Mika Hannula

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Mika Hannula

Inlägg av sthlm_dif »

Honken skrev:Djurgården har råd med Hannula om man vill.
Flera miljoner bättre i biljettintäkter än beräknat.
T.om den mest pessimistisk ekonomen bör inse att vi når slutspelet vilket inte är budgeterat.
Och med Hannula så kan det bli mer än kvartsfinal. En god investering
Det kan det nog även bli utan Hannula.
Om vi fortsätter med samma spel så lär vi sluta 3-4 i elitserien, vilket jag även tror att vi kommer att göra (med eller utan Hannula), och då ställs vi i värsta fall emot Frölunda, och jag kan inte direkt påstå att man blir allt för skrämd av dem.

Däremot kan en Hannula i storform vara skillnaden mellan att få storstryk i en semi och att kunna skrälla i en semi. Så visst ska vi göra allt i vår makt för att förlänga kontraktet. Oavsett hur det går i slutspelet, så kommer Hannula att förbättra våra chanser rejält med att lyckas i ett slutspel.
Han är redan nu oerhört bra, och han kommer bara att bli bättre och bättre för var match som går.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Honken

Inlägg av Honken »

sthlm_dif skrev:
Honken skrev:Djurgården har råd med Hannula om man vill.
Flera miljoner bättre i biljettintäkter än beräknat.
T.om den mest pessimistisk ekonomen bör inse att vi når slutspelet vilket inte är budgeterat.
Och med Hannula så kan det bli mer än kvartsfinal. En god investering
Det kan det nog även bli utan Hannula.
Om vi fortsätter med samma spel så lär vi sluta 3-4 i elitserien, vilket jag även tror att vi kommer att göra (med eller utan Hannula), och då ställs vi i värsta fall emot Frölunda, och jag kan inte direkt påstå att man blir allt för skrämd av dem.

Däremot kan en Hannula i storform vara skillnaden mellan att få storstryk i en semi och att kunna skrälla i en semi. Så visst ska vi göra allt i vår makt för att förlänga kontraktet. Oavsett hur det går i slutspelet, så kommer Hannula att förbättra våra chanser rejält med att lyckas i ett slutspel.
Han är redan nu oerhört bra, och han kommer bara att bli bättre och bättre för var match som går.
Vi ska inte heller förgrlömma att de senaste matcherna har vi spelat utan vår poänkung och den spelare som har bäst + statistik,
vilket krüger även har i JVM. samt Josefsson och Brodin.
Och vi har ändå mött 1:an 2:an och före detta trean i tabellen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

DIF_Soldier skrev:Är det någon som ska bänkas är det Engqvist - helt under isen den här säsongen. Det där med Montreal verkar ha stigit honom åt huvudet.

Nåja, så går det när man pissar på en treårsdeal med Djurgården.
Engqvist är en av våra bättre defensiva spelare och har tillsammans med Zigomanis, Krüger och Jacobsson varit inne på minst baklängesmål. Poängmässigt ligger han på ungefär på samma nivå som förra säsongen då han var skadad.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

För varje match som går blir man bara mer imponerad av Hannula och det skulle kännas grymt tråkigt om han väljer att lämna oss.

Zigomanis framstår tvärtemot som en panikvärvning. Jag blir bara besviken av att se honom. Totalt ofarlig framåt och det var pinsamt att se honom i pp igår.
Jag ser inte någon kvalite han besitter som gör oss bättre.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Zigomanis framstår tvärtemot som en panikvärvning. Jag blir bara besviken av att se honom. Totalt ofarlig framåt och det var pinsamt att se honom i pp igår.
Jag ser inte någon kvalite han besitter som gör oss bättre.
Delvis kan jag hålla med, men det är bara att inse hans roll och att han inte är en offensivt bländande spelare. Tror dock han har potential att växa in i spelet en smula mer och även leverera offensivt. Defensivt är han stabil.

Angående Hannula så är alla ord överflödiga. Hoppas man gör allt för att behålla karln säsongen ut...

Följande linor vore inte helt fel:

Jimmie - Otto - Mackan
Hannula - Engqvist - Krüger
Zigomanis - Josefson - Danielsson
Tim E - Holmqvist / Fimpen - Cehlin
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Självklart ska man försöka behålla Hannula. Antagligen kan man få en klasspelare till ett pris under det marknadsmässiga, då han borde stå i en liten skuld till DIF.

Att folk tycker att Ziggy är usel finner jag lite kul. Visst har han bränt mycket lägen. Men han har fortfarande bra poängsnitt, vinner mycket tekningar, bra +/-, snackar med domare och motspelare, lite småful vid sargerna, ligger oftast på rätt sida. Lägg där till att detta är första gången någonsin han spelar på stor rink i seniorålder. Folk verkar tro att det är hur lätt som helst att ställa om.

Sen vet jag inte vad vi pyntar för honom. Mycket möjligt att han kostar mer än vad han smakar. Han är även rätt långsam, ingen spelare man använder i kontringar. Men att han varit usel är lite i överkant.

Skapliga kedjor -Daniel-. :)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev: Att folk tycker att Ziggy är usel finner jag lite kul.

Sen vet jag inte vad vi pyntar för honom.
Just det som är grejen; jag tror tyvärr vi betalar en ganska redig summa för honom och det är väl där man kanske är lite besviken. Men jag har verkligen inte gett upp honom, tror som jag var inne på att han kan växa in i spelet ju längre säsongen går. Det förövrigt 100 ggr värre att värva en utländsk diva som inte gör sitt jobb på isen; man märker verkligen hur gärna Ziggy vill. Bara det är beundransvärt.

Mmja kan vi knyta Hannula till oss resten av säsongen har vi utan tvekan den mest intressanta forwardsuppsättningen på bra länge...och vem hade trott det på förhand utan Linkan...?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Förresten, på tal om Hannula så var ju Hardy på plats i Canal + sändningen igår kväll och han fick frågan om Hannula och vad som händer sen när hans korttidskontrakt går ut. Kommer inte exakt ihåg vad Hardy svarade men var väl något i stil med "Ja, vi får se vad som händer. Mika är ju profesionell och det är mycket pengar som lockar därborta (med syfte på KHL) så det återstår att se".

Imorgon vill jag se difhockey.se gå ut med nyheten att Hannula är signad för resten av säsongen. Det skulle göra mig fruktansvärt jävla glad.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Tror och hoppas att DIF redan sen inträdet i A-truppen för Hannula ser över finansiering för att behålla honom. Frågetecknen som fanns innan han matchade på riktigt i A-truppen har rätats ut till utropstecken och DIF jobbar nog intensivt med att hitta en långsiktig lösning med Hannulas agent. Tror även Hardy har ett litet finger med i spelet om vikten av att knyta till sig spetskvalitet för det som komma skall, SLUTSPEL.

SIGNA MIKA nu, please
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, och det borde som sagt gå att lösa med en extern finansiär. Det var minst 10 år sedan DIF Hockey var så "i ropet", omskrivet och omtalat som föreningen är just nu. Perfekt läge att dra nytta av det och pusha på för att få till en lösning med Hannula.

Känns förresten som var & varannan människa man möter utomhus på sta'n har en DIF-mössa eller halsduk på sig (kan förövrigt ha att göra med att det är läskigt kallt också :wink: och att jag enbart har ögon för att scouta in de kära DIF-färgerna på klädesplagg). Fast ärligt talat undrar ju hur mycket plus mot budget DIF gått med souvenir försäljning hittils den här säsongen? Känns som ett gigantiskt lyft även där, men jag har egentligen inget belägg för det.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Borde få chansen i LG hockey games.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

alskar_dif skrev:Borde få chansen i LG hockey games.
Fortsätter han så här så lär han nog dyka upp i truppen i april/maj när turneringen går av stapeln. Förhoppningsvis som nybliven guldmedaljör :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Är verkligen imponerad av Mika som hittat formen och återhämtat sig från skadan på ett strålande sätt. Vi ska nog inte hoppas på för mycket att han stannar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6385915.ab

Känns ju tyvärr (som väntat) att prio 1 är att försöka hitta en KHL-klubb.

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... r-kul.html

Roligt dock att ledningen (åtminstone Järlan) vill ha honom kvar. Tror det är lite 50-50 situation på vad som händer om jag skall vara ärlig. Bara att hoppas att KHL-klubbarna inte vågar riskera ett dyrt kontrakt när de sett honom spela så pass få matcher för att se om knäet håller...
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Hoppas att Mika blir kvar.Han kan verkligen bli en nyckelspelare för DIF om han får kontrakt säsongen ut.Något som både DIF och Hannula skulle vinna på.DIF får en klasspelare och Hannula får chansen att komma tillbaka på den höga nivå som han normalt håller.
Skriv svar