Djurgårdens IF - Linköping, 26/12 2009 - Matchtröjans Dag!
Re: Djurgårdens IF - Linköping, 26/12 2009 - Matchtröjans Dag!
Så var man tillbaka i huvudstaden och hade självklart hoppats på två hungriga lag men får väl säga att julmaten och den ev. snapsen hade satt sig lite i benen på killarna...kanske också ha varit de hårda träningarna som hade något med detta att göra.
Tycker annars att DIF spelade bra över 3/4 av banan idag men jag förstår inte varför det ska vara så svårt att skjuta när man ändå har kommit in en bra bit in i anfallszon? Idag så var det vanligare att man åkte ut lite på kanten, gjorde ett stopp och väntade in lagkamraterna. Självklart man kan ju variera sig men det är trots allt bara puckar som går på mål som kan gå i mål.
I likhet med några andra så får jag också säga att Zigge inte alls var på hugget. Han får en hel del lägen men har inte det där transatlantiska tänket att avlossa bössan direkt när chansen finns där. Jag hade hoppats att han hade haft det för som det är nu så saknar vi en riktigt bra sniper (som LHC verkar ha i Hlavac denna säsongen).
Som jag uppfattade det från läktaren så var Wesslau rätt skymd på målet men får kolla på sammandraget sen.
Avslutningsvis, det är ju inte alltid man hör alla ramsor via radion och tv:n och denna har jag inte hört på på mina tidigare besök på Hovet i år men va F*N handlar ramsan "vi ska hugga er" om? Helt jäkla meningslös och totalt IQ-befriad enligt mig och trist nog var det den som rullade mest på läktaren idag.
Tycker annars att DIF spelade bra över 3/4 av banan idag men jag förstår inte varför det ska vara så svårt att skjuta när man ändå har kommit in en bra bit in i anfallszon? Idag så var det vanligare att man åkte ut lite på kanten, gjorde ett stopp och väntade in lagkamraterna. Självklart man kan ju variera sig men det är trots allt bara puckar som går på mål som kan gå i mål.
I likhet med några andra så får jag också säga att Zigge inte alls var på hugget. Han får en hel del lägen men har inte det där transatlantiska tänket att avlossa bössan direkt när chansen finns där. Jag hade hoppats att han hade haft det för som det är nu så saknar vi en riktigt bra sniper (som LHC verkar ha i Hlavac denna säsongen).
Som jag uppfattade det från läktaren så var Wesslau rätt skymd på målet men får kolla på sammandraget sen.
Avslutningsvis, det är ju inte alltid man hör alla ramsor via radion och tv:n och denna har jag inte hört på på mina tidigare besök på Hovet i år men va F*N handlar ramsan "vi ska hugga er" om? Helt jäkla meningslös och totalt IQ-befriad enligt mig och trist nog var det den som rullade mest på läktaren idag.
Skönt med en poäng. LHCs 3-2 mål bryr jag mig inte om, då det ändå inte spelar någon roll.
Hannula och Ölvestad verkade var på spelhumör, vilket var kul att se.
Egentligen bör mitt fokus ligga på att skriva något om matchen, men jag kan inte tänka så länge som min hjärna skriker av ilska.
Till er fullständigt inkompetenta och misslyckade människor som stod och bankade sönder reklamskyltarna, dra åt helvette och kom aldrig mer tillbaka.
Ni är ett gäng idioter som bara förstör och ska sjunga eran förbannade jävla bajen kopia ramsa match efter match efter match.
Idag startade packet igång ramsan 3 gånger, och mitt hat mot er är obeskrivligt. Ni hånar aik, och tror att ni är så jävla coola, men tänk er lite för, med tanke på att allt vi hånar aik för gör ni själva, era tragiska, inkompetenta idioter.
Mitt språk är inte av den vackraste sorten precis, men nu får det fan vara nog. För att ni ska bort från Hovet, och det nu.
Egentligen bör mitt fokus ligga på att skriva något om matchen, men jag kan inte tänka så länge som min hjärna skriker av ilska.
Till er fullständigt inkompetenta och misslyckade människor som stod och bankade sönder reklamskyltarna, dra åt helvette och kom aldrig mer tillbaka.
Ni är ett gäng idioter som bara förstör och ska sjunga eran förbannade jävla bajen kopia ramsa match efter match efter match.
Idag startade packet igång ramsan 3 gånger, och mitt hat mot er är obeskrivligt. Ni hånar aik, och tror att ni är så jävla coola, men tänk er lite för, med tanke på att allt vi hånar aik för gör ni själva, era tragiska, inkompetenta idioter.
Mitt språk är inte av den vackraste sorten precis, men nu får det fan vara nog. För att ni ska bort från Hovet, och det nu.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Två nertränade lag som var sega i benen.
Känns som två förlorade poäng, vinner man skottstatistiken med 46-30 ska man ta alla tre poäng. Men Christian Engstrand var bra i deras mål.
Krüger målskytte saknades. Sen att man bland det första får läsa här är kritik mot Wesslau men inte ett ord om Ridderwalls ingripanden är ofattbart.
När Zigomanis får igång målskyttet så kommer det nog att trilla in hel del del poäng från hans klubba. Men just nu så verkar det vara en mental spärr efter alla missade chanser
När det är utökad klack så behövs en klackledare. Bedrövlig insats sett till antal personer.
Då slipper vi också förhoppningsvis vi ska hugga er.
Känns som två förlorade poäng, vinner man skottstatistiken med 46-30 ska man ta alla tre poäng. Men Christian Engstrand var bra i deras mål.
Krüger målskytte saknades. Sen att man bland det första får läsa här är kritik mot Wesslau men inte ett ord om Ridderwalls ingripanden är ofattbart.
När Zigomanis får igång målskyttet så kommer det nog att trilla in hel del del poäng från hans klubba. Men just nu så verkar det vara en mental spärr efter alla missade chanser
När det är utökad klack så behövs en klackledare. Bedrövlig insats sett till antal personer.
Då slipper vi också förhoppningsvis vi ska hugga er.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- Stolt-Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med helt och hållet! Någonstans tycker man att gränsen borde gå.sthlm_dif skrev:Skönt med en poäng. LHCs 3-2 mål bryr jag mig inte om, då det ändå inte spelar någon roll.
Att starta den där ramsan gång på gång, dem verkar ju fan vara helt jävla hjärndöda!
Och att hålla på att slå på reklamskyltarna som några efterblivna idioter! SLUTA MED DET!
Sen så var det väl samma personer som startade "jag kängade en gnagare".
Rätta mig om jag har fel?
Det verkar som att idioterna var på väg mot ett derby mot aik men hamnade istället på Hovet
eller hur?
Sen tänker jag avsluta med att säga att jag är ganska nöjd med ett poäng
den här matchen.
Djurgårdare för livet
Det stämmer. Dom försökte få igång den två gånger, men som tur var så lyckades dom inte ordentligt där.Stolt-Djurgårdare skrev: Sen så var det väl samma personer som startade "jag kängade en gnagare".
Rätta mig om jag har fel?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
"Det stämmer. Dom försökte få igång den två gånger, men som tur var så lyckades dom inte ordentligt där."'
Va? Vad fan är fel med den ramsan nu?
Vi är på Hovet för att sjunga fram Djurgården.Wire skrev:"Det stämmer. Dom försökte få igång den två gånger, men som tur var så lyckades dom inte ordentligt där."'
Vi är på Hovet för att älska vårat DIF, inte för att hata något som snart inte ens finns.
Ramsan är inte ful på något sätt, men det är bara så onödigt.
Folk sjunger hata aik på Hovet, men inte skulle någon sjunga hata Linköping på ett Stockholms derby.
Hockey är hockey - fotboll är fotboll.
Det är något som många har problem med att inse, då de flesta verkar tro att hockey är fotboll även det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Vi är DIF och vi hatar aik mest av allt, så enkelt är det. Däremot kan "vi ska hugga er"-ramsan gärna försvinna men inte därför att vi inte ska hata aik.sthlm_dif skrev:Vi är på Hovet för att sjunga fram Djurgården.Wire skrev:"Det stämmer. Dom försökte få igång den två gånger, men som tur var så lyckades dom inte ordentligt där."'
Vi är på Hovet för att älska vårat DIF, inte för att hata något som snart inte ens finns.
Folk sjunger hata aik på Hovet, men inte skulle någon sjunga hata Linköping på ett Stockholms derby.
Det är något som många har problem med att inse, då de flesta verkar tro att hockey är fotboll även det.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Fortfarande samma klubb.sthlm_dif skrev:Vi är på Hovet för att sjunga fram Djurgården.Wire skrev:"Det stämmer. Dom försökte få igång den två gånger, men som tur var så lyckades dom inte ordentligt där."'
Södergren sjungs rätt flitigt lite då och då på fotbollsmatcher också. Nu är ju inte det en hatramsa så den kanske inte hör till saken, men det sjungs faktiskt hockeyramsor på fotbollen också.
Har inget emot att "Jag kängade en gnagare" dras igång, då gnagethat ska framföras. Däremot tycker jag att "Almänna idrottsklubben horungar" hör hemma på puben. Okej om den körs några gånger om året, men det är inte rätt ramsa att köra 12gånger per match.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Jag har inget emot "jag kängade en gnagare", men när den sätts igång efter att "allmänna, idrottsklubben horungar" sjungits sjuttioelva gånger så blir man bara irriterad.Snazzi skrev:Fortfarande samma klubb.sthlm_dif skrev:Vi är på Hovet för att sjunga fram Djurgården.Wire skrev:"Det stämmer. Dom försökte få igång den två gånger, men som tur var så lyckades dom inte ordentligt där."'
Södergren sjungs rätt flitigt lite då och då på fotbollsmatcher också. Nu är ju inte det en hatramsa så den kanske inte hör till saken, men det sjungs faktiskt hockeyramsor på fotbollen också.
Har inget emot att "Jag kängade en gnagare" dras igång, då gnagethat ska framföras. Däremot tycker jag att "Almänna idrottsklubben horungar" hör hemma på puben. Okej om den körs några gånger om året, men det är inte rätt ramsa att köra 12gånger per match.
Om "jag kängade en gngare" sjungs någon gång är det ok, men att sjunga den efter många upplagor av horungar-ramsan är helt fel.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
AIK hat kan aldrig bli för mycket, skulle kunna sjunga om dem i alla evighet. Dock ska rätt ramsor sjungas, om du förstår.sthlm_dif skrev:Jag har inget emot "jag kängade en gnagare", men när den sätts igång efter att "allmänna, idrottsklubben horungar" sjungits sjuttioelva gånger så blir man bara irriterad.
Om "jag kängade en gngare" sjungs någon gång är det ok, men att sjunga den efter många upplagor av horungar-ramsan är helt fel.
Lycka är att vara Djurgårdare.
BRA sthlm_DIFsthlm_dif skrev: Egentligen bör mitt fokus ligga på att skriva något om matchen, men jag kan inte tänka så länge som min hjärna skriker av ilska.
Kikade lite på gänget som drog igång ”Allmänna horungar” När andra sånger kördes så var dom inte speciellt aktiva. Hjälp till och stötta DIF med sång eller lämna Hovet.
Trist att vi fokuserar på detta när vi gör en bra match och borde ha vunnit trots tre ordinarie borta på JVM.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
- Stolt-Djurgårdare
AIK hat kan bli för mycket om man sjunger om det gång på gångSnazzi skrev:AIK hat kan aldrig bli för mycket, skulle kunna sjunga om dem i alla evighet. Dock ska rätt ramsor sjungas, om du förstår.sthlm_dif skrev:Jag har inget emot "jag kängade en gnagare", men när den sätts igång efter att "allmänna, idrottsklubben horungar" sjungits sjuttioelva gånger så blir man bara irriterad.
på en hockey match mot Linköping. Det finns gränser och att hålla på att sjunga
som en beroende om att man hatar AIK (en klubb som snart inte ens kommer att
ha en egen hockey förening, och som inte spelar i samma liga som oss!)
Så att säga att "AIK hat kan aldrig bli för mycket" funkar ju inte riktigt eller hur?
Det känns ju som att det skulle vara bättre att köra en liten "hata AIK ramsa"
någon gång då och då och inte flera stycken varje match.
Djurgårdare för livet
Varför ska det sjungas "Vi hatar AIK" på en match mot Linköping? Vad är det för mening med det? AIK ramlade ur elitserien för så länge sen att det inte ens är kul att tracka dom längre...
Och sen över till något helt annat, varför blev det målvaktsbyte? Blev Riddarn skadad?
Och sen över till något helt annat, varför blev det målvaktsbyte? Blev Riddarn skadad?
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
En fråga till.
Vart tog klackbaren vägen.
Sveriges bästa ställe att leda en klack ifrån.
Vart kan man stå bättre än i en bar. Dessutom såg det bra mycket trevligare ut än den kala yta som det är nu.
Vart tog klackbaren vägen.
Sveriges bästa ställe att leda en klack ifrån.
Vart kan man stå bättre än i en bar. Dessutom såg det bra mycket trevligare ut än den kala yta som det är nu.