Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av Heaty »

lefflan skrev:Det är konstigt hur folk tippar här... jag har haft rätt om dom senaste matcherna ia lla fall... "lätta" lag förlorar vi mot svårare vinner vi mot om man kollar i marjoritet. Jag tror vi torskar pga dålig ordning nu med nytt folk i början. eller så vinner vi med marginal... svår kugge att tippa denna gång. Har dom rätt inställning så kan det mycket väl gå vägen.
Ursäkta mig, men nu borde väl inte frölunda ses som ett svårt lag? Sen gillar jag att du tippar att något av lagen vinner, du har allt varit med en del ;).
Skämt åsido så tror jag på 5-2 till Djurgården, någon som vet om Owuya får fortsatt förtroende, vilket han borde få?
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Mark står, Riddarn ska dock inte var klar för spel förrän nästa vecka. Hoppas dock Mark får fortsätta även i fortsättningen.
Rix

Inlägg av Rix »

Hoppas på seger idag, men trots att det går dåligt för dem så är Frölunda absolut inte ett dåligt lag, så de gäller att ha fart från början och spela bra defensivt. Vi kan inte alltid hoppas på att Mark ska ta 30 + skott utan vi måste föra denna match till seger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det som jag är orolig för är att försvaret / Mark schabblar till det när vi så att säga skall föra spelet på hemmaplan och ligga på. Finns inget värre än att totaläga matchen i anfallszon och sen bara få jobbiga kontringar emot sig... släpper man in några enkla puckar i början så kan det bli tufft.

Men hoppas vi med Kung Ragge tillbaka kan stabilisera det defensiva spelet... Vi skall dock komma ihåg att Frölunda kommer spela med en djävulsk desperation och vilja, speciellt efter alla senaste krisrubriker. De har dessutom en del bra spelare som kan snurra på duktigt och som det känns alltid spelar bra mot Djurgår'n (tänker på exempelvis Kallio). Gäller att vi inte blir för desperata om saker går emot oss i början.

Men det börjar bli dags för 3 bra perioder nu....KÄMPA DJURGÅRDEN!
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Känns bra inför kvällen. Tror på att vi kan ta tre pinnar om vi kämpar i alla tre perioder. Ska bli grymt kul att se Kronwall o Ragge igen. Hoppas alla här inne sluter upp, det är dags att betala tillbaka lite på övergångarna. Slut upp för DIF!

Sjung för gamla Djurgår'n!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag antar att Ragge kommer att starta som sjunde back och sedan spelas in succesivt, så gjorde DIF ifjol efter hans skada. Ser dock helst av allt att han spelar så mycket som möjligt, då hans blotta närvaro brukar höja DIF-spelarna något oerhört. Kronwall kommer förmodligen att gå in med Bom-Bom och det backparet tror jag kan skörda stora triumfer om några veckor, när dels Boumedinne har kommit igång på allvar och dels Kronwall har spelat in sig i laget och fått vänja sig vid den stora rinken och det annorlunda spel som Elitserien innebär.

Anfallsmässigt vill jag se ett taggat DIF som kör stenhård forechecking med två man och en tredje som fyller på eller avvaktar beroende på hur utgången av forechecken blir. Jag tror att de mer rutinerade spelarna som Mackan, Nisse, Widing, Otto, Jimmie och Tjärna vågar blåsa på mer rakt framåt nu när de känner att vi har en stabil backsida. Det kan rendera i att vi förhoppningsvis får några skitmål med oss och i så fall vinner vi matchen.

Har dock en dålig magkänsla av att matchen slutar oavgjort, med slutresultatet 3-3, och sen som vanligt, förlust i förlängning eller straffar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
DIFnacka

Inlägg av DIFnacka »

Enligt DN:s tidningsupplaga så bildar Ragge och Honken backpar samt Printz och Kronwall. Verkar som att Hardy vill få in dem i hetluften direkt.
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

DIFnacka skrev:Enligt DN:s tidningsupplaga så bildar Ragge och Honken backpar samt Printz och Kronwall. Verkar som att Hardy vill få in dem i hetluften direkt.
Printz och Kronwall? :shock: Då kan man räkna med att de sämst backarna lirar ihop återigen... Boumedienne med antingen Lassen eller Eklund. Varför ska vi prompt göra så gång på gång. Förra matchen var det Josef och Deilert, matcherna innan var det Claesson om jag inte minns fel med Boumedienne. Jag tycker att detta vore optimalt:

Honken - Ragge
Boumedienne - Printz
Kronwall - Lassen
Eklund
100% DJURGÅRDSJ***L
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Jockmaniac skrev:
DIFnacka skrev:Enligt DN:s tidningsupplaga så bildar Ragge och Honken backpar samt Printz och Kronwall. Verkar som att Hardy vill få in dem i hetluften direkt.
Printz och Kronwall? :shock: Då kan man räkna med att de sämst backarna lirar ihop återigen... Boumedienne med antingen Lassen eller Eklund. Varför ska vi prompt göra så gång på gång. Förra matchen var det Josef och Deilert, matcherna innan var det Claesson om jag inte minns fel med Boumedienne. Jag tycker att detta vore optimalt:

Honken - Ragge
Boumedienne - Printz
Kronwall - Lassen
Eklund
Claesson sämsta back? jojo
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
BlueBrigade
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av BlueBrigade »

Hoppas på en taggad klack idag, vi kommer göra vårt! Mot 3poäng!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

DIFVästertorp skrev:
Jockmaniac skrev:

Honken - Ragge
Boumedienne - Printz
Kronwall - Lassen
Eklund
Claesson sämsta back? jojo
När han får lira med Boumedienne? Ja då är han för orutinerad.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jockmaniac skrev:

Honken - Ragge
Boumedienne - Printz
Kronwall - Lassen
Eklund
Om Eklund är helt återställd (vilket han borde vara då han är med i truppen) så hade jag idag valt honom istället för Lassen.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jockmaniac skrev:

Honken - Ragge
Boumedienne - Printz
Kronwall - Lassen
Eklund
In Hardy we trust...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Skönt att ha Ragge tillbaka! Inte bara som back, utan som ledare. God knows we need it.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Blir en rolig match ikväll. Hoppas på mycket publik och 3 poäng.

Tips: 4-2
1-0 Widing
2-0 Ekman
3-0 Cehlin
3-1 Fiskare
4-1 Ottosson
4-2 Fiskare
Skriv svar