Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Kall-El »

Man kan inte stirra sig blind på hur spelaren presterat förut utan man måste titta på hur spelaren presterar för stunden.

Dessutom har både Ekman och Widing fått väldigt mycket chanser i bra omgiving utan att lyckas.

Trodde dessa spelare var tagna till klubben för att för att de skulle kunna stå på egna ben och leda andra mindre rutinerade spelare. Detta är uppenbarligen inte fallet.

Vill man ha mer speltid / hamna i en bättre kedja måste man för tusan visa det på isen.

Har man inte den viljan och inställningen kanske det är dags att lägga skridskorna på hyllan.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Har man inte förtjänat sin speltid efter trettio matcher tycker jag inte man ska husera i någon av de två första kedjorna. Hur kan ni fortfarande diskutera dessa spelares position i kedjorna match efter match?! Det är över mitt förstånd. Nej förresten - under.
De ska spela ihop i en tredjekedja med måttligt med speltid tills de presterat bättre.

Blir kul med match ikväll igen iaf. Fan vilken abstinens man får under uppehållen.
4-2: Kronwall, Kronwall, Ottosson, BomBom.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Håller verkligen inte med, det om något är ett slöseri med resurser. Se bara på Linkan i HV exempelvis. Nä, Nisse, Mackan, Widing är de spelare som har potential att lyfta oss i ett slutspel, det är inte Tim Eriksson eller Kempe... Därför skall man göra allt man kan för att få igång dessa herrar.

Om vi drar paralleller till förra säsongen, tyckte ni Hardy gjorde fel som spelade Mackan mycket och ofta i en förstalina trots att det tog i princip fram tills jul innan han vart riktigt het?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Haha, nej jag vet att vi inte kommer längre med den här diskussionen. Jag har hört de där argumenten tio ggr här redan så vi lägger ner innan vi knappt börjat tycker jag! Jag har sagt att de suger i tjugo omgångar, du vill ge dem chansen i 20 omgångar till, thats it.

Btw: Mackan och Linkan mot Widing och Nisse. 10-0? ;)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Haha, nej jag vet att vi inte kommer längre med den här diskussionen. Jag har hört de där argumenten tio ggr här redan så vi lägger ner innan vi knappt börjat tycker jag!
Fortfarande inte läst en enda vettig invändning till min kommentar så väntar fortfarande med spänning...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Ja det där lät ju lagom spydigt. Men som sagt, jag orkar inte tjafsa med dig om det. Vi får hoppas att "resurserna" kommer fram innan säsongen är slut..
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Ja det där lät ju lagom spydigt. Men som sagt, jag orkar inte tjafsa med dig om det. Vi får hoppas att "resurserna" kommer fram innan säsongen är slut..
Så fantastiskt när man ger sig in i en diskussion för att sen bara vifta bort det utan att komma med nå motlägg. Knip från början eller diskutera! Det är väl trots allt det ett forum är till för? :wink:
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Kom igen alla nu sjunger vi för Ragge ikväll:)
jensa85

Inlägg av jensa85 »

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Ja det där lät ju lagom spydigt. Men som sagt, jag orkar inte tjafsa med dig om det. Vi får hoppas att "resurserna" kommer fram innan säsongen är slut..
Så fantastiskt när man ger sig in i en diskussion för att sen bara vifta bort det utan att komma med nå motlägg. Knip från början eller diskutera! Det är väl trots allt det ett forum är till för? :wink:
"Det går inte förklara för den som inte begriper"
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vi måste ta oss till slutpsel också, vilket vi kanske inte gör om vissa spelare ideligen får chans på chans utan att ta den.

Sedan skall det sägas att i fallet Mackan Nilson utförde han i alla fall ett jobb på isen även när poängen inte trillade in. Min högst personliga uppfattning är att Widing och kanske framför allt inte Ekman i detta fall visar rätt inställning och glöd.

Vidare får vi inte heller glömma bort att vi denna säsong har bättre forwards jämfört med föregående. Det finns ett större djup helt enkelt av spelare som förtjänar speltid och kan göra nytta på isen.

Avslutningsvis har jag fått för mig att det lag som brukar vinna SM-pokalen gör det för att de oftast har bästa djupet när det kommer till de två avlastningskedjorna. ( Detta då de båda första kedjorna brukar matchas emot varandra och därmed allt som oftast också ta ut varandra. ) I vårt fall denna säsong känns dock ett fungerande back- och målvaktsspel som betydligt mer avgörande än formen på två forwards.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Sådärja, fem tusen kronor satsade på DIF. Mot gamla, fina Hovet!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Men Guuud vad tjurigt det blir, är det du som är Nisse själv eller?

Seriöst, Widing tjänar över TIO TUSEN KRONOR OM DAGEN. Vi är flera månader in i serien och han har gjort ett mål. Är det argument nog? Jag tycker bara de ska petas ner ett pinnhål i hierarkin så andra i laget får den speltid och uppmuntring de förtjänat. Sen om våra superstars råkar komma igång (det är trots allt inte så stor skillnad i speltid på andra- och tredjelinan, right?) så får de gärna avancera i kedjesystemet!

Klart jag också vill att de ska komma igång men inte på bekostnad av de som faktiskt spelar bra.

Widing låtsaskämpar ju som en galning. Han är en halv sekund för sen in i precis varenda närkamp (jobba smart istället) och när han ska avlossa sin fruktade bössa så tar han ju i så han aldrig får en ren träff.
Ekman spelar lite för svårt tycker jag. Förmodligen vill han så mycket att han försöker göra det lilla, lilla extra hela tiden. Spela enklare så kommer nog självförtroendet och formen.

Det blir spännande att se om uppehållet gjort dem gott eller inte. Jag ser verkligen INTE FRAM EMOT att se de två spela iaf. Det gör jag däremot med resten av laget. Speciellt Riddarn och sen även att få se Ragge tackas av.
Mash

Inlägg av Mash »

Har en riktigt bra känsla i kroppen, känner på mig att detta kommer bli något speciellt ikväll. Det kommer bli 3 intensiva perioder med tacklingar, mål, felaktiga domslut och framförallt, en sjungande klack.

Ska bli skönt att tacka Ragge, dock surt att se honom på bänken ej ombytt. Skulle vara kungligt om han fick skrina in en sista gång.

6-5.

Vi syns på Hovet!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Ja precis, Kall-El. Alla tror att Nisse och Widing ska rädda oss i slutspelet men vi är ju inte ens säkra på att komma dit. Och 55 omgångar för att hitta formen, ehhh.. Då vill jag gärna se två juniorer på de platserna nästa säsong. Det vill jag redan nu förresten ;)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Vi måste ta oss till slutpsel också, vilket vi kanske inte gör om vissa spelare ideligen får chans på chans utan att ta den.

Sedan skall det sägas att i fallet Mackan Nilson utförde han i alla fall ett jobb på isen även när poängen inte trillade in. Min högst personliga uppfattning är att Widing och kanske framför allt inte Ekman i detta fall visar rätt inställning och glöd.

Vidare får vi inte heller glömma bort att vi denna säsong har bättre forwards jämfört med föregående. Det finns ett större djup helt enkelt av spelare som förtjänar speltid och kan göra nytta på isen.

Avslutningsvis har jag fått för mig att det lag som brukar vinna SM-pokalen gör det för att de oftast har bästa djupet när det kommer till de två avlastningskedjorna. ( Detta då de båda första kedjorna brukar matchas emot varandra och därmed allt som oftast också ta ut varandra. ) I vårt fall denna säsong känns dock ett fungerande back- och målvaktsspel som betydligt mer avgörande än formen på två forwards.
Tack för ett svar iaf!

Håller inte alls med dig dock, speciellt inte i åsikten att Widing inte kämpar (Nisse har sett lite loj ut ibland kan jag medge)...där skiljer sig din & min uppfattning och det är nog också därför du totalsågar framförallt Widing. Tycker faktiskt inte att Mackan tillför speciellt mycket de gånger han inte är i form, ser mest ointresserad ut också (exempelvis början på förra säsongen) så tycker fortfarande Mackan-parallellen hur han spelade i inledningen av förra säsongen är ganska talande...

Att framförallt målvaktsspelet är avgörande står ju rätt klart, vi vinner inget guld eller tar oss antagligen inte ens till slutspel om våra målvakter fortsätter att visa sig halvdassiga. Men att få igång de som har störst potential ser jag som målsättning 1 för att lyckas ta sig till slutspel, våra målisar kan vi liksom inte göra så mycket åt mer än att hoppas vi värvar en ny om det inte visar sig att Riddarn håller på sikt....
Skriv svar