Hv71 - Djurgårdens IF 8/2 2010
Re: Hv71 - Djurgårdens IF 8/2 2010
Ni kan räkna med att ett gäng backar kommer få väldigt hårda ord från Mr Nilsson i pausen.
0 - 2 07:25 Nicklas Danielsson (Christian Eklund, Henrik Eriksson)
1 - 2 08:34 Teemu Laine (Jukka Voutilainen, David Petrasek)
2 - 2 10:33 Martin Thörnberg (Pasi Puistola, Jukka Voutilainen)
3 - 2 11:50 Andreas Falk (Björn Melin, Oscar Sundh)
-------------------------------------------------------------
2 - 0 00:36 Tim Eriksson (Andreas Holmqvist, Marcus Krüger)
2 - 1 02:21 Martin Thörnberg (Johan Davidsson), spel fem mot fyra
2 - 2 04:55 André Petersson (Per Ledin, Kris Beech)
Scenariot återupprepar sig än en gång. Vi tar ledningen för att sedan låta Hv71 vända på någon minut med 2-3 snabba mål.
Om vi ska slå Hv71 idag så blir det oerhört viktigt att hålla tätt de första minuterna efter att vi gjort mål. Annars lär detta bli ännu en bortaförlust mot Hv71.
För övrigt så var Marcus Nilssons reducering oerhört viktig. Hade blivit jävligt tufft att inleda andra perioden med ett tvåmålsunderläge mot ett Hv71 med lite självförtroende. Nu efter den sena reduceringen så blir nog HåVe spelarna oroliga igen, vilket kan leda till att vi kan vända på steken snabbt i andra perioden.
1 - 2 08:34 Teemu Laine (Jukka Voutilainen, David Petrasek)
2 - 2 10:33 Martin Thörnberg (Pasi Puistola, Jukka Voutilainen)
3 - 2 11:50 Andreas Falk (Björn Melin, Oscar Sundh)
-------------------------------------------------------------
2 - 0 00:36 Tim Eriksson (Andreas Holmqvist, Marcus Krüger)
2 - 1 02:21 Martin Thörnberg (Johan Davidsson), spel fem mot fyra
2 - 2 04:55 André Petersson (Per Ledin, Kris Beech)
Scenariot återupprepar sig än en gång. Vi tar ledningen för att sedan låta Hv71 vända på någon minut med 2-3 snabba mål.
Om vi ska slå Hv71 idag så blir det oerhört viktigt att hålla tätt de första minuterna efter att vi gjort mål. Annars lär detta bli ännu en bortaförlust mot Hv71.
För övrigt så var Marcus Nilssons reducering oerhört viktig. Hade blivit jävligt tufft att inleda andra perioden med ett tvåmålsunderläge mot ett Hv71 med lite självförtroende. Nu efter den sena reduceringen så blir nog HåVe spelarna oroliga igen, vilket kan leda till att vi kan vända på steken snabbt i andra perioden.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Säker på att det inte är Wesslaus fel? Han står ju i båset visserligen, men med dig vet man aldrig!Mäklaren skrev:Tvåan är Ridderwalls, utan tvekan. Trean hade inte ens Martin Brodeur tagit, det är ju verkligen ingen sikt alls. Men som sagt, tvåan är en tabbe av Stefan.

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nej men vakna upp, hur har vårt försvarsspel sett ut mot lhc o hv på bortais denna säsong? Herre jesus! Jag har sett samtliga matcher och här är som sagt beviset för att dessa två toppar är outstanding när det gäller effektivitet. De åker åttor kring våra backar som helt plötsligt ser ut som om de aldrig sett en puck. Här förstår man verkligen vad våra svenska experter menar när de säger att det bara finns två guldkandidater. Om ens det!android skrev:Skojar du med mig. Vilket resonemang. Visst har dom varit dåliga. Men en match gör ingen säsong. Så för att HV fick råpisk mot Modo så ska dom glömma guld?Jockmaniac skrev:Här har vi beviset på att ni med åsikter om guld kan gå i graven. Våra backar hänger inte med överhuvudtaget när dessa topplag(HV o plastet) bestämmer sig för att spela anfallshockey. Klubertanz, Eklund och Printz håller inte ens korpenklass idag. Bara Falk som får godkänt efter första av backarna.
Annars är det inte mycket att snacka om. Mackan är vår enda spetskompetens just nu. Man har inte råd att missa tre frilägen mitt framför mål, Danielsson. Ska Wesslau ha skit för sina insläppta så ska Riddarn ha skit för mål 2 och 3.
100% DJURGÅRDSJ***L
- DIF_Soldier
Ärligt nu. Oscar fucking Eklund är riktigt jävla dålig. Han är med elitseriemått mätt inte bra till ett jävla dugg. Totalt värdelös. 113 matcher och tre ynka poäng. Får jag se honom i ett slutspel vet jag inte vad jag gör. Han förstör Djurgården. André Mattson spelade 49 matcher och är ändå bara tre poäng efter Oscar.
Försvaret är virrigt så in i helvete. Danielsson måste göra fler push-ups för hans avslut är så jävla klena. Målskytt my ass. Engqvist, Montreal? Dream on boy. Lär dig träffa öppet mål först.
Printz och Oscar... sitter ni med varsin fickplunta på vägen ned eller? För ni åker grillor som ett gäng nedspydda lodisar. Skärp er nu för fan.
Försvaret är virrigt så in i helvete. Danielsson måste göra fler push-ups för hans avslut är så jävla klena. Målskytt my ass. Engqvist, Montreal? Dream on boy. Lär dig träffa öppet mål först.
Printz och Oscar... sitter ni med varsin fickplunta på vägen ned eller? För ni åker grillor som ett gäng nedspydda lodisar. Skärp er nu för fan.
Säg den glädje som varar
-
Spot on. Dagens inlägg utan någon som helst konkurrensDIF_Soldier skrev:Ärligt nu. Oscar fucking Eklund är riktigt jävla dålig. Han är med elitseriemått mätt inte bra till ett jävla dugg. Totalt värdelös. 113 matcher och tre ynka poäng. Får jag se honom i ett slutspel vet jag inte vad jag gör. Han förstör Djurgården. André Mattson spelade 49 matcher och är ändå bara tre poäng efter Oscar.

100% DJURGÅRDSJ***L
Spelarna ska ju till gran canaria efter den här matchen..Man kan ju undra om dom har sol stolar och poolen i skallen redan..
Hahahaha. Herregud.DIF_Soldier skrev:Ärligt nu. Oscar fucking Eklund är riktigt jävla dålig. Han är med elitseriemått mätt inte bra till ett jävla dugg. Totalt värdelös. 113 matcher och tre ynka poäng. Får jag se honom i ett slutspel vet jag inte vad jag gör. Han förstör Djurgården. André Mattson spelade 49 matcher och är ändå bara tre poäng efter Oscar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Shit asså, avgå-alla-mentaliteten på det här forumet så fort det är underläge i paus är pinsam.
Expert.
Jockmaniac skrev:Nej men vakna upp, hur har vårt försvarsspel sett ut mot lhc o hv på bortais denna säsong? Herre jesus! Jag har sett samtliga matcher och här är som sagt beviset för att dessa två toppar är outstanding när det gäller effektivitet. De åker åttor kring våra backar som helt plötsligt ser ut som om de aldrig sett en puck. Här förstår man verkligen vad våra svenska experter menar när de säger att det bara finns två guldkandidater. Om ens det!android skrev:Skojar du med mig. Vilket resonemang. Visst har dom varit dåliga. Men en match gör ingen säsong. Så för att HV fick råpisk mot Modo så ska dom glömma guld?Jockmaniac skrev:Här har vi beviset på att ni med åsikter om guld kan gå i graven. Våra backar hänger inte med överhuvudtaget när dessa topplag(HV o plastet) bestämmer sig för att spela anfallshockey. Klubertanz, Eklund och Printz håller inte ens korpenklass idag. Bara Falk som får godkänt efter första av backarna.
Annars är det inte mycket att snacka om. Mackan är vår enda spetskompetens just nu. Man har inte råd att missa tre frilägen mitt framför mål, Danielsson. Ska Wesslau ha skit för sina insläppta så ska Riddarn ha skit för mål 2 och 3.
Samtidigt så har vi ju gjort en jävla massa mål borta mot dessa lag. Ska ditt resonemang hålla så har dom lika kassa backar, men lite bättre forwards. Att vi är bland de lagen som släpper in minst mål i serien hör inte hit?
Sen så håller jag med dig. Eklund är för jävla kass. Printz är risig framåt men defensivt bra. Att kalla Kyle som är en av seriens bästa backar för kass är lite väl ( nåja topp 10 i alla fall). Dock har han sin styrka framåt.
Blir bara rätt trött att det ska gnällas så in i helvete så fort vi kommer under i matcher.
Född till sportchef.
Du får nog förstå att mycket av det är ironi, beviset på det har vi ju några inlägg ovan där DIF_Soldier är fruktansvärt humoristisk.SirDIFalot skrev:Shit asså, avgå-alla-mentaliteten på det här forumet så fort det är underläge i paus är pinsam.
Jag älskar det här laget och vet vad de kan. Därför blir jag besviken när de uppträder nonchalant och ser rädda ut. Nu vänder vi detta!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Haha vi ligger under med uddamålet på bortais mot sveriges kanske bästa lag och här är det värre stämning än om jorden gick under imorgon.
Har ibland blivit anklagad för att vara pessimist men tack vare det här forumet vet jag att jag har väldigt mycket kvar att lära.
Nu till hockey. Sticker ut hakan och säger att jag hellre ser M. Holmqvist i förstalinan än en hel Otto just nu. Tycker att han har tagit chansen och harmoniserar bättre med Mackan och Jimmie där ute.
Har ibland blivit anklagad för att vara pessimist men tack vare det här forumet vet jag att jag har väldigt mycket kvar att lära.
Nu till hockey. Sticker ut hakan och säger att jag hellre ser M. Holmqvist i förstalinan än en hel Otto just nu. Tycker att han har tagit chansen och harmoniserar bättre med Mackan och Jimmie där ute.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Oj oj oj vilken fart HV har när de trampar igång. Vi har inte en chans att hänga med då. Som tur är de mer mänskliga i egen zon. Vi har skapat tillräckligt med chanser för att det kunnat stå 3-3. Ska detta gå vägen måste vi få ned deras fart. Annars kan detta sluta med en målrik historia, säg 8-4 eller något i den stilen.
Riddarn var chanslös på Davidssons och Tedenbys mål. Det är väl möjligen Torps 3-1 som såg lite billigt ut.
Innan vi dömer laget för hårt ska vi ha i åtanke att Ragge, Tjärna, Kruger och Otto saknas. Dessutom är inte HV Sveriges bästa lag utan anledning (jaja, LHC är 1:a i serien men HV är bättre när de är på topp).
Riddarn var chanslös på Davidssons och Tedenbys mål. Det är väl möjligen Torps 3-1 som såg lite billigt ut.
Innan vi dömer laget för hårt ska vi ha i åtanke att Ragge, Tjärna, Kruger och Otto saknas. Dessutom är inte HV Sveriges bästa lag utan anledning (jaja, LHC är 1:a i serien men HV är bättre när de är på topp).
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2010-02-08 19:52:16, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nuvarande tabell:
1 LHC 88
2 Hv71 87
3 DIF 79
4 FBK 78
5 SAIK 76
6 Brynäs IF 74
Snälla Brynäs, kan ni inte bara gå och dö?
För guds skull Modo, vänd mot det där jävla tattargänget.
1 LHC 88
2 Hv71 87
3 DIF 79
4 FBK 78
5 SAIK 76
6 Brynäs IF 74
Snälla Brynäs, kan ni inte bara gå och dö?
För guds skull Modo, vänd mot det där jävla tattargänget.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Lee Harvey Oswald
DIF_Soldier skrev:Ärligt nu. Oscar fucking Eklund är riktigt jävla dålig. Han är med elitseriemått mätt inte bra till ett jävla dugg. Totalt värdelös. 113 matcher och tre ynka poäng. Får jag se honom i ett slutspel vet jag inte vad jag gör. Han förstör Djurgården. André Mattson spelade 49 matcher och är ändå bara tre poäng efter Oscar.
Blir lite orolig nästan, du lär dö av stroke strax efter 30
Detta stannar väl vid typ 8-7 eller liknande.
Tema "Kvällsöppet", som vanligt när DIF är på besök i Jönköping
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan