Vill även säga grattis till Oscar Eklund som gjorde sitt första poäng idag, 101 Elitseriematchen om jag inte misstar mig

*Lördag!sthlm_dif skrev:så ses vi alla igen på torsdag
Tyckte Andersson var rätt dålig överlag ikväll, men det här fattade jag inte alls. Håller med dig om att det var superlöjligt.Soulsic skrev:Riktig härlig seger! Kanske en av de skönaste såhär långt in i serien.
Varför fick Rögle straff egentligen? Visst, Printz slår till en liggande klubba mot en Röglespelare, men det var knappast en målchans utan nere i sarghörnet. Var kanske det mest löjliga domslutet jag någonsin sett.
Om det här var ett helt rätt domslut så är det i så fall regeln som det är fel på.
He he, det stämmermelker skrev:*Lördag!sthlm_dif skrev:så ses vi alla igen på torsdag![]()
1:38 in i klippet, är det seriöst straff för det där?Edin skrev:
Tyckte Andersson var rätt dålig överlag ikväll, men det här fattade jag inte alls. Håller med dig om att det var superlöjligt.
Det är möjligt att David flyttade klubban medvetet, men på reprisen ser med mest ut som att han bara rör den lite lätt med klubban. Det är ju inte som att han medvetet försöker föra fram klubban för att få stopp på Röglespelaren.
Ska dra iväg ett mail till Hockeyligan och fråga vad regeln säger. För jag sett att domare ibland tar för interference när dom flyttar på klubbor som ligger på isen.
Edin skrev:Tyckte Andersson var rätt dålig överlag ikväll, men det här fattade jag inte alls. Håller med dig om att det var superlöjligt.Soulsic skrev:Riktig härlig seger! Kanske en av de skönaste såhär långt in i serien.
Varför fick Rögle straff egentligen? Visst, Printz slår till en liggande klubba mot en Röglespelare, men det var knappast en målchans utan nere i sarghörnet. Var kanske det mest löjliga domslutet jag någonsin sett.
Om det här var ett helt rätt domslut så är det i så fall regeln som det är fel på.
Det är möjligt att David flyttade klubban medvetet, men på reprisen ser med mest ut som att han bara rör den lite lätt med klubban. Det är ju inte som att han medvetet försöker föra fram klubban för att få stopp på Röglespelaren.
Ska dra iväg ett mail till Hockeyligan och fråga vad regeln säger. För jag sett att domare ibland tar för interference när dom flyttar på klubbor som ligger på isen.