It is ON! Spela hockey på Hovet 26/12 Annandagshockey

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Spela hockey på Hovet 26/12

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:
Daniel942 skrev:Okej, är på min kompis nu. Han ska bara se om han jobbar, och om det är grönt så har ni 2 till på Hovets is :D
:) Då kan det ju bli 30-40 pers! Sweet!
Vet någon mer hur upplägget blir? Är det en match med en domare eller hur ser det ut? Om det är match på hela isen lär jag ju bli ifrånåkt så det stänker om det :P
Har ni köpt biljetter än?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev: Har ni köpt biljetter än?
Nepp, han har inte fått svar ännu.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev: Har ni köpt biljetter än?
Nepp, han har inte fått svar ännu.
Hetsa!!!! :mrgreen:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Slog i isen igår. Fan det är inte superskönt att trilla på is när man inte är vadderad i skydd... Damasker beställda och nästa "ispass" körs med benskydd, armbågsskydd och .. tja, handskar då och hjälm. ;) - Hinner med att leka lite med klubban på torsdag, sen är det live på söndag! ooooh mig rysa!!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Magnutz skrev:Slog i isen igår. Fan det är inte superskönt att trilla på is när man inte är vadderad i skydd... Damasker beställda och nästa "ispass" körs med benskydd, armbågsskydd och .. tja, handskar då och hjälm. ;) - Hinner med att leka lite med klubban på torsdag, sen är det live på söndag! ooooh mig rysa!!
Gjorde en liknande igår också. Eller en Holmqvistare kan man säga, så som han gjorde i en slutspelsmatch mot Linköping i våras. Skulle vända mig om och börja åka baklänges, får ett felskär och åker rakt bakåt med huvet ner i isen! :lol: Och ingen hjälm hade man heller, ung och dum!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:
Magnutz skrev:Slog i isen igår. Fan det är inte superskönt att trilla på is när man inte är vadderad i skydd... Damasker beställda och nästa "ispass" körs med benskydd, armbågsskydd och .. tja, handskar då och hjälm. ;) - Hinner med att leka lite med klubban på torsdag, sen är det live på söndag! ooooh mig rysa!!
Gjorde en liknande igår också. Eller en Holmqvistare kan man säga, så som han gjorde i en slutspelsmatch mot Linköping i våras. Skulle vända mig om och börja åka baklänges, får ett felskär och åker rakt bakåt med huvet ner i isen! :lol: Och ingen hjälm hade man heller, ung och dum!
hahaha, ja, hjälm är ett absolut minimum.. isen är, som Kronwall, stenhård.

Apropå att vända sig om.. har återigen kunnat konstatera att jag favoriserar ena kroppssidan något hejdlöst. Visst kan jag trampa runt åt båda hållen när jag åker framåt men när jag ska testa bakåt så är jag vansinnigt timid åt ena hållet.. detta händer också vid själva vänd-momentet. Som vuxen kan jag ju tvinga mig att bara köra åt ett håll för att tvinga fram en förbättring, men bra är det ju inte. Tror jag blir lite kaxigare med en massa skydd på mig.

:mrgreen:
DIFnacka

Inlägg av DIFnacka »

Så där ja, nu har man tjatat på polarna och lyckats få med mig hela noll stycken. Funderar på om man ska ställa upp själv ändå och finta av lite gubbar men det känns ju mindre roligt om man åker dit ensam. Så, borde man delta ändå och isåfall när är sista anmälningsdag? :)
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

DIFnacka skrev:Så där ja, nu har man tjatat på polarna och lyckats få med mig hela noll stycken. Funderar på om man ska ställa upp själv ändå och finta av lite gubbar men det känns ju mindre roligt om man åker dit ensam. Så, borde man delta ändå och isåfall när är sista anmälningsdag? :)
Förstår inte direkt problemet med att åka ensam? Jag ska iaf göra det, dock med stöd från läktaren av familj ;) Längtar som bara fan till den 26 kan jag säga! Vilket hockeylov det blir, först nu den 22:a, sen 26:e, och sen den underbara dagen 6 januari. Härligt!

Ska iväg och tjuvträna imorgon, går bättre och bättre för varje gång! :wink:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIFnacka skrev:Så där ja, nu har man tjatat på polarna och lyckats få med mig hela noll stycken. Funderar på om man ska ställa upp själv ändå och finta av lite gubbar men det känns ju mindre roligt om man åker dit ensam. Så, borde man delta ändå och isåfall när är sista anmälningsdag? :)
Maximalt antal deltagare är 64 stycken. Det finns väl 32 hemma- och 32 borta-ställ ?! Så, för att du ska få plats är det anmälan bums, på momangen, right away.. som gäller! ;)

Jag kommer ensam, med familjen som stöd. :)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Killen jag skulle gå med jobbade visst.. så vi får se hur detta blir.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:Killen jag skulle gå med jobbade visst.. så vi får se hur detta blir.
då går du solo! ;) Som Kentta och jag! Blir ju mäktigt!
DIFnacka

Inlägg av DIFnacka »

Då var man tillslut uppskriven så nu är det väl bara att plocka fram skridskorna så att man är i toppform till på söndag :)
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIFnacka skrev:Då var man tillslut uppskriven så nu är det väl bara att plocka fram skridskorna så att man är i toppform till på söndag :)
Så rätt! ;) Fram med rören och vässa formen! 8)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Sådärja, fått emailet från J. Ednertz. Mailet med detaljerna kring Annandagshockeyn. Oooooh!!! :mrgreen:

Jag är lite tårögd. Glädjetårar?! Joråsåatte. ;)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Okej! Nu har jag beställt så man kan vara med på detta jippo. Allt i Magnutz ära.
DIF!
Skriv svar