Flytt till Globen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Leijon
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Leijon »

Om vi fixar fullsatt globen med en djurgårdsklack så kan jag tänka mig att byta till globen, så att stämningen blir kvar
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

erik_dif skrev:
Hovet är hjärta.
Globen är pengar.

Valet för en Djurgårdare är enkelt 1000 dagar i veckan.
(bara för att höja den intellektuella nivån ytterligare ett snäpp)

Precis, & det är ju inget man förknippar med DIF Hockey.
Det skulle säkert bara kännas helt virrigt & som en riktigt identitetskris om DIF både var bra på isen & hade cash, neej fyy...

Håller med er, hellre slutspel vart 3:e år & fattiga, än slutspel varje år & rika.
Tacka vet jag säsongen 05-06, då var det genuint äkta "DIF-Love".
Då var vi verkligen sämst både sportsligt & ekonomiskt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Silverminken
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Silverminken »

Som de flesta andra ser jag Hovet som vårt hem och där vi ska spela våra matcher MEN att spela på Globen under några få slutspelsmatcher som vi kan få slutsålda har jag inget emot. Lite extra pengar kan behövas. Men då måste vi självklart få en stor klack så inte stämningen dör!
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Ett fullsatt GLoben slår ett fullsatt Hovet. Fatta vrålet från 14 000 när Jimmie trycker in avgörande 3-2 i sudden. Sen kan man dö lycklig.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Konstigt det här med pengar och ekonomi. När man har slantar är ekonomi inte ett problem. Då har man råd att tänka med hjärtat och göra bekväma lösningar. Man glömmer också fort hur det var när man inte hade slantar (när man var tvungen att spela André Matsson och Anti Pekka Lamberg en hel säsong) och att det inte ens var ett år sen man tvingades rädda elitlicensen med en nyemission.

Jag skiter blankt i var vi spelar. Men jag minns hur det var när vi var fattigast i serien. Jag minns hur det var när vi värvade landslagsmeriterade backar som hette Ryman och inte Ragnarsson och jag vill aldrig någonsin vara med om det igen...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Fricke skrev:Konstigt det här med pengar och ekonomi. När man har slantar är ekonomi inte ett problem. Då har man råd att tänka med hjärtat och göra bekväma lösningar. Man glömmer också fort hur det var när man inte hade slantar (när man var tvungen att spela André Matsson och Anti Pekka Lamberg en hel säsong) och att det inte ens var ett år sen man tvingades rädda elitlicensen med en nyemission.

Jag skiter blankt i var vi spelar. Men jag minns hur det var när vi var fattigast i serien. Jag minns hur det var när vi värvade landslagsmeriterade backar som hette Ryman och inte Ragnarsson och jag vill aldrig någonsin vara med om det igen...
Jaha, du skiter blankt i var DIF spelar!! Tänker alla så är du snart tillbaka till att värva Ryman & co.
Konstigt det här med framgång, då glömmer folk hur det var att spela inför 5000 personer i Globen där hälften höll på bortalaget.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Caveman skrev:
Fricke skrev:Konstigt det här med pengar och ekonomi. När man har slantar är ekonomi inte ett problem. Då har man råd att tänka med hjärtat och göra bekväma lösningar. Man glömmer också fort hur det var när man inte hade slantar (när man var tvungen att spela André Matsson och Anti Pekka Lamberg en hel säsong) och att det inte ens var ett år sen man tvingades rädda elitlicensen med en nyemission.

Jaha, du skiter blankt i var DIF spelar!! Tänker alla så är du snart tillbaka till att värva Ryman & co.
Konstigt det här med framgång, då glömmer folk hur det var att spela inför 5000 personer i Globen där hälften höll på bortalaget.
Lägg av, du vet vad jag menar. Med det senaste klackförslaget (och antalet föreslagna slutspelsmatcher på Globen och alla seriematcher på Hovet) känns det som att klubben förstått/lärt sig mekanismerna och långsiktigheten i att lyssna på JK och samtliga supportrar.

Jag minns mycket väl 5000 matcherna på Globen men ser inga likheter.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Inte nu, visst kan det bli drag i Globen, i EN match. Då finns det säkert dom som blir så lyriska över publiken & stämningen i Globen att dom föreslår att fler matcher ska spelas i Globen, sedan så är snöbollen i rullning.

Är jävligt försiktiga med Globen DIF annars finns det risk att det kommer kosta mer än vad det smakar.

Hovet är Hockey
Globen är Disney On Ice
Senast redigerad av Caveman den 2010-02-02 12:06:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jag är helt klart för att vi spelar några enstaka slutspelsmatcher i Globen. Jag kan tänka mig att vi spelar en eller två seriematcher i Globen (t.ex. en på hösten och en på våren). Finns det intresse så är det klart vi ska fylla bollen.

Man bör komma ihåg att det inte är aktuellt med någon permanent flytt till Globen utan nu handlar det om några enstaka matcher i slutspelet.

Och för dom som är mindre snack och mer verkstad så kan man alltid dyka upp på årsmötena där besluten tas :wink:
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Tycker vi kunde ha haft järnkaminernasdag eller någon annan match då det kommer många DJURGÅRDARE på globen, för att få en försmak och kunde jämföra vad som blir bäst, hovet/globen!

Men det är ingen höjdare att vara efterklok...
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rash skrev:Jag är helt klart för att vi spelar några enstaka slutspelsmatcher i Globen. Jag kan tänka mig att vi spelar en eller två seriematcher i Globen (t.ex. en på hösten och en på våren). Finns det intresse så är det klart vi ska fylla bollen.

Man bör komma ihåg att det inte är aktuellt med någon permanent flytt till Globen utan nu handlar det om några enstaka matcher i slutspelet.

Och för dom som är mindre snack och mer verkstad så kan man alltid dyka upp på årsmötena där besluten tas :wink:
Absolut, värt att prova redan till nästa års grundserie. Det svåra är att i förväg veta vilka matcher som drar folk. I år hade det klirrat i kassan om vi mött Modo i globen.

JK´s storsatsning bör vara på hovet då jag tycker den är överlägsen när det gäller att skapa tryck, fullsatt Globen inräknat.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mackan1891

Inlägg av Mackan1891 »

Inget jävla fitt-Globen! Hovet är vårat hem.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mackan1891 skrev:Inget jävla fitt-Globen! Hovet är vårat hem.
Visst är det så, men du kan inte ha överseende för en avgörande match i Globen? Som med största sannolikhet ger fullsatt?
Visst skulle det kunna ge blodad tand som alla säger, men jag tror att styrelsen har lärt sig av misstaget som tappade publiken sist.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Skulle inte banga nånstans på en fullsatt globen i en slutspelsmatch (gåshud).
joelsuomi

Inlägg av joelsuomi »

4sure skrev:Skulle inte banga nånstans på en fullsatt globen i en slutspelsmatch (gåshud).
/ :!: :!:
Skriv svar