Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Mäklaren »

En bra insats från så gott som hela laget. Jimmie, Mike och Falken sticker ut lite extra. Även Ridderwall i målet spelade upp sig efter det horribla ingripandet vid 0-1-målet.

Publiken var riktigt bra idag och var tillbaka i gammalt gott slag. Härligt!

Åh en sådan härlig dag!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Njöt fruktansvärt mycket när Dahlén står o säger att VF hade ungefär lika många chanser som DIF i andra perioden. Satt han och drack kaffe med Johan Holmqvist i omklädningsrummet då eller? En fullständig överkörning sett över alla tre perioder och det verkar fruktansvärt svårt att erkänna att Djurgården helt enkelt spelade bättre. Frölundas spel i första perioden är också huvudanledningen till att jag vill ha NHL-rink i Sverige. Så värdelöst, tråkigt spel med burskydd och kurragömma i egen zon.

Men vilken jävla härlig dag va? Jag får lov att ta tillbaka en del av mitt föregående inlägg om vem som var sämst. Klubertanz som är en personlig favorit hade ingen bra dag med slarviga pass och tappade puckar. Men bäst på isen är våran älskade nr 97! Vilken fingertoppskänsla Järlan... Killen kan verkligen allting. Teka, backchecking, tackla, forechecking, skjuta(skjuter mest idag med 6 skott), passa, står framför mål och retar gallfeber på målvakt och backar, åka skridskor... Och allt detta bra. Kanske en tänkbar målvakt om Riddarn och Wesslau börjar darra 8) Maken till komplett spelare.

Och angående Nilson. Killen är for ojämn. En stunden så får jag flashbacks till lockoutsäsongen, för att sedan sätta hjärtat i halsgropen för att han slår en idiotpass. Men visst har han blivit bättre sen inledningen på säsongen, inget snack som saken

Tack DIF för ännu en lyckad kväll.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Härligt med 3 poäng idag, novembersvember! Rätt skönt att man inte har någon röst kvar heller då slipper man prata på jobbet imorgon. Ännu tråkigare är att när man kommer och vill läsa lite om matchen så nämns det inte ett ord i Expressen, allt handlar om Foppa, Foppa Foppa Foppa, lite Hinote och Näslund och så lite mer Foppa.

Bra att Krüger fortsätter producera poäng, Cehlin var bra idag och hoppas att inte för någon anledning blir nedskickad till juniorerna igen.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Vilken underbar seger. Vi kontrollerade matchen fullständigt, och det var länge sedan jag såg ett sådant uselt lag gästa Hovet. Har ingenting emot om man skulle möta dom i ett eventuellt slutspel. Det var klasskillnad ikväll.

Mike Zigomanis,vad man kan säga? Fullständigt underbar spelare. Sjukt skönt att han belönades med att få göra mål efter sitt slit framför målet. Det känns lite overkligt på något sätt att ha en sådan klasspelare i laget. Han kommer dessutom bli bättre och bättre.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Riktigt jävla bra match från våra grabbar återigen... samtliga kedjor kämpar på duktigt HELA matchen. Underbart att Danielsson får göra mål igen efter allt slit.

Tyckte Otto såg ut att börja hitta rätt mer & mer, kändes som gamla härliga Ottoson stundtals. Ziggy kommer ju garanterat bli ett jättetillskott...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Förresten, ska vi inte och kasta de blåa hemmaställen nu? :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

...är det förresten bara jag som sitter med ett fånigt flin i ansiktet nu? Måste ju vara det att man inte är van med Djurgårdsframgångar. Senaste åren har ju varit rena ökenvandringar och när det äntligen börjar ljusna en gnutta så måste man ju ta alla tillfällen att njuta.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Märks att Zigomanis är Kanadensare..Inga omvägar utan rakt på mål.
Skjuter så fort han får chansen.

Sen måste man ju plussa för Jimmie..Undrar om han har varit bättre än han är nu
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mycket bra, jämn och stabilt genomförd match.

Det är så här man vill se DIF agera på hemmais.

Det mest glädjande är att flera kedjor är delaktiga offensivt och nu hoppas jag att Hardy försöker undvika att blanda för mycket i uppställningarna framöver.

Är för övrigt inte heller säker på att VFHC var så usla som många vill göra gällande. Jag tror nog att det också kan beo på att vi spelade bra defensiv hockey och inte bjöd på för mycket.

Det sköna är att ingen spelare faller ur ramen idag, inte ofta man får möjlighet att skriva detta...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Hade det varit Forsberg som slagit det där passet till 2-1 istället för Krüger hade hela C+-studion fått fontänorgasm. MITT I MATCHEN MELLAN DIF OCH VF VISAR MAN FORSBERGS POÄNG, detta hade ALDRIG hänt om någon annan gjort det, aldrig i helvete.

Dags att gå lite Saw on his ass och såga lite vid fotknölarna på honom. Så oerhört trött att få mina öron avtjatade om den där jävla Foppa. Lägg av för fan.

DIF är solklart bäst idag och är enorma i defensiven. Grattis Ziggy till första målet. Stort plus även till Otto, Kyle (återigen 100%) och Ölvestads lina... ja, alla var bra idag. Förutom Riddarn som för första gången såg lite darrig ut.

Sedan måste jag passa på att även plussa för en motståndare - Sebastian Idoff. Tycker han skötte sig riktigt bra, limmade de flesta puckar och var allmänt stabil. Om Frölunda kunde tänka lite mer på ungdomarna än på plånboken så hade de inte lirat som ett par bakvända arslen, tro mig.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Hade det varit Forsberg som slagit det där passet till 2-1 istället för Krüger hade hela C+-studion fått fontänorgasm. MITT I MATCHEN MELLAN DIF OCH VF VISAR MAN FORSBERGS POÄNG, detta hade ALDRIG hänt om någon annan gjort det, aldrig i helvete.

Dags att gå lite Saw on his ass och såga lite vid fotknölarna på honom. Så oerhört trött att få mina öron avtjatade om den där jävla Foppa. Lägg av för fan.

DIF är solklart bäst idag och är enorma i defensiven. Grattis Ziggy till första målet. Stort plus även till Otto, Kyle (återigen 100%) och Ölvestads lina... ja, alla var bra idag. Förutom Riddarn som för första gången såg lite darrig ut.

Sedan måste jag passa på att även plussa för en motståndare - Sebastian Idoff. Tycker han skötte sig riktigt bra, limmade de flesta puckar och var allmänt stabil. Om Frölunda kunde tänka lite mer på ungdomarna än på plånboken så hade de inte lirat som ett par bakvända arslen, tro mig.
Bästa posten idag. Håller med dig helt, på alla punkter, men framförallt om Foppa. Är helt övertygad om att foten kommer gå sönder igen om 5 matcher, Näslunds comeback kommer bli rena fiaskot då karln inte spelat på länge och Hinote kommer ångra att han kritade på (?) för Modo. Äckligt trött på tjatet om Foppa...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vad sa de förresten annars om vår match på Canal + idag? Om de nu ens pratade något om huvudmatchen...
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Så ja, nu börjar man ju snart tycka om november på allvar!
Vad har hänt med november? Det är ju något allvarligt fel i systemet!
Men jag är glad över detta och hoppas inte att någon åtgärdar detta felet! :wink:

För övrigt så gör vi åter igen en riktigt bra insats.
Starkt att för andra matchen i rad vända ett 1-0 underläge till seger.

Riktigt kul att Zigomanis fick öppna målskyttet idag. Han kommer att bli en riktigt bra tillgång för oss, det börjar jag bli helt säker på nu.

DIF på tredje plats, det är då inte varje dag!

Åh en sådan härlig dag!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Kan sitta och stirra på tabellen för evigt, en vacker syn ! Bra och stabil insats av hela laget, (utom Riddarn vid 0-1, vad gör han) ? Extra plus för...

+ Zigomanis som får sätta sin första balja, grattis
+ Juniorerna, grym framspelning av Kruger
+ Backarna, i synnerhet Oscar var synnerligen stabil & kylig idag !

Fortsätt nu DIF, vi ligger fortfarande långt efter i +/- statistiken i november med tanke på de senaste årens bravader ! LHC pajasarna nästa :D
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Riktigt härlig vinst. 8 - 2 på två matcher mot fiskrensarna är inte kattskit direkt. Hoppas, hoppas nu DIF kan hålla sig kvar på denna surfvåg så vi hänger av det där äckliga kvalstrecket. Är faktiskt lite överraskad att DIF presterar så pass jämnt över 20 omgångar. Bara för Hardy att inte ge laget hybris nu utan stanna kvar med skridskorna på jorden and beware of "NÖFF, NÖFF SJUKAN.

Sist men inte minst, kul att se inklippet med "SUDDEN" på jumbotronen. Han såg inte direkt ut som den gladaste "SUDD" då hans nuna blev till allmän beskådan :wink:

Tack för en härlig kämpamatch DIF
Skriv svar