Salas skrev:Klippte ihop en film till minnet av Stefan. Det var garanterat den jobbigaste filmen jag gjort, kom ett antal tårar då och då efter att ha sett mängder av bilder på hans barn och fru. Så fruktansvärt tragiskt detta.
Vila i frid Stefan.
oerhört tragiskt detta. Jag älskade att "hata" Stefan, men det var enbart för att han var så äckligt bra på isen. En av de bästa, givetvis stannade detta "hat" på läktaren och inte utanför arenan. Han verkar ha varit en underbar människa och tycker detta är oerhört tråkigt. Både att han och nästan hela laget strök med är ofattbart.
Jag hoppas att det reser ner lite djurgårdare till premiären i Jönköping och visar att Djurgårdspubliken inte enbart är jobbig att möta, utan kan även vara underbara och världens bästa klack.
Så jag hoppas att första matchen gräver vi ner eventuella stridsyxor och visar upp vårt bästa jag. Visa hockeysverige att Djurgården har sveriges bästa klack.
Man kan ju bara spekulera i hur Galimov (förutsatt att han överlever sina skador, som vi alla hoppas på) kommer reagera när han vaknar ur sin koma och får höra detta. Jag förutsätter att han kommer vara helt omedveten om vad som har hänt om han vaknar.
Usch, vart alldeles illamående när jag hörde om kraschen igår.
Stefan Liv kommer jag alltid minnas som en av dom mest ödmjukaste och trevligaste spelaren man kunde möta. Kunde konsten att bjuda på sig själv och var omöjlig att tycka illa om.
Tårarna kom faktiskt efter ett tag när allt sjunkit in. Och när jag, en student i Tokyo gråter över Stefans bortgång kan man inte ens föreställa sig hur det känns för Stefans fru och barn.
Vila i frid, Stefan Liv.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Stefan Liv var, och är, den hockeyspelare som jag hade respekt för. Även fast han gjorde så vi ''endast'' fick ett silver för två säsonger sedan så var han respekterad av mig. Han var den som spelade för sporten och kunde respektera en förlust, och även ha medkänsla för de laget som förlorade. Stefan Liv är saknad av hela hockeyvärlden.
Tankarna idag får till Lokomotiv, Stefan Liv och dess anhöriga, ni är saknade.
Jamakra skrev:Taget från Hvs hemsida
"HV71 har sökt dispens att få bära nummer ett på samtliga matchdräkter under säsongen 2011/2012"
Hoppas verkligen de får igenom detta! Vore en fantastisk gest
Visst, en superfin gest. Men jag är skeptisk. Numren finns väl av en anledning? Att domare och publik ska kunna se vem som gjort vad. Om alla har nr. 1 blir det ju förvirrande minst sagt.
Sen måste jag bara säga att Wennerholms förslag att nr. 1 ska pensioneras i hela Elitserien för all framtid är dumt. Visst, det som hänt är hemskt och fruktansvärt. Men hans förslag känns i det närmaste populistiskt och lagt i affekt. Känns inte alls rimligt.