt tak. Han hänger ju dessutom redan i Toronto, och det gör han med all rätt!
Expert.
Dem bästa ska upp i taket. Mats spelade i Djurgårn så ni kan ju lägga ner snacket om Gretzky. Mats gjorde Djurgårn världskänt i och med att det var klubben han spelade i innan Nhl .
- SkönaDjurgårn
Han hänger ju redan där han hör hemma - i Toronto.Stojan skrev:Dem bästa ska upp i taket. Mats spelade i Djurgårn så ni kan ju lägga ner snacket om Gretzky. Mats gjorde Djurgårn världskänt i och med att det var klubben han spelade i innan Nhl .

- -daniel-
Stojan skrev:Dem bästa ska upp i taket. Mats spelade i Djurgårn så ni kan ju lägga ner snacket om Gretzky. Mats gjorde Djurgårn världskänt i och med att det var klubben han spelade i innan Nhl .

Som jag nämnt tidigare vore det ett fullkomligt hån mot alla de Djurgårdsspelare som dedikerat hela sin hockeykarriär, i alla lägen krigat för skölden och i vissa fall burit den här föreningen på sina axlar om Mats Sundins tröja skulle bli hissad. Då tänker jag bua mig hes, det kan jag lova.
Jag har full respekt för vad Mats har gjort i landslaget och framförallt i Toronto, en fantastisk spelare utan tvekan, men det har inte ett dyft med Djurgården att göra.
Det ska dessutom finnas synnerliga skäl till hissning.-daniel- skrev:Stojan skrev:Dem bästa ska upp i taket. Mats spelade i Djurgårn så ni kan ju lägga ner snacket om Gretzky. Mats gjorde Djurgårn världskänt i och med att det var klubben han spelade i innan Nhl .![]()
Som jag nämnt tidigare vore det ett fullkomligt hån mot alla de Djurgårdsspelare som dedikerat hela sin hockeykarriär, i alla lägen krigat för skölden och i vissa fall burit den här föreningen på sina axlar om Mats Sundins tröja skulle bli hissad. Då tänker jag bua mig hes, det kan jag lova.
Jag har full respekt för vad Mats har gjort i landslaget och framförallt i Toronto, en fantastisk spelare utan tvekan, men det har inte ett dyft med Djurgården att göra.
Det ska vara frågan om ett unikum helt enkelt. Det får inte bli urvattnat. Trogen tjänst enbart tycker jag inte är skäl nog. För mig i min generation är det (minst) modell Södergren som är ämne för tröjhissning. Så jag är lite skeptisk till detta men det kanske kommer kännas bra när det väl händer, vi får se.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Pensioneras även numret? Jag tycker det är fel.
- SirDIFalot
Det gör det. Kan också tycka att det är fel. I alla fall när det blivit för många tröjor där uppe...pulverapa skrev:Pensioneras även numret? Jag tycker det är fel.
Expert.
- -daniel-
Mmjo jag håller med dig att det knappast enbart skall vara trogen tjänst som premieras, då finns det helt klart risk för urvattning.sensei skrev:Det ska dessutom finnas synnerliga skäl till hissning.-daniel- skrev:Stojan skrev:Dem bästa ska upp i taket. Mats spelade i Djurgårn så ni kan ju lägga ner snacket om Gretzky. Mats gjorde Djurgårn världskänt i och med att det var klubben han spelade i innan Nhl .![]()
Det ska vara frågan om ett unikum helt enkelt. Det får inte bli urvattnat. Trogen tjänst enbart tycker jag inte är skäl nog. För mig i min generation är det (minst) modell Södergren som är ämne för tröjhissning. Så jag är lite skeptisk till detta men det kanske kommer kännas bra när det väl händer, vi får se.
- SirDIFalot
Japp, i så fall hade vi haft namn som Ronnie Pettersson där uppe. All respekt åt honom men nej...-daniel- skrev:Mmjo jag håller med dig att det knappast enbart skall vara trogen tjänst som premieras, då finns det helt klart risk för urvattning.sensei skrev:Det ska dessutom finnas synnerliga skäl till hissning.-daniel- skrev:Stojan skrev:Dem bästa ska upp i taket. Mats spelade i Djurgårn så ni kan ju lägga ner snacket om Gretzky. Mats gjorde Djurgårn världskänt i och med att det var klubben han spelade i innan Nhl .![]()
1) Lång och trogen tjänst. 10 säsongen är ett absolut minimum.
2) Hållit väldigt hög elitserieklass under majoriteten av sin karriär.
3) Alltid uppträtt proffsigt och varit en förebild åt yngre spelare i DIF.
Expert.
- Christopher J
Tycker man ska hissa upp Challes, Falkens och Linkans tröjor i framtiden. Challe förknippar man med en vinnare i DIF, Falken förknippar man som MR.DIF för lång och trogen tjänst och Linkan har gjort mest poäng för klubben genom tiderna. Varken nr 2, 16 och 23 har används av andra spelare efter att dem lämnat klubben.
Tycker även att Otto kan bli aktuell när han läger av om några år.Då han har DIF som moderklubb vilken ingen av dem andra som hänger i taket har. Skulle isåfall bli den förste som hissas som har DIF som moderklubb.
Tycker även att Otto kan bli aktuell när han läger av om några år.Då han har DIF som moderklubb vilken ingen av dem andra som hänger i taket har. Skulle isåfall bli den förste som hissas som har DIF som moderklubb.
- SirDIFalot
Enligt mig. Nej till Linkan och Challe. Ja till Otto och Ölvestad om de spelar karriären ut i DIF. Falk kan jag köpa också.
Expert.
- -daniel-
Jag tycker Challes tröja definitivt borde hänga i taket, en av vår tids största DIF-ikoner förtjänar en solklar plats enligt mig.
Ottosson är annars för mig den enda helgjutna, där är det inget snack. Kanske Jimmies också. Falk förtjänar också platsen.
Men någonstans måste man också dra gränser...
Ottosson är annars för mig den enda helgjutna, där är det inget snack. Kanske Jimmies också. Falk förtjänar också platsen.
Men någonstans måste man också dra gränser...