S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Bresse
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av Bresse »

Elajtaren skrev:
Bresse skrev:"Så kallade bortasupporterbiljetter säljs ENDAST via Djurgårdens IF och gäller då enbart organiserade supporterresor med buss som ankommer direkt in i säkerhetszonen invid Cloetta Center."

Det är alltså kört att stå i klacken om man inte åker med ngn buss?
Jag var tyvärr i Linköping med skolan och då kollade vi på Frölunda-LHC bara för nöjjets skull..vi hade helt vanliga ståplats biljetter och vi väntade tills surkärringen som stod och vaktade hade släppt in bussfolket, sen var det bara att gå in om man ville typ(Stod i Frölundas klack före LHCs klack!) men vet inte hur de blir i denna matchen..
Lär nog inte vara lika smidigt nu eftersom det klassas som högriskmatch. Lite tråkigt att behöva sitta på långsidan istället för att stå i klacken.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

hv71 är best skrev:Jag är faktist glad över att DIF har kommit tillbaka till toppen igen
det är mycket bra för hockeyn i Sverige, jag hoppas och tror att DIF tar hem denna serie
så blir det en riktigt rolig finalserie mot hv.
Håller med dig där. Hade blivit en riktigt underhållande matchserie mellan Hv71 och Djurgården.
Matcherna som spelats mellan lagen den här säsongen har varit riktigt underhållande, och jag hoppas att vi får en lång matchserie i finalen, det hade varit drömscenariot sett till underhållningsvärdet.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kärlek_LHC skrev:Haha ni är ju så komplex fyllda

Nej, nu drar jag härifrån och låter er leva vidare i eran lilla låtsas värld.

Ni är bäst DIF verkligen! Ni är såååå tunga alla är rädda för er.

Alla har ju respekt för gamla fina Djurgården.. :lol:
Du ska ha en jävla respekt för Djurgårdens IF.

Det vet vi att Lhc är rädda för oss, förtsätt med det för ditt egna bästa.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Haha vem var tomten som hade lika hög intelligensnivå som lhc har SM-guld? :lol: Kärlek_LHC var det så? Hur gick eran enorma invasion av blåa tröjor i kvartsfinalserien? Jag måste säga att det var starkt att komma på en sådan säregen idé helt själva. Grattis! Sen hur går det med det nya området i Linköping? Djurgården skulle det heta va? Sen är det enormt häftigt att ni har en sådan stark slogan som "Lite finare, lite bättre". Bra där! Hur gör ni för att komma på dessa fantastiska idéer?

För att sammanfatta: Ni är ett skämt som vill vara som oss! Men tyvärr, ni har Sveriges sämsta publik, inga guld, ingen stolthet, inget hjärta, ingen tradition och ingen form av fantasi. Det roliga är att ni vet om det, ni vet om att vi har rätt, ni vet att vi är mycket finare och jävligt mycket bättre på alla fronter än er lilla plastsamling som ni kallar förening.

Men vem vet, kom igen om några hundra år. Vem vet, då kanske ni kan skryta med att ni är bättre än oss.

Eller kanske inte!
100% DJURGÅRDSJ***L
squee
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av squee »

LHC har faktiskt en enorm kreativitet i klacken. Hittade precis ett par härliga sångstrofer i deras forum. Låt mig bjuda på den härliga och extremt medryckande textraden:

"1 2 3 - LHC"

Jag passar även på att citera en av deras inbitna supportrar som i ett forum kommenterade aftonbladets ranking av svenska hockeyfans. Han avslöjar sanningen.

"Ärligt talat tycker jag nästan vi rankas för högt som nummer 9. Just nu är vi sämst tillsammans med Brynäs, det är den dystra sanningen."

Nu ska vi kötta och mosa, KÖTTA OCH MOSA!
Användarvisningsbild
andersson013

Inlägg av andersson013 »

Bresse skrev:
Elajtaren skrev:
Bresse skrev:"Så kallade bortasupporterbiljetter säljs ENDAST via Djurgårdens IF och gäller då enbart organiserade supporterresor med buss som ankommer direkt in i säkerhetszonen invid Cloetta Center."

Det är alltså kört att stå i klacken om man inte åker med ngn buss?
Jag var tyvärr i Linköping med skolan och då kollade vi på Frölunda-LHC bara för nöjjets skull..vi hade helt vanliga ståplats biljetter och vi väntade tills surkärringen som stod och vaktade hade släppt in bussfolket, sen var det bara att gå in om man ville typ(Stod i Frölundas klack före LHCs klack!) men vet inte hur de blir i denna matchen..
Lär nog inte vara lika smidigt nu eftersom det klassas som högriskmatch. Lite tråkigt att behöva sitta på långsidan istället för att stå i klacken.

Det säljs ståplats på sidan om precis som vanligt, kom i tid om ni vill ha biljett. Jag har redan 5 st :D

Edit: uppdaterat på plast.se:

Bortasupporters
Så kallade bortasupporterbiljetter säljs ENDAST via Djurgårdens IF och gäller då enbart organiserade supporterresor med buss som ankommer direkt in i säkerhetszonen invid Cloetta Center. Om det finns kvar platser av de 150 som ryms på bortasektionen så släpps dessa till bortafans vid säkerhetsgrinden mellan Cloetta Center och Träningshallen, ca en timme före match. De betalas på plats.
Djurgårdare på landsbyggden
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Klack"matchen" känns så jävla avgjord den bara kan...
http://static.hockeyligan.se/upload/ima ... -13967.jpg

mot

http://www.alberget4a.se/080105_dif_lulea_890.jpg

Kom igen liksom.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Efter en säsong med missad slutspel, Bremberg (mest poäng i DIF 08/09 & någonsin i klubben) lämnar, likaså Anger (mest mål i DIF 08/09). DIF är tippade i absoluta botten inför säsongen 09/10.

Ändo så säljs säsongskorten i klacken slut - flera gånger om. Efterfrågan var långt större än tillgången, DIF valde att bredda klacken men folk köpte upp platserna direkt då dom blev tillgängliga.

Är det medgång?

Skulle vara kul att se hur många skulle komma till Lhc;s matcher om ni krigar i botten.
Ingen historia, ingen hockeykultur, lånade pengar, legoknektar till spelare, dom 3 sånger man har är tagna direkt från http://www.jarnkaminerna.se/sanger.
Glad att jag inte hejar på "clubben".

/Mesta Mästarna
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Kärlek_LHC:

Har du verkligen dina sympatier i LHC?
Vad jag kan se har du klickat i att du både är medlem i DIF och har säsongskort på DIF:s matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

PNY skrev:Kärlek_LHC:

Har du verkligen dina sympatier i LHC?
Vad jag kan se har du klickat i att du både är medlem i DIF och har säsongskort på DIF:s matcher.
Alla är Djurgårdare. Innerst inne.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

I denna matchserie måste DIF upp till nivån man hade i match 1 & 3 mot BIF, då har man en rejäl chans här.
Hamnar nivån på spelet som i match 2,4,5 mot BIF då tror jag tyvärr lhc tar detta med 4-2 i matcher.

"plast-hc har matchtempo i kroppen & tar därför match 1.
lhc-DIF 3-1

Så, nu har jag iaf gjort mitt...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Elajtaren

Inlägg av Elajtaren »

Står att läget är oförändrat i båda lagen..betyder de att Zigomanis inte är tillbaks?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Inget skulle slå att skicka ut Musse och Fernholm i slutspelet. Ottosson har varit en favorit sedan han nobbade linköpings erbjudande i samma veva som dom plockade över musse.

Linköping kommer nog dominera första perioden, och är vi då med i period 2 målmässigt kör vi över dom.

lhc - DIF 2-4
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Printz sänker väl Musse :D
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Josefson missar matchen pga sjukdom.
Expert.
Skriv svar