Nu tycker jag personligen att det är är för tidigt för att lämna in Elitserietips, men det är ju rena lotteriet så varför inte...Berra skrev:Är det någon som har koll på eventuella regelförändringar till säsongen 10/11? Visst skulle straffar återvända i grundserien, eller har det bara diskuterats?
Mitt tips inför säsongen tänkte jag även ta med, nu då trupperna börjar bli kompletta:
1: FärjestadKaffebönorna har värvat starkt, det måste man säga tyvärr.
2: HV71. Är alltid starka och har både Gud och domaren på sin sida.
3: DIF. Om den sista forwarden är Mackan, han är viktig!
4: Skellefteå. Har haft några stabila säsonger nu, blir farliga igen.
5: Modo. Har värvat ungt och hungrigt, Sir Charles får ordning på skeppet![]()
6: Linköping. Köper lite klass som vanligt, det gör ont att skriva LHC på slutspelsplats.
7: Frölunda. Börjar knackigt, kommer sedan på idén att förgifta motståndaren med skämd fisk.
8: Luleå. Brukar ta sig till slutspel, tradition ska inte underskattas.
9: SSK. Lyckas nästan kriga sig till en slutspelsplats.
10:Timrå. Förlusten av Pärjäärvi-Svensson kommer att svida.
11: Brynäs. Måste få ordning på MV omsättningen annars går det åt skogen
12: AIK. Blir sist så att det dånar om det, bland annat efter målskillnaden 7-25 och 0 poäng i 5 Stockholmsderbyn
Men jag tycker att din ranking ser intressant ut, och jag skulle nog själv sätta upp något liknande, jag är dock tveksam till att Modo hamnar så pass högt som femma. Dom har förlorat tongivande spelare som Foppa och Zucarello, och förutsatt att Nicky D inte gör 50 mål och 30 assist så kommer dom få kämpa järnet för att ta sig till slutspel.