Säsongen 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av antti-pekka »

android skrev:
Connoisseur skrev:
fd skuggan skrev:Du VILL inte se skillnaden.
Klart roligare med 7000 på Hovet med inramningen, stämningen och trycket det innebär.
Det ska vara ROLIGT att gå på hockey, och tycker folk det (som inte kanske går så ofta) så kommer dom tillbaka.

7000 i Globen är inte i närheten att kunna ge samma hockeyupplevelse.
NÄR Globen väl är fylld, då är det ett sanslöst tryck, men det sker alltför sällan tyvärr.
Ändring kanske kommer i år?

Tänka lite kanske? Vem pratar om att lägga en match mot rögle i omgång 17 i globen? Det är de stora publikmatcherna runt jul osv som ska läggas på Globen. Tänk lite innan ni öppnad brödsaxen. Suck.
Tja, du har ju förutspått att vi ska ligga under/runt slutspelstrecket, att publiken kommer svika och att truppen är ett skämt. Med dom utsikterna är det ju lönlöst att spela i globen.

Men jag håller med -daniel- här. Kommer inte ihåg hur spelschemat ser ut runt jul, men finns säkert nåt attraktivt lag. Lägg denna eller dessa matcher på globen och marknadsför ordentligt.

Tycker inte att man ska lägga jks storsatsning på globen. Kan inte motivera det, bara en känsla jag har.

En förutsättning för att spela i Globen är att det finn is där. Det är inte bara att välja en match mot tex Färjestad en lördag och bestämma att den skall spelas där.
snobbas

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av snobbas »

" Det ska vara tungt att möta Djurgården" Hardy gick ut hårt på upptaktsträffen, finns snack på Maries blogg
www.hockeymedmariehallman.se
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

Om inte Gustaf Wesslau får fullt förtroende kommande säsong är det ett skämt.
För vad fan pysslar Stefan Ridderwall med? Tappat in en puck idag, släppt in 4 efter 35 minuter. Allt annat än godkänt! Wesslau har bevisat att han kan hålla tätt, så jag hoppas vi slipper 2 st förstamålvakter i år.
Skicka Ridderwall till Örebro och hämta hem Owuya, han har ju i alla fall ambitioner till att bli en bra målvakt en vacker dag.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
miller

Inlägg av miller »

Stefan släppte in 3 mål på 4 skott i andra perioden.. hmm
Jockees

Inlägg av Jockees »

Jaaa, nu får han ta och skärpa sig..
Jimmie Ölvestad #19
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

sthlm_dif skrev:Om inte Gustaf Wesslau får fullt förtroende kommande säsong är det ett skämt.
För vad fan pysslar Stefan Ridderwall med? Tappat in en puck idag, släppt in 4 efter 35 minuter. Allt annat än godkänt! Wesslau har bevisat att han kan hålla tätt, så jag hoppas vi slipper 2 st förstamålvakter i år.
Skicka Ridderwall till Örebro och hämta hem Owuya, han har ju i alla fall ambitioner till att bli en bra målvakt en vacker dag.
Håller med! Har tyckt att Wesslau känts bättre sedan mitten av förra säsongen.. Ridderwall hänger kvar bara pga sitt namn. Visst det ser ut som Ridderwall förflyttar sig bättre i målet än Wesslau men han släpper på tok för många mål där målvaken 10 fall av 10 ska ta puken. Skulle gärna se att man provade ha Owuya istället för Ridderwall som andramålvakt.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

miller skrev:Stefan släppte in 3 mål på 4 skott i andra perioden.. hmm
Säger ju en hel del... Förstår inte vad DIF ser hos honom. Han är verkligen inte bra, och jag är mycket tveksam om han ens har någon framtid. Satsa på någon med en framtid, så att vi kan få oss en bra målvakt någon gång. Wesslau är bra nu, men det vore underbart med någon som håller högst klass i elitserien igen (eller i alla fall top 3).
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Honken

Inlägg av Honken »

Omöjligt (för mig) att bedöma hur Ridderwall sköter sig utifrån webb rapporteringen
Det ser ut som att två frilägen och ett pp mål svårt att dra slutsatser utifrån det.
Mark släppte in 6 mål på 27 skott igår, 77,78% inte direkt strålande siffror.
Sen att Wesslau är 1:a målis för tillfället håller jag med om.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
miller

Inlägg av miller »

Gustav är förste målvakt.. dock på försäsongen luftar man båda lite mer änn i seriespelet sen
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Detta är första matchen sen 29 augusti..
Ringrostiga spelare.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

" En mycket dålig match slutar 5-3 till Brynäs. Skotten i den tredje perioden slutade 12-4 till Djurgården, totalt 31-13. Brynäs gjorde alltså mål på nära 40% av skotten."
Både positiva och negativa tendenser ifrån dagens match. 31 skott på mål är ändå ett bra facit, men däremot att bara 10% av skotten går in i mål är sämre. Försvaret verkar ha gjort en bra match med tanke på att Brynäs endast avlossade 13 skott, men vad höll som sagt Riddarn på med?
Hoppas att det blir en markant bättring tills matchen på lördag mot Timrå. Då vill jag se ett taggat DIF spela på Hovet.

PS. Kan någon admin göra en tråd till DIF - Timrå på matchforumet? Känns lite dumt att ta matchsnacket i silly season om jag ska vara ärlig.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jag blir ju mörkrädd av skottstatistik vs mål.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

warrant skrev:Detta är första matchen sen 29 augusti..
Ringrostiga spelare.
DIF gjorde ju en bra match?
miller

Inlägg av miller »

sthlm_dif skrev:" En mycket dålig match slutar 5-3 till Brynäs. Skotten i den tredje perioden slutade 12-4 till Djurgården, totalt 31-13. Brynäs gjorde alltså mål på nära 40% av skotten."
Både positiva och negativa tendenser ifrån dagens match. 31 skott på mål är ändå ett bra facit, men däremot att bara 10% av skotten går in i mål är sämre. Försvaret verkar ha gjort en bra match med tanke på att Brynäs endast avlossade 13 skott, men vad höll som sagt Riddarn på med?
Hoppas att det blir en markant bättring tills matchen på lördag mot Timrå. Då vill jag se ett taggat DIF spela på Hovet.

PS. Kan någon admin göra en tråd till DIF - Timrå på matchforumet? Känns lite dumt att ta matchsnacket i silly season om jag ska vara ärlig.
beror på hur man menar med att försvaret var bra.. 13 skott visst men 5!! frilägen??
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Som sagt, släpper man in 2 mål i PP & Riddarn dessutom tappar in en puck....ja då blir det svårt att vinna.
Utan att ha sett matchen så känns det väl ändå som om DIF förde spelet (om man ska uttrycka sig väldigt försiktigt)
Att BIF lyckas gneta till sig en vinst betyder nada, nya friska tag mot Tik i helgen...sedan kör vi!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar