Södertälje SK - Djurgårdens IF, 28/1 2010
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 28/1 2010
Skönt! Sen så torskade SAIKAIK också, vilket ger ett litet glapp neråt!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Silverminken
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ahh! ibland är det skönt att ha fel. Skönt med tre poäng 

"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
En skön match från start till mål där vi egentligen aldrig var riktigt hotade. Tycker att Jimmie, Ottosson, Ragge, Tim och Brodin var bäst idag, med extra plus för Ragge som är fruktansvärt bra.
Är fortfarande något kritisk till Engqvist som ser mycket seg och otymplig ut, men ska inte klaga en dag som denna.
Härliga Djurgår'n!
Är fortfarande något kritisk till Engqvist som ser mycket seg och otymplig ut, men ska inte klaga en dag som denna.
Härliga Djurgår'n!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Instämmer. Han kändes dessutom oerhört pigg trots skadefrånvaro tidigare. Mycket imponerande.Mäklaren skrev:Herregud vad Ragge är bra. Vårt försvar är flera dimensioner bättre med honom i laget... han är fan helt överlägsen.
Tycker faktiskt det var klasskillnad rakt igenom. Vi behöver inte anstränga oss nämnvärt för att manövrera ut Tälje. Väldigt skön seger.
Skönt med 3 poäng och att Ragge var med och visade lite rutin under matchen och höll sig kall. Stärker upp försvaret sjukt mycket. Även lite kul att höra i intervjun att "Hardy tolererar max 1 förlust!" 

- Lee Harvey Oswald
Agree, offrar gärna min tillfälliga topplacering i Matchquiz-trådenSilverminken skrev:Ahh! ibland är det skönt att ha fel. Skönt med tre poäng

Är ju egentligen en usel tippare...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ragge Effekten!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Härligt. Men det blev onödigt spännande. Vi hade avgjort långt tidigare om vi satt våra lägen. Nu fick Tälje 2 fina chanser att kvittera på slutet.
Vi är mycket stabila nu.
Vi är mycket stabila nu.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- DIF_Soldier
Nja, nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Tycker nog att mycket kan förbättras, framförallt många uppspel men även skärpan i avsluten saknas. Tycker trots att vi snurrar friskt i anfallszon att vi blir för omständiga och istället för att skapa en målchans och blockering tappar vi puck och får vända hem med tröttkörda spelare vilket är fullständigt livsfarligt mot kontringsstarka lag.BOMBOM BOUCHARD skrev: Vi är mycket stabila nu.
Södertälje får tre målchanser i matchen och Oscar Eklund är inne på samtliga. Den killen får bara inte lira en enda minut i slutspelet!
Jag vill åter lyfta fram Timmy Pettersson som varit riktigt bra de senaste fyra matcherna. Även Tim som driver tredjekedjan med finess.
Säg den glädje som varar
viktig seger boys!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Eh....DIF_Soldier skrev:Nja, nu ska vi inte gå händelserna i förväg.BOMBOM BOUCHARD skrev: Vi är mycket stabila nu.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
På grund av det kassa väglaget så kom jag inte iväg till Södertälje idag, så matchen fick ses på ppv. Kändes från nedsläpp att det var ett stabilare DIF idag än på länge. Lugnt och säkert i alla situationer(undantaget O Eklund).
Plus får: Wesslau som återigen spelade bra. Ragge som såg hungrig och tacklingsvillig ut. Falken som verkar pånyttfödd. Tim som mer och mer blir en personlig favorit med sin teknik och frenesi. Josefson som gjrde sin bästa match på länge. Samma med Zigomanis som verkar trivas mot ssk.
Minus: Klubertanz som slarvade lite idag, inte vanligt från vår överlag bästa back om man frågar mig. Fimpen håller för låg klass för ett lag på en 3:e plats. Bidrar med hjärta men inte mycket mer. Oscar Eklund, ordlös. Måste bort om vi ska klara en eventuell kvartsfinal.
EDIT: Vill även lägga till ett STORT plus till Vinnerborg som skötte sig exemplariskt.
Plus får: Wesslau som återigen spelade bra. Ragge som såg hungrig och tacklingsvillig ut. Falken som verkar pånyttfödd. Tim som mer och mer blir en personlig favorit med sin teknik och frenesi. Josefson som gjrde sin bästa match på länge. Samma med Zigomanis som verkar trivas mot ssk.
Minus: Klubertanz som slarvade lite idag, inte vanligt från vår överlag bästa back om man frågar mig. Fimpen håller för låg klass för ett lag på en 3:e plats. Bidrar med hjärta men inte mycket mer. Oscar Eklund, ordlös. Måste bort om vi ska klara en eventuell kvartsfinal.
EDIT: Vill även lägga till ett STORT plus till Vinnerborg som skötte sig exemplariskt.
100% DJURGÅRDSJ***L
Man gör det som behövs, känns som det finns en växel till om det skulle ha behövts.
Får även tacka P&P för deras coach miss, att inte sätta in målvakten igen efter deras offside.
Djurgården var överlägsna i tekningarna som man även vann med 42-26. Klantigt att inte temporärt sätta in målvakten igen.
Edit: Fel siffror.
Får även tacka P&P för deras coach miss, att inte sätta in målvakten igen efter deras offside.
Djurgården var överlägsna i tekningarna som man även vann med 42-26. Klantigt att inte temporärt sätta in målvakten igen.
Edit: Fel siffror.
Senast redigerad av Honken den 2010-01-28 22:28:25, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Verkar som veckans PP-träning har gett utdelning, skönt.
Lite sjukt att vi har fler poäng nu än efter hela förra säsongen förresten.
Lite sjukt att vi har fler poäng nu än efter hela förra säsongen förresten.

Ändå har vi bara gjort 9 mål fler än förra året. Men släppt in 16 färrekablo003 skrev:Lite sjukt att vi har fler poäng nu än efter hela förra säsongen förresten.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.