S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010

Inlägg av Henkos »

Klubertanz missar först att rensa pucken ur zon och sen markeringen på Eriksson. Varför blir jag inte förvånad.

Helt onödigt mål, få ut pucken enkelt genom o flippa ut den i mittzon. Svårare behöver det inte vara.
Senast redigerad av Henkos den 2010-04-05 18:00:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Elajtaren

Inlägg av Elajtaren »

Så det blev alltså mål utan hjälp av Johansson, Mårtensson, Hlavac eller Hlinka..weird..
Användarvisningsbild
Tengil

Inlägg av Tengil »

Jaha, precis när man skulle skriva att det var en otroligt tempofattig och på gränsen till dålig fajt, och att det var perfekt får vår del, får vi 0-1 i röven....
Användarvisningsbild
Elajtaren

Inlägg av Elajtaren »

Inget o oroa sig över..de kommer som i förra matchen..
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Visst vi tappar bort oss i egen zon vid första målet, men det är ändå 100% domarnas fel då dom missar en SOLKLAR diving/osportsligt uppträdande från FJOLLAN norrena, mår fysiskt illa av att se spelare kasta sig och försöka filma till sig saker. USCH
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Blir orolig av Wesslans returer. Han är inte alls lika stabil som tidigare under slutspelet. Klubertanz går dessutom bort sig rejält, som vanligt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Norrenas diving fick mig att må illa.
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Visst han filmar men att domarna skulle ta utv där i ett slutspel är ju bara o glömma. Det är de alldeles för fega för.

Usch vad tiltad jag blir på Klubertanz. Tyvärr har vi ju ingen bättre att sätta in.

Får hålla med om Wesslan. Mycket returer varav några riktigt farliga. Men han har dock gjort några riktigt fina räddningar.
Användarvisningsbild
Frasse
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Vad vi bjuder in plastklubben i serien igen genom att inte spela rejält utan bara stå och peta med pucken i egen zon.
Markeringsspelet i egen zon vid målet var allt annat än bra och det är dessvärre inte det enda tillfället när vi inte varit på tårna och sett till att hålla motståndarna borta ifrån egna målet.

Passningstempot måste upp i de nästkommande perioderna likaså måste vi bli betydligt rejälare när vi spelar powerplay.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Beatin

Inlägg av Beatin »

Jag tycker inte målet var Wesslaus fel någonstans, han gjorde ju tre helt otroliga räddningar som bara skulle ha blivit mål. Tyvärr gjorde Klubertanz det mindre bra, men ett misstag får alla göra.

Mycket tid kvar, tid att KROSSA Linköping.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Henkos skrev:Visst han filmar men att domarna skulle ta utv där i ett slutspel är ju bara o glömma. Det är de alldeles för fega för.

Usch vad tiltad jag blir på Klubertanz. Tyvärr har vi ju ingen bättre att sätta in.

Får hålla med om Wesslan. Mycket returer varav några riktigt farliga. Men han har dock gjort några riktigt fina räddningar.
Vadå vågar, det är deras förbannade skyldighet att ta ut FJOLLOR SOM FILMAR. Så enkelt är det, borde ändras till major nästa år för diving. Hittar dom osynliga interference så ska dom fan ta ut för soprena divings.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Henkos skrev:Klubertanz missar först att rensa pucken ur zon och sen markeringen på Eriksson. Varför blir jag inte förvånad.

Helt onödigt mål, få ut pucken enkelt genom o flippa ut den i mittzon. Svårare behöver det inte vara.
Jag var verkligen helt säker på att du hade gjort ett sådant inlägg när jag besökte matchtråden efter första perioden.

Dock helt rätt DENNA gången. Han måste verkligen dra ut pucken rejält i första läget. Sedan tappar han markeringen på sin gubbe(Jocke Eriksson) precis i målsituationen. Inget bra byte där av våran Amerikan.

Jag tycker annars att vi gör en bra period och det kändes så onödigt att släppa det målet.

Norrenas diving gör mig helt jävla spyfärdig. Usch. Tycker han ska ha två minuter där. Patetiska finnjävel.
Annars är Timmys utvisning så jävla löjlig. Var inte ens nära en hakning.
Känns som att LHC kommer ha domarfördelen idag.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Äh, lhc har högre tempo i sitt spel idag jämfört med tidigare matcher.
Fortsätter det så här blir det torsk, det är trots allt skillnad att jobba ikapp ett underläge på bortais jämfört med på Hovet.

Annars ser det ut som en hyfsad dag på jobbet för DIF, & det räcker inte mot ett desperat lhc som bara måste vinna idag

2 perioder kvar, överraska mig gärna igen DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Honken
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

Mäklaren skrev:Blir orolig av Wesslans returer. Han är inte alls lika stabil som tidigare under slutspelet.
Alla returer kommer i stort sett från benparader, svårt att limma dom.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jacob har tydligen valt att dra med sig Fredrik till nästa audition. Fredrik skall agera städerska
Låst